ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

zaterdag 28 mei 2011

ေဇယ်ာေသာ္၏ သူရဲေကာင္း

ဖနိဒါ စေနေန႔၊ေမလ၂၈ရက္၂၀၁၁ခုႏွစ္၁၉နာရီ၅၅မိနစ္.
ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္အဆိုေတာ္တူပက္ရွာကူးTupacShakurသည္၁၉၉၆ခုႏွစ္၌အေမရိကန္တြင္ လူဆိုးဂိုဏ္းအခ်င္းခ်င္းပစ္ခတ္ရာမွေသနတ္ထိမွန္ေသဆံုးခဲ့သည္။ယင္းသည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့ေနသည့္ လူမည္းလမ္းသူရဲဂိုဏ္းမ်ား၏တကယ့္သရုပ္မွန္ႏွင့္သူလိုေငြၾကယ္ပြင့္တို႔အၾကားပဋိပကၡတနည္းအားျဖင့္ အာဖရိကန္ႏြယ္ဖြားအေမရိကန္လူမ်ဳိးအဆိုေတာ္က်င္လည္ရာငရဲဘံု၏အစိတ္အပိုင္းတရပ္လည္း ျဖစ္သည္။
ရွာကူးေသဆံုးစဥ္ကေဇယ်ာေသာ္မွာ၁၅ႏွစ္သားသာရွိေသးသည္။သို႔ေသာ္ထိုအေမရိကန္ရက္ပါႏွင့္သူ၏ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတအမ်ဳိးအစားသည္ကမၻာ့တဖက္ျခမ္းရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိလမ္းမမ်ားေပၚတြင္ က်င္လည္က်က္စားေနေသာျမန္မာလူငယ္ေလးအေပၚလည္းႀကီးမားစြာၾသဇာသက္ေရာက္ခဲ့သည္။
ယခုေတာ့သူတို႔တြင္လည္းရက္ပ္ဂီတၾကြပ္ဆတ္ဆတ္စာသားေထာင္စသည္တို႔ လူမည့္ရက္အဆိုေတာ္လိုပင္ တေပါင္းတစည္းတည္း တည္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
လူငယ္ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းတခုတြင္ပါ၀င္မႈ၊ႏိုင္ငံျခားေငြေၾကးကိုင္ေဆာင္မႈတို႔ျဖင့္ေထာင္ဒဏ္၆ႏွစ္ ခ်မွတ္ခံခဲ့ရၿပီး၊၂ႏွစ္ခြဲခန္႔ေထာင္ထဲေနခဲ့ရၿပီးေနာက္ေမလ၁၇ရက္ေန႔တြင္သူလြတ္လာခဲ့ကာလြတ္လပ္မႈကို ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးစြာခံစားေနခဲ့သည္။သူ႔သူရဲေကာင္းရွာကူးကလိင္မႈကိစၥျဖင့္ေထာင္က်ခဲ့ေသာ္လည္းသူကမူ ဒီမိုကေရစီေရးတက္ၾကြလႈပ္ရွားသူမ်ားကျမင့္ျမတ္သည့္အေရးေတာ္ပံုဟုယံုၾကည္ၾကသည့္စစ္အစိုးရ၏ အုပ္စိုးပိုင္ခြင့္ကိုစိန္ေခၚမႈျဖင့္ေထာင္ဒဏ္က်ခံခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။
ေဇယ်ာေသာ္သည္ေထာင္မွလြတ္လာၿပီးေနာက္သူ႔မိသားစုႏွင့္ျပန္လည္ဆံုဆည္းခဲ့သည္။သူသည္ ျမန္မာအစိုးရ၏`လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္´ဟုေခၚဆိုေသာအမိန္႔ျဖင့္လြတ္ေျမာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္မႈအဆုိပါအက်ဥ္းသား၁၄၆၀၀သည္သူတို႔ျပစ္ဒဏ္မ်ားမွတႏွစ္သာေလွ်ာ့ေပါ့သက္သာခြင့္ ရခဲ့ၾကသည္။
