ဧရာဝတီ Thursday, 28 April 2011 12:05
ယင္း ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ကားမ်ားကို အိႏၵိယ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ နီေပါ ႏွင့္ သီရီလကၤာ စသည့္ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ တဆင့္ ျပန္လည္ေရာင္းခ်သည့္ေစ်းကြက္ ျမင့္မားလာေသာေၾကာင့္ျမန္မာသို႔ တင္သြင္းမႈ မ်ားျပားလာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။
ျမန္မာကားကုန္သည္တဦးက“ထိုင္းဘက္က၀င္တဲ့ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ကားေတြကိုအရင္ကျမန္မာေတြ အစီးမ်ားေပမယ့္ အခုေနာက္ပိုင္း ဒီကားေတြကို တဆင့္ ျပန္ေရာင္းတဲ့ေစ်းကြက္က ႀကီးလာေတာ့ ျမန္မာဘက္ကို၀င္တဲ့ ကားေတြ လာ သေလာက္ ကုန္တဲ့အထိျဖစ္ေနလို႔ ကားကုန္သည္ေတြ အရင္ကထက္ ပိုၿပီး အၿပိဳင္သြင္းေနၾကတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ထိုင္းနယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျမ၀တီၿမိဳ႕ဘက္သို႔ တင္သြင္းေနေသာ အဆိုပါကားမ်ားမွာ ယခုလဆန္းမွစတင္ ၍ ပံုမွန္ ထက္ ၃ ဆခန္႔ ရွိလာၿပီး ေရာင္းအား တက္လာေသာ္လည္း ေစ်းႏႈန္းမွာ ယခင္ကအတိုင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခင္က တညလွ်င္ ကားအစီး ၄၀ ခန္႔သာ တင္သြင္းေနရာမွ လက္ရိွတြင္ အမ်ိဳးအစားစံု ကားအစီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္သည္ဟု တပတ္ရစ္ ကား တင္ပို႔သည့္ ထိုင္းကုမၸဏီ တခု၏ ျမန္မာ အေရာင္းစာေရး တဦးက ေျပာျပသည္။
တပတ္ရစ္ကား တစီး၏ ျမန္မာဘက္သို႔ ေရာင္းခ်သည့္ တန္ဖိုးမွာ ဘတ္ ၂ သိန္း ႏွင့္ ၃ သိန္း ၀န္းက်င္ရွိေၾကာင္း ကားပြဲစား တဦး၏ ေျပာဆိုခ်က္အရ သိရသည္။
ျမန္မာဘက္မွအ၀ယ္မ်ားေသာေၾကာင့္ လက္ရိွ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ဘက္ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားေဘးရွိ အမွတ္ ၁၀၊ ၁၂၊ ၁၇၊ ေလွဂိတ္မ်ားတြင္ ျမန္မာဘက္ေရာင္းခ်မည့္ ဂ်ပန္ တပတ္ရစ္ကား အစီးေရ ၄၀၀၀ ခန္႔ရိွေနသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွတဆင့္ထိုင္းႏိုင္ငံဘန္ေကာက္ဆိပ္ကမ္းသို႔ေရာက္ရိွလာသည့္ကားမ်ားကို ထိုင္းတပတ္ရစ္ကားကုမၸဏီမ်ားက၁၂ဘီးတပ္ကားသယ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ တင္ေဆာင္ကာ တရက္လွ်င္အစီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္ကို မဲေဆာက္ကမ္းနားရိွ ေလွဆိပ္မ်ားသို႔ ေန႔စဥ္လာေရာက္ပို႔ေဆာင္လ်က္ ရိွသည္။
