ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

donderdag 28 april 2011

ဓာတ္ေငြ႔သယ္ ရထားလမ္းအတြက္ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ လက္မွတ္ထိုး

ကိုဝိုင္း | ၾကာသပေတးေန႔၊ ဧၿပီလ ၂၈ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၂၂ နာရီ ၃၆ မိနစ္
ခ်င္းမိုင္(မဇၥ်ိမ)။ ။ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းပါ မူဆယ္-လားရိႈး ရထားလမ္းပိုင္းကို ၃ႏွစ္အတြင္းအၿပီးတည္ေဆာက္မည္ဟုျမန္မာ-တ႐ုတ္အစိုးရမ်ားအၾကားဗုဒၶဟူးေန႔တြင္သေဘာတူညီ လိုက္သည္။
 ကမၻာ့အေရွ႕အလယ္ပိုင္း အာရပ္ေဒသမွ ေရနံႏွင့္ ရခိုင္ကမ္းလြန္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔မ်ားကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသို႔ တင္သြင္းရန္ ရည္ရြယ္တည္ေဆာက္မည့္ ေက်ာက္ျဖဴ-မူဆယ္ ပိုက္လိုင္းတေလွ်ာက္ ရထားလမ္းစီမံကိန္း၏ ပထမအဆင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ၌ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
 ျမန္မာႏုိင္ငံ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ၾကီးဌာနႏွင့္
candb
“မူဆယ္-ေက်ာက္ျဖဴ ရထားလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ စီမံကိန္း” ဆိုင္ရာ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ထိုးပြဲ (ဓါတ္ပံု ျမန္မာ့အလင္း)
တ႐ုတ္အစိုးရပိုင္ChinaRailway EngineeringCorporationအၾကား “မူဆယ္-ေက်ာက္ျဖဴရထားလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္စီမံကိန္း”ဆိုင္ရာ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ထိုးပြဲကို ေနျပည္ေတာ္၌ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ၊ အထူးစီမံကိန္းမ်ားအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးအဖြဲ႔ ဒုဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဒုသမၼတ သီဟသူရ ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦး တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
China Railway Engineering Corporation ကုမၸဏီ ဥကၠ႒ မစၥတာ Li Chang Jin ဦးေဆာင္သည့္ အဖြဲ႔အျပင္ ျမန္မာအစိုးရ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္လည္း တက္ေရာက္ၾကသည္။
လက္ရွိအစိုးရ ျမန္မာ့မီးရထား ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးသိန္းေဆြႏွင့္ တ႐ုတ္ကုမၸဏီ ကိုယ္စားလွယ္ မစၥတာ Zhao Deyi တို႔က စာခ်ဳပ္မ်ားကို လက္မွတ္ေရးထိုးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
 မူဆယ္-လားရိႈး ရထားလမ္းအရွည္ မိုင္ ၈ဝ ခန္႔၊ တံတား ၄၁ စင္း၊ ဥမင္လိုဏ္ ၃၆ ခု၊ ဘူတာ ၇ ခု တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး၊ တည္ေဆာက္ခ်ိန္ ၃ ႏွစ္ ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း သတင္းစာက ဆိုသည္။
 စီမံကိန္းကုန္က်ေငြကို ယခင္ စစ္အစိုးရက တရားဝင္ ေၾကညာခဲ့ျခင္း မရွိေသာ္လည္း တ႐ုတ္အစိုးရပိုင္ CNPCကုမၸဏီႏွင့္ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္သေဘာဝလုပ္ငန္းတို႔အစုပိုင္သည့္ေရနံပိုက္လိုင္း တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ပင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၅ဝဝ ခန္႔ေက်ာ္ ကုန္က်မည္ဟု ေရႊဂတ္စ္ လႈပ္ရွားမႈ ရခိုင္အဖြဲ႔က ထုတ္ျပန္ထားသည္။