လြန္ခဲ့ေသာဆယ္စုႏွစ္တခုေက်ာ္သူရက္ပ္သီခ်င္းမ်ားစဆိုစဥ္၊လူငယ္မ်ား၏မေက်မနပ္သံစဥ္မ်ားကို ဖြဲ႔ဆိုသီက်ဴးေနစဥ္ဤအသက္၃၀အရြယ္ရွိအဆိုေတာ္သည္တေန႔တြင္သူလည္းႏိုုင္ငံတကာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္အဖြဲ႔၏ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္အက်ဥး္ခ်ခံရသူမ်ားဆိုသည့္စာရင္းတြင္သူလည္းပါ၀င္လာလိမ့္မည္ဟုသူမသိခဲ့ေပ။
အားလံုးသည္အျပစ္မဲ့စြာျဖစ္ေပၚခဲ့ျခင္းသာျဖစ္သည္။`က်ေနာ့္အိပ္မက္ေတြထဲကတခုကအဆိုေတာ္ ျဖစ္ခ်င္တာပဲ´ဟုေဇယ်ာေသာ္ကမဇၩိမကိုေျပာသည္။`က်ေနာ္ငယ္ငယ္တုန္းကအေဖကက်ေနာ့္ကို စႏၵရားသင္ခိုင္းတယ္။က်ေနာ္လည္းသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူစိတ္မပါ့တပါနဲ႔တီးေနရတာပဲ။ေနာက္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔မတီးျဖစ္ေတာ့ဘူး´ဟုသူကေျပာသည္။သို႔ေသာ္ကဗ်ာႏွင့္အႏုပညာလိုပင္ဂီတကို သူစြဲသြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ကတည္းကဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတ၏`ဖမ္းစား´ျခင္းကိုခံခဲ့ရသည္ဟုသူကေျပာသည္။ သူရသမွ်မုန္႔ဖိုးေလးကိုသီခ်င္းအယ္လ္ဘမ္မ်ား၊ႏိုင္ငံျခားဂီတ အယ္လ္ဘမ္မ်ား ၀ယ္ယူရာတြင္ သံုးစြဲခဲ့သည္။ `စာသားေတြကို နားမလည္ေပမယ့္ ဒီ အယ္လ္ဘမ္ေတြကို က်ေနာ္ႀကိဳက္တယ္´ဟု သူက ေျပာသည္။
ထိုအထဲမွအယ္လ္ဘမ္တခုကိုသူသေဘာက်သြားသည္။ထိုအယ္လ္ဘမ္တြင္သီခ်င္းကိုဆိုထားျခင္း မဟုတ္ဘဲရြတ္ေနျခင္းသာျဖစ္သည္။`ဒီလိုဂီတအမ်ဳိးအစားကိုက်ေနာ္အရမ္းခိုက္သြားတယ္။ဒါနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြကိုေမးၾကည့္ေတာ့ဒါရက္ပ္အမ်ဳိးအစားလို႔ေျပာၾကတယ္။ဒါနဲ႔ပဲက်ေနာ္ ရက္ပ္အယ္လ္ဘမ္ေတြထုတ္ျဖစ္သြားတာပဲ။တျခားရက္ပ္အယ္လ္ဘမ္ေတြကိုလည္း နားေထာင္ျဖစ္ေသးတယ္။က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္NiggazWithAttitudeနဲ႔ Dr.Dreရဲ့ TheChronicတို႔ကို နားေထာင္ျဖစ္ပါတယ္။ဒီအယ္လ္ဘမ္ေတြနားေထာင္ၿပီးက်ေနာ္လည္းရက္ပ္ဂီတအေၾကာင္း နားလည္သြားပါတယ္´ဟုသူကေျပာသည္။
ေဇယ်ာေသာ္ရွင္းျပသည့္အတိုင္းဆိုလွ်င္သူ႔ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတသည္အာဖရိကႏြယ္ဖြားအေမရိကန္လူမ်ဳိး အသိုင္းအ၀ိုင္း၏၁၉၇၉ခုႏွစ္ကာလကဂီတကိုအေျခခံေပၚထြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။`နီဂ႐ိုး´ဆိုသည့္ စကားလံုးကေစာ္ကားသလိုျဖစ္ေနသျဖင့္သူတို႔ကသူတို႔ကိုယ္သူတို႔`နစ္ဂါ´ဟုေခၚၾကသည္ဟုသူက ေျပာသည္။သူတို႔ကိုႏွိမ္ခ်ေစာ္ကားသလိုျဖစ္ေနသည့္စကားလံုးကိုသူတို႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကိုရည္ညႊန္းသည့္ စကားလံုးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲခဲ့ၾကသည္။
`ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတဟာသူတို႔အေပၚလူမ်ဳိးေရးအရခြဲျခားႏွိမ္ခ်တာကိုေဒါသထြက္ေနတဲ့လူမည္းလူငယ္ေတြရဲ႕ ေဒါသကအေျခခံေပၚထြက္လာတာပဲ။ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတရဲ႕အႏွစ္သာရကအဖိႏွိပ္ခံေတြရဲ႕ခံစားခ်က္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္တာပဲ။ေစတနာပါတဲ့သေဘာထားေၾကာင့္ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတရဲ႕အရည္အေသြးဟာ ေတာက္ေျပာင္လာတယ္လို႔က်ေနာ္ထင္ပါတယ္´ဟုသူကေျပာသည္။
ရက္ပ္၊ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဟုအျပန္အလွန္အမ်ဳိးမ်ဳိးေခၚေနၾကေသာဂီတသည္ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္အေစာပိုင္းက ေပၚပင္ဂီတအျဖစ္သာေပၚလာခဲ့ၿပီး၊လူငယ္မ်ားႏွစ္သက္စြဲလမ္းလာၾကေသာဂ္ီတအမ်ဳိးအစားလည္း ျဖစ္သည္။ အထူး ေရပန္းစားလာခဲ့သည္မွာ ၁၉၉၂-၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္သည္ဟု သူက ေျပာသည္။
`အဲဒီႏွစ္ေတြမွာလူငယ္ေတြကမနက္ပိုင္းမွာဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္သီခ်င္းေတြဖြင့္ၿပီးဘရိတ္ဒန္႔စ္ကၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတကပ်င္းစရာေကာင္းတယ္ဆိုၿပီးတျခားဂီတအမ်ဳိးအစားေတြကို ေျပာင္းလဲသြားၾကတယ္။ဒါေပမဲ့က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္အမ်ဳိးအစားဂီတကိုပဲစြဲစြဲၿမဲၿမဲ ဆက္လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ဒါေပမဲ့အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတရယ္လို႔မသိဘူး။ရက္ပ္ဂီတလို႔ပဲ သိေနတာ။က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕ကေတာ့ဟဲဗီးေရာ့ခ္နဲ႔ဟဲဗီးမက္တဲလ္အမ်ဳိးအစားေတြဘက္ကို လိုင္းေျပာင္းသြားၾကတယ္။က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ရက္ပ္ဂီတကိုပဲစြဲစြဲၿမဲၿမဲဆက္လုပ္ေနခဲ့ၾကတယ္။ ရက္ပ္ဂီတေတြကို နားေထာင္ရင္း ရက္ပ္သီခ်င္းေတြစပ္ဖို႔ အာ႐ရံုရလာခဲ့တယ္´ဟုသူကေျပာသည္။
                                                                                      ေဇယ်ာေသာ္(ဓာတ္ပံု-ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္)
