မဇၩိမသတင္းဌာန
ၾကာသပေတးေန႔၊ေမလ၂၀ရက္၂၀၁၀ခုႏွစ္၁၁နာရီ၅၄မိနစ္ .
နယူးေဒလီ။ ။ကုလားတန္ ဘက္စံုပို႔ေဆာင္ေရးစီမံကိန္း၏ ျမန္မာဘက္အျခမ္းတြင္ ပင္လယ္ႏွင့္ ျမစ္တြင္း ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အိႏၵိယရွိ အက္ဆာ (Essar) ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီႏွင့္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ၾကီးဌာနတို႔ သေဘာတူလက္မွတ္ ေရးထိုးလိုက္သည္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရး တိုးတက္ေကာင္းမြန္ရန္ အိႏၵိယအေရွ႕ဘက္ကမ္းေျခ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြၿမိဳ႕အၾကား ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းမ်ား အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ အိႏၵိယက ဘ႑ာေရးေထာက္ပံ့ထားၿပီး၊ Essar ကုမၸဏီသို႔ စီမံကိန္းတန္ဖိုး ရူပီး ၃.၄၂ ဘီလ်ံ (အေမရိကန္ေဒၚ လာ ၇၅ သန္း) ေပးအပ္ရန္ ယခုလ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ သေဘာတူလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
''ဒီစီမံကိန္းအရစစ္ေတြမွာဆိပ္ကမ္းတခုတည္ေဆာက္ၿပီးပလက္ဝမွာဆိပ္ခံတံတားတခုတည္ေဆာက္ရမွာပါ။ ဒီစီမံကိန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း အေျခခံအေဆာက္အဦ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကို အေထာက္အကူပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အက်ဳိးရွိပါလိမ့္မယ္။ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြပါ ရလာမယ္။ ျမန္မာအစိုးရအတြက္ အခြန္အေကာက္ေတြ တိုးတက္ရရွိေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္''ဟု Essar ေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္ မနစ္ရွ္ ကီဒီးယား Manish Kedia က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
သူက ဆက္ၿပီး ''စီမံကိန္းစတင္ရမယ့္ရက္က အခု အစျပဳပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ကုမၸဏီေတြလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ေရာက္ေနၿပီ။ စက္ပစၥည္းကိရိယာေတြကို သယ္ေနပါၿပီ။ တျခားကိစၥေတြလည္း မၾကာခင္ ျမန္ႏိုင္သမွ် အျမန္ဆံုး စပါေတာ့မယ္။ ဒီစီမံကိန္းက ၃၆ လၾကာ စီမံကိန္းပါ'' ဟု ေျပာသည္။
ကန္ထ႐ိုက္စာခ်ဳပ္ကို အိႏၵိယအစိုးရအဖြဲ႔ကိုယ္စား ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ၾကီးဌာန တြဲဖက္အတြင္းဝန္ တီအက္စ္တီရူမာတီ (T.S.Tirumurti)ႏွင့္ Essarဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆိပ္ခံတံတား ဒုဥကၠ႒ ဗီရွ္ဝီရွာဘတ္ (Vishwesha Bhat) တို႔ လက္မွတ္ထိုးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
သေဘာတူစာခ်ဳပ္တြင္ ကုလားတန္ျမစ္အတြင္း သေဘၤာသြားလာေရးကို အေထာက္အကူျပဳမည့္ ေသာင္ခုတ္ျခင္း၊ ကုန္တင္စက္မဲ့ေရယာဥ္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔ ပါဝင္သည္။ ယခုစာခ်ဳပ္၌ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးမွာ အဓိက အစိတ္အပိုင္းတရပ္ျဖစ္သည္ဟု ကုမၸဏီ ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
Essar ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပလက္ဝျမစ္ဆိပ္ခံ ကုန္တင္ကုန္ခ်စခန္းမွ အေရွ႕ေျမာက္ရွိ အိႏၵိယ-ျမန္မာနယ္စပ္သို႔ ကီလိုမီတာ ၁၂ဝ ရွည္လ်ားေသာ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္လည္း ပါဝင္သည္ဟု ကုမၸဏီက ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ ဤလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးမွာ သီးသန္႔စာခ်ဳပ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ဆုိသည္။
