ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဓာတ္ဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား အဆမတန္ ျမင့္တက္မႈေၾကာင့္ ထိုင္းနယ္စပ္မွတဆင့္ တရားမ၀င္ ဓာတ္ဆီတင္ပို႔မႈမွာ ယခင္ကထက္ ၂ ဆ တိုးလာေၾကာင္း သိရသည္။
ဓာတ္ဆီကို ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွတဆင့္ တင္ပို႔ျခင္းျဖစ္ၿပီး ျမန္မာဘက္ျခမ္း ျမ၀တီၿမိဳ႕သို႔ တရက္ျခား ဓာတ္ဆီလီတာ ၄ သိန္းေက်ာ္ကို ေဒသခံအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ နားလည္မႈယူကာ တင္သြင္းေနၾကသည္ဟု ျမန္မာကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ျမန္မာကုန္သည္ႀကီးတဦးက “မဲေဆာက္ကေနတဆင့္ ျမ၀တီဘက္ကို အရင္က ဓာတ္ဆီသြင္းတာ တရက္ျခား လီတာ ၂ သိန္းေက်ာ္ကေန ဒီလဆန္းကစၿပီး တရက္ျခား လီတာ ၄ သိန္းေက်ာ္ သြင္းေနရတယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္က ဆီကုန္သည္ေတြ အလုပ္ျဖစ္သလို ဆီတင္သြင္းခြင့္ရထားတဲ့ ျမန္မာဘက္က အဖြဲ႔အစည္းေတြလည္း အရင္ထက္ကို အလုပ္ပိုျဖစ္ၾကတယ္” ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ျမန္မာဘက္မွ ဓာတ္ဆီအပါအ၀င္ စက္သံုးဆီမ်ားကို နားလည္မႈျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ရရိွသည့္အဖြဲ႔မ်ားမွာ ကရင္နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ႔၊ တိုးတက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္အမ်ိဳးသား တပ္မေတာ္ (DKBA) ၉၉၉ တပ္မွ ဗိုလ္ခ်စ္သူအဖြဲ႔၊ ျမန္မာစစ္တပ္ အပါအ၀င္ တျခားအာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရး ရံပံုေငြအတြက္ အမည္ခံ ေဆာင္ရြက္ေပးသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွတဆင့္ တစီးလွ်င္ ဓာတ္ဆီလီတာ ၄ ေသာင္း ပါရိွသည့္ ၂၂ ဘီးတပ္ ဆီတင္ကားမ်ားျဖင့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီနယ္စပ္မ်ဥ္းအထိ ထိုင္းေလာင္စာဆီ ကုမၸဏီမ်ားက လာေရာက္ ပို႔ေဆာင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။
ထိုင္းဘက္အျခမ္း နယ္စပ္မ်ဥ္းအနီး ေရာက္ရိွလာသည့္ ဓာတ္ဆီမ်ားကို ႏွစ္ႏိုင္ငံခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား ေျမာက္ဘက္ ထာ့အာရြာရိွ ေလွဆိပ္ႀကီး ၃ ခုမွတဆင့္ နယ္ျခားေသာင္ရင္းျမစ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ယာယီသြယ္တန္းထားသည့္ ဆီပိုက္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ျမန္မာဘက္ျခမ္းရိွ ဆီေလွာင္ကန္မ်ားသို႔ တင္ပို႔ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ဘန္ေကာက္မွတဆင့္ ျမ၀တီဘက္သို႔ ဓာတ္ဆီလာေရာက္ပို႔ေဆာင္သည့္ ဆီလီတာ ၄ ေသာင္းဆံ့ ဆီတင္ကားမ်ားမွာ တရက္ျခားပံုမွန္ အစီးေရ ၁၀ စီးမွ ၁၂ စီးအထိရိွေၾကာင္း၊ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ေတာင္ဘက္ရိွ အမွတ္ ၆ ေလွဆိပ္မွတဆင့္ ျမန္မာဘက္သို႔ တင္ပို႔မႈမ်ားလည္း ရိွေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရိွ မဲေဆာက္နယ္စပ္မွတဆင့္ ျမ၀တီသို႔တင္ပို႔ေနသည့္ ဓာတ္ဆီမ်ားမွာ ထိုင္းကုမၸဏီမ်ားက ျပည္ပမွတဆင့္ တင္သြင္းလာသည့္ အဆင့္ျမင့္ဓာတ္ဆီမ်ားျဖစ္ၿပီး ၎ဆီမ်ားကို မဲေဆာက္အပါအ၀င္ တာ့ခ္ခရိုင္အတြင္း တလီတာလွ်င္ ယေန႔ေပါက္ေစ်း ၄၂.၉၅ ဘတ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်လွ်က္ရိွသည္။ ယမန္ေန႔က မဲေဆာက္နယ္စပ္ရိွ ျမန္မာေငြ ေပါက္ေစ်းမွာ က်ပ္ ၁၀၀ လွ်င္ ထိုင္း ေငြ ၃.၄၂ ဘတ္ ျဖစ္သည္။