လူမည္းရက္ပါႏွင့္႐ုပ္ရွင္မင္းသားတူးပက္ရွာကူးကိုၾကည့္ၿပီးေဇယ်ာေသာ္ရက္ပ္ဂီတအတြက္စ်ာန္၀င္သြားခဲ့သည္။ရွာကူးကဓာတ္ျပားခ်ပ္ေ ၇၅သန္းေက်ာ္ေရာင္းခ်ခဲ့ရသူျဖစ္သည္။သူအမွတ္တရ တင္ထားသည့္၀ဘ္ဆိုဒ္တြင္သူ႔ကိုကဗ်ာဆရာ၊တဲ့တုိးဘြင္းဘြင္းေျပာတတ္သူ၊ဥပကၡာျပဳခံထားရသူ အေမရိကန္ဆင္းရဲသားမ်ားဘက္မွအေရးဆိုတိုက္ပြဲ၀င္သူတဦးအျဖစ္ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။ ေဇယ်ာေသာ္မွာလည္းကဗ်ာဓာတ္ခံႏွင့္ဆက္ဆံေရးေျပျပစ္ေခ်ာေမြ႔သူဟူသည့္အရည္အခ်င္းရွိသည္။ သို႔ေသာ္ရွာကူးကဲ့သို႔လူဆိုးဂိုဏ္းမ်ားႏွင့္ေသနတ္ခ်င္းယွဥ္ပစ္ျခင္း၊ပုလိပ္မ်ားႏွင့္လိုက္တမ္းေျပးတမ္း ကစားျခင္း၊ညဥ့္နက္နက္ကားႏွင့္၀င္လာေသနတ္ႏွင့္ပစ္သြားျခင္းဆိုသည္မ်ားကိုသူမလုပ္ခဲ့ေပ။ ဤအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ပင္ အထင္ကရ အေမရိကန္ ရက္ပါတဦး အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့ရသည္။
ေဇယ်ာေသာ္သည္၂၀၀၀ခုႏွစ္ေႏွာင္ပိုင္းတြင္အနဂၢ၊ဟိန္းေဇာ္၊ယန္ယန္ခ်မ္းတို႔ႏွင့္ေပါင္းၿပီးျမန္မာျပည္၏ ပထမဆံုးဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ေတးဂီတအဖြဲ႔ျဖစ္သည့္အက္ဆစ္ကိုဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ခဲ့သည္။ထုိႏွစ္တြင္ပင္ ပထမဆံုးအယ္လ္ဘမ္ျဖစ္သည့္စတင္ျခင္းကိုထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ျမန္မာဂီတေ၀ဖန္သူမ်ား၏အေျပာအရ ေပါက္သြားေသာအေခြလည္းျဖစ္သည္။အေရာင္းရဆံုးသီခ်င္းေခြစာရင္းတြင္၂လေက်ာ္ခန္႔နံပါတ္၁ေနရာ ခ်ိတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။
အက္ဆစ္အဖြဲ႔လည္းတကယ္ပင္ေပါက္သြားခဲ့သည္။သူကရန္ကုန္ရွိအျခားေရာ့ခ္ႏွင့္ေပါ့ပ္အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္မတူ တမူကြဲျပားေနသည္။အေပၚယံၾကည့္လွ်င္ေတာ့လူမည္းရက္ပ္ဂီတသမားမ်ားလိုေဘာင္းဘီပြ၊ တီရွပ္ပြပြႀကီးေတြ၀တ္၊ေခါင္းေပၚတြင္ ေဘ့စ္ေဘာလ္ဦးထုပ္ေဆာင္းထား၊ ေနကာမ်က္မွန္ တပ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရမည္။ အေနာက္တိုင္း သတင္းစာမ်ားကမူ သူတို႔ရက္ပ္ဂီတသည္ စာသားအေနျဖင့္ ဘာမွ မထူးျခား၊ သာမန္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာဆိုေ၀ဖန္ၾကေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္တြင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္သူမ်ား ခံစားေနရေသာ ဆင္းရဲဒုကၡတို႔ကို မလႊဲမေရွာင္သာ ေရးဖြဲ႔စပ္ဆိုလာၾကရသည္။
သည္ေတာ့လည္းအေ၀ဖန္မခံႏိုင္သည့္စစ္အစိုးရေၾကာင့္ ဂီတသမားမ်ားလည္း အႏၱရာယ္ရွိလာေတာ့သည္။ အက္ဆစ္အဖြဲ႔က ပရိသတ္အမ်ားႀကီးကို ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့သည္။ သည္လိုႏွင့္ ေနာက္ထပ္ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္အဖြဲ႔မ်ား ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတသမားမ်ား ေပၚထြက္လာခဲ့ၿပီး သူတို႔ကို ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ ပထမမ်ဳိးဆက္ဟု ေခၚၾကသည္။
`က်ေနာ္ကအဆိုေတာ္။ဒီေတာ့က်ေနာ့္ပရိသတ္နဲ႔ထိေတြ႔ေနရတာပဲ။သူတို႔ခံစားေနရတာေတြ သူတု႔ိနာနာက်င္က်င္ခံစားေနရတာေတြကိုလည္းသိလာရတာေပါ့။ဒါနဲ႔သူတို႔အတြက္က်ေနာ္ဘာမ်ား လုပ္ေပးႏိုင္မလဲလို႔စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ဒီလိုနဲ႔ႏိုင္ငံေရးထဲမွာက်ေနာ္တတ္ႏိုင္သေလာက္၀င္လုပ္ခဲ့တာပဲ´ဟု သူက ေျပာသည္။
ထိုျမန္မာရက္ပါေလးသည္ သူ႔ပရိသတ္ထံ အေရာက္သြားႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိသြားခဲ့သည္။ `က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြဟာတရားမွ်တမႈအတြက္ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲ၀င္တဲ့ေနရာမွာ ဦးေဆာင္ပါ၀င္သင့္တယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့တရားမွ်တမႈမရွိတာကိုမ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္လုပ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္အသည္းမမာဘူး။ဒါနဲ႔ပဲ က်ေနာ္ႏိုင္ငံေရးထဲေရာက္လာခဲ့တာပဘဲ။က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္းျမန္မာျပည္သားတေယာက္ျဖစ္ေနေတာ့ သူတို႔ခံစားခ်က္ေတြ၊ သူတို႔နာက်င္မႈေတြကို အေတာ္ၾကာၾကာ စဥ္းစားခံစားေနမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံေရးထဲ ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ဖို႔က်ေတာ့ အေတာ္အခ်ိန္ယူ စဥ္းစားရေသးတယ္။ ငါ တကယ္စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ရဲ႕လားဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးေနရေသးတယ္´။
လူရႊင္ေတာ္ဇာဂနာလုပ္ကိုင္ေနသည့္HIVပိုးရွိ မိဘမဲ့ကေလးမ်ားအတြက္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေပးေနသည့္ ကုသိုလ္ျဖစ္အဖြဲ႔အစည္းတခုအတြက္ေဇယ်ာေသာ္သည္ကဗ်ာဆရာေစာေ၀၊ေအာင္ေ၀းတို႔ႏွင့္အတူတြဲကာ ရံပံုေငြရွာေဖြေပးခဲ့သည္။အျခားရက္ပ္ပါတဦးျဖစ္သည့္ငဲငဲႏွင့္အတူအဆိုပါကေလးမ်ားကိုအဂၤလိပ္စာ သြားသင္ေပးခဲ့သည္။ လူရႊင္ေတာ္ဇာဂနာသည္ ယခုအခါ ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရသည္။
ဆူညံစြာေအာ္ဟစ္အားေပးေနသည့္ပရိသတ္ႀကီးကိုထိန္းထားရင္းေဇယ်ာေသာ္အဖို႔ဓားသြားေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ေနရသလိုျဖစ္ေနသည္။သူ႔သီခ်င္းစာသားမ်ားဆင္ဆာမွလြတ္ပါ့မလားဟုပူပန္ေနရသည္။ သို႔ေသာ္ သူလြတ္ခဲ့ပါသည္။