အိႏၵိယ ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ၾကီးဌာန ဝက္ဘ္ဆိုဒ္တြင္ ကုန္စည္မ်ားကို စစ္ေတြၿမိဳ႕အနီး ကုလားတန္ျမစ္ဝမွေန၍ ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္ဝၿမိဳ႕သို႔ ပို႔ေဆာင္ကာ၊ ထိုမွတဆင့္ ကုန္းလမ္းျဖင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္သို႔ ဆက္လက္ပို႔ေဆာင္မည္။ ဤနည္းျဖင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ကုန္းတြင္းပိတ္ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္နယ္မ်ားသို႔ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ရာတြင္ ေနာက္ထပ္ အရံလမ္းေၾကာင္းတရပ္ ရရွိေစလိမ့္မည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
ဤလမ္းေၾကာင္းတြင္ ေရလမ္းခရီး၃၃၃မိုင္(၅၃၉ ကီလိုမီတာ)ႏွင့္ ကုန္းလမ္းခရီး ၁၄ဝ မိုင္ ရွိမည္။ အိႏၵိယႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဤစီမံကိန္းတခုလံုးအတြက္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ဧၿပီလက လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
အိႏၵိယ-ျမန္မာနယ္စပ္အျဖစ္ တည္ရွိေနသည့္ ကုလားတန္ျမစ္သည္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ႏွင့္ ကုလားတန္ျမစ္ ထိစပ္ေနသည့္ စစ္ေတြၿမိဳ႕အနီး ျမစ္ဝမွ ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္ဝ(စက္ျပစ္ျပင္)အထိ ေလွသေဘၤာမ်ား ခုတ္ေမာင္းသြားလာႏိုင္သည္။ ထုိေနရာမွေက်ာ္လွ်င္ ေရတိမ္ျခင္း၊ ေရေမွာ္မ်ား မၾကာခဏေတြ႔ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေလွသေဘၤာမ်ား ခုတ္ေမာင္းသြားလာ၍မရေတာ့ဘဲ ဤအပိုင္းကို ကုန္းလမ္းျဖင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္လုပ္ေဆာင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
အိႏၵိယအေရွ႕ေျမာက္ ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ အိႏၵိယ က်န္ျပည္နယ္မ်ားကို ဆက္သြယ္ေပးထားသည့္ ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ အေပၚဘက္ အလြန္က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အိႏၵိယႏိုင္ငံဘက္ရွိ စီလီဂူရီလမ္းေၾကာင္း (Siliguri Corridor) မွာ အလြန္ၾကီးမားေသာ ဖိအားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည္။ ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ကို ျဖတ္သန္း၍ ကုန္စည္မ်ား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ ေပ်ာ့ေျပာင္းမႈ လံုးဝမရွိဟု ေဒလီက ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ကို ျပစ္တင္စြပ္စြဲထားသည္။
ယခု အဆိုျပဳထားေသာ စီမံကိန္းအရ အထူးသျဖင့္ ေသာင္ခုတ္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြ၊ ပုဏၰားကၽြန္း၊ ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕နယ္မ်ား၊ ခ်င္းျပည္နယ္ရွိ ျပည္သူမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ပလက္ဝၿမိဳ႕နယ္ရွိ ျပည္သူမ်ားမွာ တန္ဖိုးၾကီးမားစြာ ေပးဆပ္ၾကရမည္ဟု ရခိုင္ျမစ္မ်ား ကြန္ယက္အဖြဲ႔ (ArakanRiversNetwork)ဒါ႐ိုက္တာေအာင္မန္းဦးကထိုင္းႏိုင္ငံခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕၌ ၿပီးခဲ့ေသာ ႏိုဝင္ဘာလအတြင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
သူက ''ပထမဆံုး ထိခိုက္မယ့္ အုပ္စုကေတာ့ ကုလားတန္ျမစ္အတြင္း ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းနဲ႔ အသက္ေမြးတဲ့ တံငါသည္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ေျပာသည္။
အိႏၵိယႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ၾကီးဌာနကုိ မဇၩိမက အၾကိမ္ၾကိမ္ ဆက္သြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း သင့္ေတာ္ေသာ တံု႔ျပန္္္မႈ မရွိခဲ့ပါ။
Geen opmerkingen:
Een reactie posten