မဲေဆာက္တြင္ ဓာတ္ဆီဆိုင္ဖြင့္ထားသည့္ ကိုမင္းမင္းက ဓာတ္ဆီ ၁ ဂါလံလွ်င္ ၅ လီတာ ရိွၿပီး ယေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ျပင္ပဓာတ္ဆီေစ်းႏႈန္းမွာ တဂါလံလွ်င္ က်ပ္ ၄၆၀၀ ရိွၿပီး ယခင္လဆန္းက ျပင္ပေပါက္ေစ်းမွာ က်ပ္ ၄၀၀၀ ခန္႔သာရိွသည္ဟု ေျပာသည္။
ျမ၀တီဘက္သို႔ တင္သြင္းရန္ ဘန္ေကာက္ရိွ ဓာတ္ဆီကုမၸဏီမ်ားမွ နယ္စပ္အထိ လာေရာက္ ပို႔ေဆာင္ေပးသည့္ ဓာတ္ဆီေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း တရား၀င္ေရာင္းခ်ေနသည့္ ေစ်းႏႈန္းထက္ သက္သာေၾကာင္းလည္း ျမန္မာဆီကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္၏ အႀကီးဆံုး ကုန္သြယ္ေရးစခန္းျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို ျမန္မာဘက္က လံုၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ယမန္ႏွစ္ ဇူလိုင္လမွစတင္၍ ပိတ္ထားခဲ့သည္။
ထိုသို႔ ပိတ္ပင္ထားေသာ္လည္း ေဒသခံအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ နားလည္မႈယူကာ ကုန္သည္မ်ားက ထိုင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ညဘက္တြင္ ျမ၀တီဘက္သို႔ တင္ပို႔လွ်က္ရိွရာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ တရားမ၀င္ တင္သြင္းသည့္ ဓာတ္ဆီႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွတဆင့္ တင္သြင္းသည့္ တပတ္ရစ္ကားမ်ားမွာ အေရအတြက္ အမ်ားဆံုး ျဖစ္သည္။
ျမန္မာကုန္သည္ႀကီးတဦးက “မဲေဆာက္ကေနတဆင့္ ျမ၀တီဘက္ကို အရင္က ဓာတ္ဆီသြင္းတာ တရက္ျခား လီတာ ၂ သိန္းေက်ာ္ကေန ဒီလဆန္းကစၿပီး တရက္ျခား လီတာ ၄ သိန္းေက်ာ္ သြင္းေနရတယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္က ဆီကုန္သည္ေတြ အလုပ္ျဖစ္သလို ဆီတင္သြင္းခြင့္ရထားတဲ့ ျမန္မာဘက္က အဖြဲ႔အစည္းေတြလည္း အရင္ထက္ကို အလုပ္ပိုျဖစ္ၾကတယ္” ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ျမန္မာဘက္မွ ဓာတ္ဆီအပါအ၀င္ စက္သံုးဆီမ်ားကို နားလည္မႈျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ရရိွသည့္အဖြဲ႔မ်ားမွာ ကရင္နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ႔၊ တိုးတက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္အမ်ိဳးသား တပ္မေတာ္ (DKBA) ၉၉၉ တပ္မွ ဗိုလ္ခ်စ္သူအဖြဲ႔၊ ျမန္မာစစ္တပ္ အပါအ၀င္ တျခားအာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရး ရံပံုေငြအတြက္ အမည္ခံ ေဆာင္ရြက္ေပးသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွတဆင့္ တစီးလွ်င္ ဓာတ္ဆီလီတာ ၄ ေသာင္း ပါရိွသည့္ ၂၂ ဘီးတပ္ ဆီတင္ကားမ်ားျဖင့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီနယ္စပ္မ်ဥ္းအထိ ထိုင္းေလာင္စာဆီ ကုမၸဏီမ်ားက လာေရာက္ ပို႔ေဆာင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။