၎ကားမ်ားကို ျမ၀တီဘက္သို႔ တရား၀င္တင္သြင္းခြင့္မရိွသည့္အတြက္ ျမ၀တီခရိုင္ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ေပါင္းစံုႏွင့္ညွိႏိႈင္းၿပီး ကားတစီးလွ်င္ ဘတ္ေငြ ၁၀၀၀၀ အထက္ ေပး၍သြင္းရသည္ဟု ကားကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ယမန္ႏွစ္ဇူလိုင္လမွစ၍ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားကလံုၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အပါအ၀င္၊ တံတားေဘး ၀ဲယာရိွ တရားမ၀င္ေလွဂိတ္ ၃၀ ခန္႔ကို ပိတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ တရား၀င္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ရပ္တံ့ခဲ့သည္။
နယ္စပ္ဂိတ္မ်ားပိတ္လိုက္ေသာေၾကာင္႔ျမန္မာကုန္သည္မ်ားကထိုင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ျမန္မာဘက္ခိုးသြင္းရေသာ္ လည္း၊ ဂ်ပန္ တပတ္ရစ္ ကား တင္ပို႔မႈမ်ားမွာ လံုး၀ရပ္တံ့ျခင္းမရိွဟု ျမန္မာ ကားကုန္သည္က ေျပာသည္။
၎က“ျမန္မာဘက္ကထိုင္းကုန္ပစၥည္းေတြကိုပိတ္လို႔ရခ်င္ရလိမ့္မယ္၊ဒီကားသြင္းတာကိုေတာ့၊ ဘယ္လိုမွပိတ္လို႔မရဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ဒီကားလုပ္ငန္းကိုလုပ္ေနတာ စစ္တပ္ႀကီးႀကီးပိုင္းက လူေတြ လုပ္ေနတာျဖစ္တယ္၊ သူတို႔သား သမီးေတြနဲ႔ သူတို႔လူေတြပဲ ဒီနယ္စပ္အထိ၊ စီမံခန္႔ခြဲေနတာျဖစ္တယ္၊ ဒီအလုပ္ကို သာမန္လူေတြလုပ္လို႔မရဘူး”ဟု ဆက္ေျပာသည္။
မဲေဆာက္မွ ျမ၀တီဘက္သို႔ တရားမ၀င္ ကားတင္သြင္းမႈမ်ားကို ျပည္ပ သတင္းဌာနမ်ားတြင္ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္ အတူ သတင္းထုတ္လႊင့္မႈမ်ားရိွေသာေၾကာင့္ ကားမ်ားထားရိွသည့္ ထိုင္းဘက္ျခမ္း ေလွဆိပ္မ်ားတြင္ ဓာတ္ပံုရိုက္ခြင့္ မျပဳေၾကာင္း ေတြ႔ရိွပါက ဒဏ္ေငြ ဘတ္ ၅၀၀၀၀ ေပးေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးမ်ား ေရးသားထားသည္။
ျမန္မာကားကုန္သည္တဦးက“ထိုင္းဘက္က၀င္တဲ့ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ကားေတြကိုအရင္ကျမန္မာေတြ အစီးမ်ားေပမယ့္ အခုေနာက္ပိုင္း ဒီကားေတြကို တဆင့္ ျပန္ေရာင္းတဲ့ေစ်းကြက္က ႀကီးလာေတာ့ ျမန္မာဘက္ကို၀င္တဲ့ ကားေတြ လာ သေလာက္ ကုန္တဲ့အထိျဖစ္ေနလို႔ ကားကုန္သည္ေတြ အရင္ကထက္ ပိုၿပီး အၿပိဳင္သြင္းေနၾကတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ထိုင္းနယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျမ၀တီၿမိဳ႕ဘက္သို႔ တင္သြင္းေနေသာ အဆိုပါကားမ်ားမွာ ယခုလဆန္းမွစတင္ ၍ ပံုမွန္ ထက္ ၃ ဆခန္႔ ရွိလာၿပီး ေရာင္းအား တက္လာေသာ္လည္း ေစ်းႏႈန္းမွာ ယခင္ကအတိုင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခင္က တညလွ်င္ ကားအစီး ၄၀ ခန္႔သာ တင္သြင္းေနရာမွ လက္ရိွတြင္ အမ်ိဳးအစားစံု ကားအစီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္သည္ဟု တပတ္ရစ္ ကား တင္ပို႔သည့္ ထိုင္းကုမၸဏီ တခု၏ ျမန္မာ အေရာင္းစာေရး တဦးက ေျပာျပသည္။
တပတ္ရစ္ကား တစီး၏ ျမန္မာဘက္သို႔ ေရာင္းခ်သည့္ တန္ဖိုးမွာ ဘတ္ ၂ သိန္း ႏွင့္ ၃ သိန္း ၀န္းက်င္ရွိေၾကာင္း ကားပြဲစား တဦး၏ ေျပာဆိုခ်က္အရ သိရသည္။
