ခင္ဦးသာ Wednesday, July 28, 2010
.ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲမွႈျပဳလုပ္ေနေသာ ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ အား ယေန႔ မနက္ပိုင္းမွစ၍ ကုန္သြယ္မႈေခတၱ ပိတ္ထား လိုက္ျပီျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရး ဇုန္ႏွင္႔ နီးစပ္သူ တဦးက ဧရာ၀တီသို႔ေျပာၾကား သည္။
ျမ၀တီကုန္သြယ္ေရးဇုန္တြင္ ကုန္အ၀င္အထြက္ေဆာင္ရြက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဇူလိုင္၂၈ ရက္ေန႔မွစ၍ မလုပ္ေဆာင္ရဟု အထက္က ညႊန္ၾကားစာ ပို႔ထားေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။
“ဒီေန႔မနက္ကပဲ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ကို လုံး၀ ပိတ္လိုက္တာပါ၊ ဘာေၾကာင္႔ပိတ္တာ၊ ဘယ္ေလာက္ အထိပိတ္မယ္ဆိုတာေတြ ကိုေတာ႔ မညႊန္ၾကားေသးပါဘူး”ဟု ျမ၀တီမွ ျမန္မာ အဏာပိုင္ အဖြဲ႔၀င္တဦးကလည္း အတည္ျပဳေျပာၾကားသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာ ၂ ႏုိင္ငံ ဆက္သြယ္ထားသည့္ နယ္စပ္တံတားအား ဇူလိုင္လ ၁ရ ရက္ေန႔မွ စ၍ပိတ္ထားခဲ႔ျပီး ယခုတဖန္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္အား ထပ္မံပိတ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ဆက္သြယ္ထားသည့္ တံတားပိတ္ထားမႈေၾကာင္႔ ထိုင္းကုန္သည္မ်ား နစ္နာမႈမ်ားသကဲ႔သို႔ ျမန္မာ ကုန္သည္ မ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ား၊ လက္လီလက္ကား ေစ်းသည္ အမ်ားအျပား နစ္နာဆုံးရွႈံးမွႈမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း ျမ၀တီျမိဳ႕ခံျမန္မာ ကုန္သည္ တဦးက ေျပာၾကားသည္။
“တံတားပိတ္ရုံမက ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ပါ ပိတ္ေတာ႔ ရန္ကုန္က ပုစြန္ေတြ၊ ငါးေတြ၊ ကဏန္းေတြ ဇုန္မ၀င္ရေတာ႔ ကုန္သည္ေတြ အေတာ္ ဒုကၡေရာက္ကုန္တယ္၊ ေစ်းေတြလည္း ထပ္တက္ဦးမွာ ေသခ်ာတယ္၊ ဘယ္ေလာက္အထိ ပိတ္မယ္ ဆိုတာ မသိ ေတာ့ ပိုဆိုးတယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။
နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးကို ျဖတ္ေတာက္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံမွ တင္သြင္းသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွာ ေစ်းႏႈန္း ဆက္တိုက္ တက္ေနျပီး အခ်ဳိမႈန္႔ ၊ ၾကက္သားမုန္႔ ႏွင့္ စားသုံးဆီ တခ်ဳိ႕ကို ေစ်းမ်ားတြင္ ေရာင္းခ်မႈ မျပဳလုပ္ရေၾကာင္း၊ မေရာင္းရသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ က်န္းမာေရးႏွင္႔မညီညြတ္ဟု ဆိုေၾကာင္း ျပည္တြင္း ဂ်ာနယ္တခ်ဳိ႕တြင္ ေရးသားသည္။
“ထိုင္းကတင္သြင္းတဲ႔ စားသုံးဆီေတြကို မႏၱေလးဘက္မွာ ျပီးခဲ႔တဲ႔လက စဖမ္းခဲ႔တာပါ၊ ရန္ကုန္မွာေတာ ႔ဒီလထဲ ေနရာ တခ်ဳိ႕ မွာ ဖမ္းသံေတာ႔ၾကားတယ္၊ ဒါေပမယ္႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ ဖမ္းဆီးတာမ်ဳိးေတာ႔ မေတြ႔ရေသးပါဘူး၊ ျပည္တြင္း စားသုံးဆီေစ်း ကေတာ႔ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ယွဥ္ရင္အမ်ားႀကီး ျမင္႔ေနေသးတယ္”ဟု ရန္ကုန္မ ွဆီကုန္သည္တဦးက ေျပာၾကားသည္။
