ခင္ဦးသာ TUESDAY, 22 FEBRUARY 2011 18:30
လက္ရွိ အစိုးရက အာဆီယံစံညြန္း အတိုင္း က်င့္သုံးသည့္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား တန္ပိုမတင္ရ စနစ္ကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ မရွိဘဲ အမိန္႔ေပးကာ ခ်က္ခ်င္း လုပ္ေဆာင္ေစခဲ့ ေသာေၾကာင့္ ကုန္းေစ်းႏွႈန္းမ်ား ႀကီးျမင့္ေနျခင္းအား ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မႈ မရွိေသးေၾကာင္း ရန္ကုန္ အေျခစိုက္ ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စတင္က်င့္သုံးေနၿပီ ျဖစ္ေသာ အာဆီယံစံညႊန္းမီ တန္ပိုမတင္ေဆာင္ရ စနစ္ေၾကာင့္ အေထြေထြ ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ စားကုန္ ေစ်းႏွႈန္းမ်ား ႏိုင္ငံတဝန္းတြင္ အဆမတန္ ႀကီးျမင့္လာၿပီး အလြန္ေဝးကြာေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ၃ ဆခန္႔အထိ ျမင့္တက္သြားေၾကာင္း သိရသည္။
တန္ပိုမတင္ရ စနစ္အား ယခုႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ စတင္က်င့္သုံးခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံတ၀န္း ေျပးဆြဲေနၾကေသာ ကုန္တင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ တင္ေဆာင္ႏိုင္မည့္ ကုန္ပစၥည္း၏ ထက္၀က္နီးပါးကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ကုန္တင္ခ ေစ်းႏွႈန္းမ်ား ၂ ဆ၊ ၃ ဆ တက္သြားကာ ကုန္ပစၥည္း ေစ်းႏွႈန္းမ်ားလည္း ၃ ဆနီးပါးတိုးျမင့္သြားေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားက ဆိုသည္။
စီးပြားေရး ပညာရွင္ စာေရးဆရာ ခင္ေမာင္ညိဳ(ေဘာဂေဗဒ)က ကုန္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္ျခင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ဖြဲ႕၍ ဥပေဒသစ္မ်ား ခ်မွတ္သင့္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
“ကုန္ေစ်းႏွႈန္း တက္တာေတြကို အစိုးရက ဖမ္းတာ ဆီးတာလုပ္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္မယ့္အစား စားသုံးသူေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႔ေတြ၊ ဥပေဒေတြ စနစ္တက် ျပဌာန္းၿပီးေတာ့ လုပ္သင့္တယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။
တန္ခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းသည္ လမ္းမ်ား ပ်က္စီးမႈကို ကာကြယ္ရန္ အတြက္ျဖစ္သည္ဟု အစိုးရက ကန္႔သတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးခင္ေမာင္ညိဳက ေျပာသည္။
ကုန္ပစၥည္း တခ်ဳိ႕သည္ ႏိုင္ငံတကာ ေစ်းႏွႈန္းအတိုင္း အတက္အက် ရွိတတ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေစ်းကြက္တြင္ အတက္သာ ရွိၿပီးအက် မရွိ၍ ၎ကိစၥကို စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း၊ တန္ပိုေၾကးကို အေၾကာင္းျပကာ ကုန္ေစ်းႏႈန္း မတန္တဆ ႀကီးျမင့္ေနျခင္းကို ကနဦး လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။
အာဆီယံ စံညႊန္းအတိုင္း တန္ပိုမတင္ေဆာင္ရ စနစ္သည္ ေကာင္းမြန္ေသာ စနစ္တခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ အာဆီယံႏိုင္ငံ အမ်ားစုတြင္ စားသုံးသူ အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေပးႏိုင္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ခိုင္မာေသာ ဥပေဒမ်ားကို ခ်မွတ္ၿပီး က်င့္သုံးေနျခင္းေၾကာင့္ စားသုံးသူမ်ားကို ထိခိုက္နစ္နာမႈ နည္းပါးသည္ ဟု ဦးခင္ေမာင္ညိဳ က ရွင္းျပသည္။
“အရင္ကတန္၃၀တင္ေနတဲ့ကားကအခု၁၂တန္၊၁၃တန္ေလာက္ပဲတင္ရေတာ့တယ္။ဒီေတာ့ ကုန္တင္ခေတြကိုလဲ ၂ ဆေလာက္ တင္လိုက္ရေတာ့တယ္”ဟု ရန္ကုန္-ေတာင္ကုတ္ ေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္ တဦးက ဆိုသည္။