ထိုသို႔ေသာအားျဖင့္စစ္အစိုးရကိုသံဃာေတာ္မ်ားဦးေဆာင္ကာလမ္းမမ်ားေပၚထြက္ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည့္ ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးကာလ ေရာက္လာသည္။
သူသည္ဂီတပြဲမ်ား၊သီခ်င္းမ်ားမွတဆင့္ျပည္သူလူထုႏွင့္ဆက္စပ္မိခဲ့သည္ဟုလူငယ္ရက္ပါ ေငြၾကယ္ပြင့္ေလးကေျပာသည္။သို႔ေသာ္ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးေကာင္စီဆိုသည့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရကလူထုဆႏၵျပပြဲမ်ား၊လူထု၏ေမွ်ာ္လင့္တမ္းတခ်က္မ်ားကိုရက္စက္စြာ ေခ်မႈန္းလိုက္ေသာအခါ စင္တင္ဂီတပြဲမ်ားတြင္ ေတးသီခ်င္း သီဆိုေန႐ံုမွ်ျဖင့္ မရေတာ့ပါ။
အျခားတက္ၾကြလႈပ္ရွားသူ၃ဦးႏွင့္အတူGenerationWave(GW)ဆိုသည့္အဖြဲ႔ကိုေဇယ်ာေသာ္သည္၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေအာက္တုိဘာလအတြင္းဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ခဲ့သည္။အေျပာင္းအလဲအတြက္လံႈ႔ေဆာ္စည္း႐ံုးသည့္ လူငယ္လႈပ္ရွားမႈေလးတခုျဖစ္သည္။ကားမ်ားတြင္CNGစတစ္ကာမ်ား ကပ္သည့္လႈပ္ရွားမႈကို စတင္စည္း႐ံုးလံႈ႔ေဆာ္ခဲ့သည္။ ခပ္ေထ့ေထ့ ေျပာဆိုစည္း႐ံုးသည့္ လႈပ္ရွားမႈတခုျဖစ္သည္။ သာမန္အားျဖင့္ CNGဆိုသည္မွာဖိသိပ္ထားေသာသဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ဟုအဓိပၸာယ္ရေသာ္လည္းသူတု႔ိဆိုလိုသည္မွာမူ အစိုးရသစ္ အေျပာင္းအလဲChangeNewGovernment ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ထိုအေျပာင္းအလဲတိုက္ပြဲအတြက္ရမ္ဘိုကိုလည္းသူတို႔လႈပ္ရွားမႈထဲဆြဲသြင္းခဲ့သည္။ရမ္ဘို၄ အပါအ၀င္ စစ္အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရး ဇာတ္ကားမ်ားကို ကူးယူျဖန္႔ခ်ိခဲ့သည္။ ဤ ရမ္ဘို၄ ဇာတ္ကားကို၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလအတြင္း ႐ံုတင္ခဲ့ၿပီး၊မင္းသားစတားလံုးကကရင္ျပည္နယ္အတြင္း ျမန္မာအစိုးရစစ္တပ္ကို လိုက္လံတိုက္ခိုက္ပံုမ်ား႐ိုက္ကူးထားသည္။ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားကမူျမန္မာစစ္သားမ်ားကို ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာလူသတ္သမားမ်ား၊မုဒိမ္းေကာင္မ်ားအျဖစ္ပုံေဖာ္႐ိုက္ကူးထားသည့္ ထိုဇာတ္ကားအားျပသခြင့္မျပဳဘဲပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ထိုဇာတ္ကားသည္ကရင္မ်ားအၾကားတြင္အထူး လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။`ဘာမွမရဘဲေနရတာထက္စာရင္တခုခုရေအာင္တိုက္ရင္းေသမယ္´ဆိုသည့္ စကားကို