နယ္စပ္ဂိတ္မ်ား ပိတ္ထားျခင္းေၾကာင္႔ တရားမ၀င္ဆီ ေမွာင္ခိုတင္သြင္းသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ဆိုင္ကယ္ေမွာင္ခိုတင္သြင္းမွႈမ်ား အားလုံး ရပ္ဆိုင္းသြားေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
တရားမ၀င္ လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆိုင္းေစသည့္ အျပင္တရား၀င္ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားရပ္ဆိုင္းေနမႈမွာ ၁၀ ရက္ေက်ာ္ လာျပီ ျဖစ္၍ ၂ ႏုိင္ငံ စလုံးအတြက္ ေဒၚလာ သန္းခ်ီ၍ ဆုံးရွုႈံးေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္း အာဏာပိုင္မ်ားကို ကိုးကား၍ သတင္းမီဒီယာမ်ားတြင္ ေရးသားၾကသည္။
ထိုင္း ကုန္သည္မ်ားအေနျဖင္႔ တေန႔လွ်င္ ဘတ္သန္း တစ္ရာ ခန္႔ ဆုံးရွႈံးေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ထိုင္းနွိင္ငံမွ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ တင္ပို႔သည့္ ကုန္ပစၥည္းတန္ဖိုးမွာ တလလ်င္ ဘတ္ သန္းတစ္ေထာင္ (က်ပ္ သန္း ၃၀၀၀ ) ၀န္းက်င္ ရွိျပီး ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ထိုင္းသို႔ပို႔ကုန္တန္ဖိုးမွာ ဘတ္ သန္း ဆယ္ဂဏန္း (က်ပ္ သန္း ၃၀၀ )၀န္းက်င္ရွိေၾကာင္းသိရ သည္။
ျမန္မာဘက္မွ ထိုင္းႏုိင္ငံသို႔ တင္ပို႔သည့္ အဓိကပို႔ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွာ ဆန္ ၊ၾကက္သြန္ ၊သစ္ ၊ကြ်ဲ ၊ႏြား ၊ဆိတ္ စသည့္ တိရစာၦန္ မ်ားနွင္႔ ေက်ာက္စိမ္းတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားက ဆိုသည္။
ဇူလိုင္ ၂၈ ရက္မွ စတင္၍ ယာယီ ပိတ္လိုက္ေသာ ျမ၀တီကုန္သြယ္ေရးဇုန္သည္ ထိုင္း-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အဓိက စီမံခန္႔ခြဲမွႈျပဳေသာစီးပြားေရးဇုန္သာမက ၂၀၁၅ တြင္ေပၚထြက္လာမည့္ အာဆီယံ FreeTradeဧရိယာ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းတြင္လည္း အေရးပါလာမည့္ စီးပြားေရးဇုန္ တခုျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမ၀တီ စီးပြားေရး ဇုန္အား ၂၀၀၇ တြင္ လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ျပီး ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစ၍ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ႔ေၾကာင္း ျမ၀တီမွ ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။
ျမ၀တီကုန္သြယ္ေရးဇုန္ႏွင့္ ပိတ္ထားသည့္ တံတားျပန္ဖြင္႔ေရး ကိစၥမ်ားကို ဇူလိုင္လ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ ၂ ႏုိင္ငံ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးရန္ရွိျပီး ယင္းေနာက္ပိုင္းတြင္မွ ျပန္ဖြင္႔မည့္ ရက္ကို သိရမည္ဟု ျမ၀တီမွ ျမန္မာအာဏာပိုင္ တဦးက ေျပာ သည္။
Geen opmerkingen:
Een reactie posten