၎၏ အဆိုအရ ရန္ကုန္မွ ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္း ေျပးဆြဲေနၾကေသာ ယာဥ္မ်ား၏ အခြန္အခမွာလည္း ယခင္ထက္ ၂ ဆ ပိုေပးေဆာင္ရေၾကာင္း၊ ယခင္ က်ပ္ ၆၀၀၀ မွ ယခု က်ပ္ ၁၂၀၀၀၊ ယခင္ က်ပ္ ၉၀၀၀ မွ ယခု က်ပ္ ၁၈၀၀၀ ထိ ေပးေဆာင္ ေနရေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္လိုင္းမ်ားအား အခြန္ေကာက္ခံျခင္းကို ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္မွ စတင္၍ ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေပးခဲ့ရာ စစ္အစိုးရႏွင့္နီးစပ္သူ ေတာင္ကုတ္ေဒသခံ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ဦးေက်ာက္ေတာင္က လက္၀ါးႀကီးအုပ္ ခ်ဳပ္ကိုင္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။
၎သည္ ရခိုင္႐ုိးမ လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္ လမ္းမ်ား ျပဳျပင္ျခင္းကို ကန္ထ႐ုိက္စနစ္ျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရထားၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ အခြန္ေကာက္ယူခြင့္ ရရွိထားသူ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္-စစ္ေတြ၊ ရန္ကုန္-ေက်ာက္ျဖဴ ေဒသမ်ားသို႔ ေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္လိုင္းမ်ားသည္လည္း တန္ခ်ိန္ေလ်ာ့ျခင္း၊ အခြန္ခပိုေပးရျခင္း၊ ေလာင္စာဆီေစ်း ျမင့္တက္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္လိုင္းတခ်ဳိ႕ ရပ္နားထားရသည္ဟု သိရသည္။
ေလာင္စာဆီအား ရန္ကုန္မွ တင္ယူေရာင္းခ်ရာ၌ သယ္ယူစရိတ္ႀကီးျမင့္သြား၍ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္ လွ်င္ က်ပ္၃၄၀၀ မွယခု ၃၉၀၀က်ပ္၊ ဒီဇယ္ တဂါလန္လွ်င္ က်ပ္ ၃၆၀၀ မွ က်ပ္ ၄၁၀၀ ထိ ျမင့္တက္သြားေၾကာင္း ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ ေလာင္စာဆီ ေရာင္းခ်သူ တဦးက ေျပာသည္။
ဂါလန္ ၅၀ ဆံ့ ေလာင္စာဆီ တေပပါ၏ သယ္ယူစရိတ္သည္ ယခင္ က်ပ္ ၁၅၀၀၀ မွ ယခု က်ပ္ ၂၂၀၀၀ အထိေပးရၿပီး ကုန္ပစၥည္း တပိႆာလွ်င္ က်ပ္ ၁၅၀ ၀န္းက်င္မွ က်ပ္ ၃၈၀ ထိ ေပးေဆာင္ရသည္ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။
ေဒသခံျပည္သူအမ်ားစုသည္ အလုပ္အကိုင္ ရွားပါးမႈမ်ားႏွင့္ႀကဳံေတြ႔ေနၿပီး ယခုအခါ ကုန္ေစ်းႏွႈန္းႀကီးျမင့္ျခင္းကိုပါ ရင္ဆိုင္ေနၾကရ၍ စား၀တ္ေနေရး အခက္ေတြ႔ေနၾကေၾကာင္း ေက်ာက္ျဖဴ ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။
စားေသာက္ကုန္ ပစၥည္းမ်ား အျပင္ အိမ္ေဆာက္ပစၥည္းမ်ား ေစ်းႏွႈန္း သိသာစြာ ျမင့္တက္ေနၿပီး ဂီရိေလမုန္တိုင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားခဲ့သည့္ ေနအိမ္ အမ်ားစုမွာ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္မႈ မလုပ္ႏိုင္ၾကေသး ဟု ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။
တန္ပို မတင္ေဆာင္ရ စနစ္က်င့္သုံးၿပီး ေနာက္ ကုန္ေစ်းျမင့္တက္လာျခင္း၊ ကုန္အ၀င္အထြက္ နည္းပါးျခင္းတို႔ ဆက္တိုက္ ျဖစ္ပြားေနေၾကာင္း၊ ကုန္ေစ်းႏွႈန္းႀကီးျမင့္ျခင္းကို ျမန္မာျပည္သူအားလုံး ႀကဳံေတြ႔ေနရေၾကာင္း ဘုရင့္ေနာင္ပြဲ႐ုံတန္းမွ လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ေျပာသည္။
“အစိုးရသစ္ကအရင္တုန္းကအစိုးရပဲဆိုေတာ့စီးပြားေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့မူ၀ါဒေတြလဲ ဘာမွေျပာင္းလဲလာမယ့္ အေန အထား မေတြ႔ရဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကုန္ေစ်းေတြ တက္ရင္ေတာ့ ကုန္သည္ေတြ ေစ်းကစားလို႔၊ ခ်ယ္လွယ္လို႔ ဆိုတဲ့ စကားေတြနဲ႔ပဲ အျပစ္ေတြ ေျပာေနဦးမွာပါ” ဟု ၎က ဆိုသည္။
Geen opmerkingen:
Een reactie posten