တ႐ုတ္ေလာင္စာပိုက္လိုင္းကုမၸဏီChinaPetroleumPipelineBureau(CPP)ကတာဝန္ယူ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး မေဒးကၽြန္းမွ စတင္မည့္ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းသည္ ရခိုင္ျပည္နယ္ အမ္းၿမိဳ႕နယ္၊ မေကြးတိုင္း၊ မႏၲေလးတိုင္းႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းကို ျဖတ္ကာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ မူဆယ္မွ ဝင္ေရာက္မည္။
 “ပိုက္လိုင္းက ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္းက လားရိႈး-မူဆယ္ကားလမ္းရဲ႕ အေရွ႕ဘက္အတိုင္း ဆင္းလာၿပီး၊ ၁ဝ၅ မိုင္နားကေန ဝမ္တိန္ၿမိဳ႕ဘက္၊ ၾကဴကုတ္-ပန္ဆန္းနဲ႔ မူဆယ္ၿမိဳ႕ၾကားကေနဝင္မွာ။ ရထားလမ္းက ေရႊလီအထိ ေရာက္မယ္” ဟု တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ အေျခစိုက္ စစ္ေရးေလ့လာသူ ဦးေအာင္ေက်ာ္ေဇာက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
 ပိုက္လိုင္းျဖတ္မည့္ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း လားရိႈးမွ တ႐ုတ္နယ္စပ္ဆင္းသည့္ လမ္းေၾကာေပၚတြင္ ကိုးကန္႔ လက္နက္ကိုင္တပ္ႏွင့္ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ KIA တပ္မဟာ ၄ တို႔ အေျခစိုက္ လႈပ္ရွားေနေသာ္လည္း တ႐ုတ္အစိုးရႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ပ်က္မည္ကို လိုလားၾကမည္ မဟုတ္ဟု သူက သံုးသပ္သည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္ဘက္တြင္ ပိုက္လိုင္းျဖတ္မည့္လမ္းႏွင့္ မလြတ္ကင္းသည့္ ေျမယာမ်ားကို သိမ္းဆည္းရာ၌ နစ္နာသူမ်ား ရွိေသာ္လည္း ရမ္းၿဗဲကၽြန္း ဖြံ႔ၿဖိဳးလာမည္ကိုမူ ၾကိဳဆိုသည္ဟု ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ RNDP ဥကၠ႒ ေဒါက္တာဦးေအးေမာင္က ေျပာသည္။
 “ဒါေပမဲ့ ေက်ာက္ျဖဴမွာ ရခိုင္လူထု ေပ်ာက္ၿပီးမွ မႏၲေလးလိုဟာမ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ၊ တ႐ုတ္ၿမိဳ႕ၾကီး ျဖစ္သြားၿပီးရင္ ရခိုင္ေတြက ေတာင္ကုတ္လို ဂ်ဳိင့္ေတြ၊ ေတာင္ေတြၾကားကို ေရာက္သြားၿပီး လုပ္စားရမဲ့ ကိုင္စားရမဲ့ ျဖစ္သြားမွာကို က်ေနာ္တို႔ ေၾကာက္ပါတယ္” ဟု သူက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
 ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ႏွင့္ မေဒးကြ်န္းတို႔၌ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ ေရနံသိုေလွာင္ကန္စခန္း၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ သိုေလွာင္ေရးစခန္း၊ ဓာတ္ေငြ႔သန္႔စင္စက္႐ုံ စသည့္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ပါဝင္ၿပီး ကိုရီးယားပိုင္ ေဒဝူးကုမၸဏီႏွင့္ တ႐ုတ္ကုမၸဏီမ်ားက စတင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္း အၿပီးသတ္မည္ဟု တရားဝင္ သတင္းမ်ားက ဆိုသည္။
 အစိုးရအသစ္၏ အထူးစီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးအဖြဲ႔ ဥကၠ႒ သမၼတဦးသိန္းစိန္ကလည္း “တပ္မေတာ္ အစိုးရ” လက္ထက္က မၿပီးျပတ္ခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂ ႏွစ္၊ ၃ ႏွစ္အတြင္း ၿပီးျပတ္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ေျပာဆိုထားသည္။
 တ႐ုတ္နယ္စပ္ မူဆယ္ဘက္တြင္မူ ရထားလမ္းသစ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထူးျခားမႈ မရွိေသာ္လည္း သံမဏိပိုက္လံုးရွည္မ်ား ၁ဝ ဘီးကားမ်ားျဖင့္ ျမန္မာဘက္ တင္ေဆာင္ေနသည္ကို ယခင္လမွစ၍ သတိထားမိသည္ဟု ဦးေအာင္ေက်ာ္ေဇာက ေျပာသည္။


Geen opmerkingen: