ဘေစာတင္ Wednesday, September 01, 2010
.မဲေဆာက္ႏွင့္ ျမ၀တီၾကားရွိ ဂိတ္မ်ားကို ျမန္မာဘက္မွ ပိတ္ဆို႔ ထားေသာ္လည္း လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားမွာ ေန႔စဥ္ ၁၅ စီးမွ အစီး ၃၀ ခန္႔ ခိုးလမ္းမ်ားမွ တဆင့္ ျမန္မာျပည္ ေဒသအသီးသီးသို႔ ဝင္ေရာက္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာျပည္သို႔ ပို႔မည့္ကားမ်ား ထိုင္းဘက္ျခမ္းတြင္ စုပံုေနသည္ကို ဤသုိ႔ ျမင္ေတြ႕ရသည္
ထိုသို႔ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ား ျမန္မာ ျပည္တြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ရာတြင္ ဂိတ္ေၾကး မ်ားမ်ား မေပးႏိုင္သူမ်ား အဖမ္းအဆီး ခံရေၾကာင္းလည္း ျမဝတီ အေျခစိုက္ ကားဝယ္ေရာင္းမ်ားထံမွ သိရသည္။
ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားက တရားမ၀င္ ကားမ်ားကို လိုင္စင္ျပဳလုပ္ ေပးေနသျဖင့္ ၀ယ္လိုအားမ်ားေနရာ ကားမ်ားကို အဖမ္းအဆီးမ်ား ၾကားထဲမွ အၿပိဳင္အဆိုင္ ခုိးသြင္းေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျမ၀တီၿမိဳ႕ခံ ကားဝယ္ေရာင္း တဦးက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
“အခုတေလာ အဖမ္းအဆီးကလည္း အေတာ္မ်ားတယ္။ အရင္ထက္ ၾကမ္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခိုးလမ္းေၾကာင္း ကေတာ့ ေန႔တိုင္း သြင္းေနၾကတာပဲ။ ဂိတ္ေၾကးမေၾကာက္ရင္ အလုပ္ျဖစ္တယ္။ အခုဟာက လမ္းပိတ္ထားတာရယ္ လမ္းေၾကာင္း က်ပ္တာရယ္ေၾကာင့္ ေတာ္ရံုလူ မသြင္းႏိုင္ဘူး။ တဘက္မွာကလည္း Without ကုိ လိုင္စင္ေပးတာ ဆိုေတာ့ အ၀ယ္လိုက္တယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။
မဲေဆာက္ဘက္မွ ၀င္လာေသာ လိုင္စင္မဲ့ ကားမ်ားအတြက္ နယ္စပ္ရွိ အာဏာပိုင္မ်ားကို လာဘ္ထိုးကာ အငွားကား ေမာင္းသမားမ်ားက ေမာင္းပို႔ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး ကားတစီး ပို႔ခမွာ ယခင္ထက္ ၄ ဆ၊ ၅ ဆ ပိုကုန္ေၾကာင္းျမ၀တီ နယ္စပ္မွ ရန္ကုန္အထိ လိုင္စင္မဲ့ကား တင္သြင္းေသာ ကုန္သည္တဦးက ေျပာျပသည္။
“ဒီရက္ပိုင္းအတြင္း မာစီဒီးတစီး ပို႔ ့လိုက္တာ ေမာင္းခပါ အၿပီးအစီး ပို႔ခ က်ပ္ သိန္း ၂၀ ကုန္တယ္။ ကားေမာင္း သမားက ရန္ကုန္အေရာက္ပို႔ေပးတယ္။ ဟိုေရာက္မွ လက္လႊဲယူတယ္။ အရင္ကဆို လမ္းမွာကုန္တာ က်ပ္ ၄၊ ၅၊ ၆ သိန္းေလာက္ပဲ” ဟု သူက ဆိုသည္။
၉၄ မိုဒယ္ မာစီဒီး တစီးကို နယ္စပ္တြင္ က်ပ္ သိန္း ၁၂၀ ျဖင့္၀ယ္ယူၿပီး လမ္းတြင္ က်ပ္သိန္း ၂၀ အကုန္ခံကာ ရန္ကုန္အေရာက္ေမာင္းပို႔ရသည္။ ရန္ကုန္ရွိ ကုန္းလမ္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (ကညန) တြင္ ေနာက္ထပ္ က်ပ္ သိန္း ၈၀ ေပးရေသာေၾကာင့္ ယင္းကား တန္ဖိုးမွာ ရန္ကုန္ကို အေရာက္ က်ပ္ သိန္း ၂၂၀ ကုန္က်သည္ဟု အဆိုပါ ကုန္သည္က ရွင္းျပသည္။
၎ကားသည္ ရန္ကုန္တြင္ က်ပ္ သိန္းေထာင္ေက်ာ္တန္ေၾကးရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းသို႔ အျမတ္အစြန္းမ်ားေသာေၾကာင့္ ကားေမွာင္ခို လုပ္ငန္းကို အဖမ္းအဆီးမ်ားသည့္ၾကားမွ လုပ္ေဆာင္ေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္သည္တဦးက ဆိုသည္။
ျမဝတီၿမိဳ႕ခံ ရဲဝန္ထမ္းတဦး၏ အဆိုအရ ၾသဂုတ္ ၂၅ ရက္ေန႔မွ ၂၈ ရက္အတြင္း လိုင္စင္မဲ့ကား ၄၅ စီးဖမ္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
“သူတို႔က ဂိတ္ေၾကးမေပးလို ့ ဖမ္းတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီဂိတ္က ေပးၿပီး ေနာက္တဂိတ္က် ေတာင္းျပန္ေရာ ဆိုေတာ့ မတတ္ႏိုင္တဲ့သူေတြ အဖမ္းခံရတာ။ အရင္က ဘယ္ဂိတ္ ဘယ္ေလာက္ ဆိုတာသတ္သတ္မွတ္မွတ္ရွိတယ္။ အခု အဖြဲ႕စံုက ေတာင္းတာဆိုေတာ့ ေငြနည္းနည္းနဲ႔ စြန္႔စားတဲ့လူက ခံရတာေပါ့ဗ်ာ” ဟု ျမဝတီၿမိဳ႕မွ ရဲဝန္ထမ္းက ဆိုသည္။
ယခုအခါ ျမ၀တီနွင့္ သကၤန္းညီေနာင္ၾကားတြင္ ယခင္က မရွိခဲ့ဖူးေသာ ေရွာင္တခင္ စစ္ေဆးဂိတ္သစ္ ၅ ခု ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ ဖြင့္ထားသည္ဟုလည္း သိရသည္။
လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားသည္ အမ်ားျပည္သူ ေန႔စဥ္သြားလာေနေသာ ကားလမ္းမွ မေမာင္းဘဲ ခိုးလမ္းဟု ေခၚၾကေသာ ေတာလမ္မ်ားမွ တဆင့္ ေမာင္းေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာျပည္တြင္းသို႔ ထုိင္းႏိုင္ငံ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွတဆင့္ ခိုးသြင္းလာေသာ ကားမ်ားမွာ ဂ်ပန္ျပည္မွ အသံုးျပဳၿပီးသား ကားမ်ားျဖစ္ၿပီး ဘန္ေကာက္မွတဆင့္ မဲေဆာက္သို႔ ဝင္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
Geen opmerkingen:
Een reactie posten