ထိုင္းဘက္အျခမ္း နယ္စပ္မ်ဥ္းအနီး ေရာက္ရိွလာသည့္ ဓာတ္ဆီမ်ားကို ႏွစ္ႏိုင္ငံခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား ေျမာက္ဘက္ ထာ့အာရြာရိွ ေလွဆိပ္ႀကီး ၃ ခုမွတဆင့္ နယ္ျခားေသာင္ရင္းျမစ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ယာယီသြယ္တန္းထားသည့္ ဆီပိုက္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ျမန္မာဘက္ျခမ္းရိွ ဆီေလွာင္ကန္မ်ားသို႔ တင္ပို႔ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ဘန္ေကာက္မွတဆင့္ ျမ၀တီဘက္သို႔ ဓာတ္ဆီလာေရာက္ပို႔ေဆာင္သည့္ ဆီလီတာ ၄ ေသာင္းဆံ့ ဆီတင္ကားမ်ားမွာ တရက္ျခားပံုမွန္ အစီးေရ ၁၀ စီးမွ ၁၂ စီးအထိရိွေၾကာင္း၊ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ေတာင္ဘက္ရိွ အမွတ္ ၆ ေလွဆိပ္မွတဆင့္ ျမန္မာဘက္သို႔ တင္ပို႔မႈမ်ားလည္း ရိွေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရိွ မဲေဆာက္နယ္စပ္မွတဆင့္ ျမ၀တီသို႔တင္ပို႔ေနသည့္ ဓာတ္ဆီမ်ားမွာ ထိုင္းကုမၸဏီမ်ားက ျပည္ပမွတဆင့္ တင္သြင္းလာသည့္ အဆင့္ျမင့္ဓာတ္ဆီမ်ားျဖစ္ၿပီး ၎ဆီမ်ားကို မဲေဆာက္အပါအ၀င္ တာ့ခ္ခရိုင္အတြင္း တလီတာလွ်င္ ယေန႔ေပါက္ေစ်း ၄၂.၉၅ ဘတ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်လွ်က္ရိွသည္။ ယမန္ေန႔က မဲေဆာက္နယ္စပ္ရိွ ျမန္မာေငြ ေပါက္ေစ်းမွာ က်ပ္ ၁၀၀ လွ်င္ ထိုင္း ေငြ ၃.၄၂ ဘတ္ ျဖစ္သည္။
မဲေဆာက္တြင္ ဓာတ္ဆီဆိုင္ဖြင့္ထားသည့္ ကိုမင္းမင္းက ဓာတ္ဆီ ၁ ဂါလံလွ်င္ ၅ လီတာ ရိွၿပီး ယေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ျပင္ပဓာတ္ဆီေစ်းႏႈန္းမွာ တဂါလံလွ်င္ က်ပ္ ၄၆၀၀ ရိွၿပီး ယခင္လဆန္းက ျပင္ပေပါက္ေစ်းမွာ က်ပ္ ၄၀၀၀ ခန္႔သာရိွသည္ဟု ေျပာသည္။
ျမ၀တီဘက္သို႔ တင္သြင္းရန္ ဘန္ေကာက္ရိွ ဓာတ္ဆီကုမၸဏီမ်ားမွ နယ္စပ္အထိ လာေရာက္ ပို႔ေဆာင္ေပးသည့္ ဓာတ္ဆီေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း တရား၀င္ေရာင္းခ်ေနသည့္ ေစ်းႏႈန္းထက္ သက္သာေၾကာင္းလည္း ျမန္မာဆီကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္၏ အႀကီးဆံုး ကုန္သြယ္ေရးစခန္းျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို ျမန္မာဘက္က လံုၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ယမန္ႏွစ္ ဇူလိုင္လမွစတင္၍ ပိတ္ထားခဲ့သည္။
ထိုသို႔ ပိတ္ပင္ထားေသာ္လည္း ေဒသခံအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ နားလည္မႈယူကာ ကုန္သည္မ်ားက ထိုင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ညဘက္တြင္ ျမ၀တီဘက္သို႔ တင္ပို႔လွ်က္ရိွရာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ တရားမ၀င္ တင္သြင္းသည့္ ဓာတ္ဆီႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွတဆင့္ တင္သြင္းသည့္ တပတ္ရစ္ကားမ်ားမွာ အေရအတြက္ အမ်ားဆံုး ျဖစ္သည္။
Geen opmerkingen:
Een reactie posten