ျမန္မာဘက္မွအ၀ယ္မ်ားေသာေၾကာင့္ လက္ရိွ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ဘက္ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားေဘးရွိ အမွတ္ ၁၀၊ ၁၂၊ ၁၇၊ ေလွဂိတ္မ်ားတြင္ ျမန္မာဘက္ေရာင္းခ်မည့္ ဂ်ပန္ တပတ္ရစ္ကား အစီးေရ ၄၀၀၀ ခန္႔ရိွေနသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွတဆင့္ထိုင္းႏိုင္ငံဘန္ေကာက္ဆိပ္ကမ္းသို႔ေရာက္ရိွလာသည့္ကားမ်ားကို ထိုင္းတပတ္ရစ္ကားကုမၸဏီမ်ားက၁၂ဘီးတပ္ကားသယ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ တင္ေဆာင္ကာ တရက္လွ်င္အစီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္ကို မဲေဆာက္ကမ္းနားရိွ ေလွဆိပ္မ်ားသို႔ ေန႔စဥ္လာေရာက္ပို႔ေဆာင္လ်က္ ရိွသည္။
၎ကားမ်ားကို ျမ၀တီဘက္သို႔ တရား၀င္တင္သြင္းခြင့္မရိွသည့္အတြက္ ျမ၀တီခရိုင္ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ေပါင္းစံုႏွင့္ညွိႏိႈင္းၿပီး ကားတစီးလွ်င္ ဘတ္ေငြ ၁၀၀၀၀ အထက္ ေပး၍သြင္းရသည္ဟု ကားကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ယမန္ႏွစ္ဇူလိုင္လမွစ၍ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားကလံုၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အပါအ၀င္၊ တံတားေဘး ၀ဲယာရိွ တရားမ၀င္ေလွဂိတ္ ၃၀ ခန္႔ကို ပိတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ တရား၀င္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ရပ္တံ့ခဲ့သည္။
နယ္စပ္ဂိတ္မ်ားပိတ္လိုက္ေသာေၾကာင္႔ျမန္မာကုန္သည္မ်ားကထိုင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ျမန္မာဘက္ခိုးသြင္းရေသာ္ လည္း၊ ဂ်ပန္ တပတ္ရစ္ ကား တင္ပို႔မႈမ်ားမွာ လံုး၀ရပ္တံ့ျခင္းမရိွဟု ျမန္မာ ကားကုန္သည္က ေျပာသည္။
၎က“ျမန္မာဘက္ကထိုင္းကုန္ပစၥည္းေတြကိုပိတ္လို႔ရခ်င္ရလိမ့္မယ္၊ဒီကားသြင္းတာကိုေတာ့၊ ဘယ္လိုမွပိတ္လို႔မရဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ဒီကားလုပ္ငန္းကိုလုပ္ေနတာ စစ္တပ္ႀကီးႀကီးပိုင္းက လူေတြ လုပ္ေနတာျဖစ္တယ္၊ သူတို႔သား သမီးေတြနဲ႔ သူတို႔လူေတြပဲ ဒီနယ္စပ္အထိ၊ စီမံခန္႔ခြဲေနတာျဖစ္တယ္၊ ဒီအလုပ္ကို သာမန္လူေတြလုပ္လို႔မရဘူး”ဟု ဆက္ေျပာသည္။
မဲေဆာက္မွ ျမ၀တီဘက္သို႔ တရားမ၀င္ ကားတင္သြင္းမႈမ်ားကို ျပည္ပ သတင္းဌာနမ်ားတြင္ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္ အတူ သတင္းထုတ္လႊင့္မႈမ်ားရိွေသာေၾကာင့္ ကားမ်ားထားရိွသည့္ ထိုင္းဘက္ျခမ္း ေလွဆိပ္မ်ားတြင္ ဓာတ္ပံုရိုက္ခြင့္ မျပဳေၾကာင္း ေတြ႔ရိွပါက ဒဏ္ေငြ ဘတ္ ၅၀၀၀၀ ေပးေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးမ်ား ေရးသားထားသည္။
Geen opmerkingen:
Een reactie posten