အလြန္ခိုက္သြားခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာတပ္မေတာ္သားမ်ားကိုရမ္ဘိုကသဲသဲမဲမဲပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းပံုမွာေနာက္ဆံုးေကာက္႐ိုးတမွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ထိုကားေမွာင္ခိုခိုးကူးေခြမ်ားျဖန္႔ခ်ိၿပီးသိပ္မၾကာခင္ပင္ေဇယ်ာေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ စားေသာက္ဆိုင္တဆိုင္အတြင္း၂၀၀၈ခုႏွစ္မတ္လ၁၂ရက္ေန႔တြင္ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရသည္။ပြဲၿပီးသြားပါၿပီ။ ဘူးေပၚသလို ေပၚသြားပါၿပီ။သူကပြင့္လင္းစြာထုတ္မေျပာေသာ္လည္းႏိုင္ငံတကာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္အဖြဲ႔ AI ကမူ စစ္ေၾကာေရးကာလအတြင္း သူ႐ိုက္ႏွက္ခံခဲ့ရသည္ဟု ဆိုသည္။
သူ႔ကို စီရင္ခ်က္မခ်မီေလးတြင္`က်ေနာ္စိတ္မေကာင္းဘူး။စိတ္မေကာင္းတာကက်ေနာ့္ကိုေထာင္ခ်လို႔ မဟုတ္ဘူး။ဒီအေၾကာင္းေတြကိုစဥ္းစားမိရင္တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုရဲ႕အနာဂတ္ကိုေတြးမိၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္တာ´ ဟုသတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာခဲ့သည္ဟု သတင္းမ်ားကဆိုသည္။
`ကိုယ္မႀကိဳက္တာကိုကန္႔ကြက္ပယ္ခ်ရဲတဲ့စိတ္ကိုေမြးၾကပါ။မွန္တာကိုပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မေထာက္ခံရဲရင္ေတာင္မွမွားေနတာကိုမေထာက္ခံၾကပါနဲ႔´ဟုလူထုထံအမွာစကားကို သတင္းေထာက္မ်ားမွတဆင့္ သူေျပာၾကားခဲ့သည္။
သူ႔ကိုထုိႏွစ္ႏို၀င္ဘာ၂၀ရက္ေန႔တြင္ဥပေဒအမွတ္၆-၈၈ျဖစ္ေသာအသင္းအဖြဲ႔ဥပေဒ၊ႏိုင္ငံျခားေငြ ဥပေဒပုဒ္မ၂၄(၁)တို႔ျဖင့္တရားစြဲတင္ခဲ့သည္။ေထာင္ဒဏ္၆ႏွစ္အျပစ္ေပးခဲ့သည္။ေနာင္တြင္ အဆိုပါေထာင္ဒဏ္ကို၄ႏွစ္သို႔ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့သည္။သူႏွင့္အတူအဖမ္းခံရေသာအက္ဆစ္အဖြဲ႔သား ယန္ယန္ခ်မ္းလည္း ေထာင္ဒဏ္ အျပစ္ေပးခံခဲ့ရသည္။
ေထာင္တြင္းအက်ဥ္းသားဘ၀ကၾကမ္းတမ္းသည္။သူ႔လိုဂီတျဖင့္ႀကီးျပင္းလာေသာလူငယ္အဆိုေတာ္ တဦးအေနျဖင့္သီခ်င္းနားမေထာင္ရဆိုသည့္တားျမစ္ပိတ္ပင္ခ်က္သည္ အလြန္ျပင္းထန္ၾကမ္းတမ္းလွသည္။ `က်ေနာ္တို႔ကႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဆိုေတာ့အထူးေဆာင္မွာေနရတယ္။တျခားအက်ဥ္းသားေတြTV ၾကည့္လို႔ရေပမယ့္က်ေနာ္တို႔ကမၾကည့္ရဘူး´။
သို႔ေသာ္ထုိဂီတသမားေလးကိုတိတ္တိတ္ေနခုိင္း၍မူမရပါ။`က်ေနာ္ကေတာ့ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့သီခ်င္းေတြကို ဆိုတာပဲ။ေထာင္ထဲမွာက်ေနာ္ျပန္သံုးသပ္တာေတြလုပ္တယ္။ဘယ္သီခ်င္းကိုငါတကယ္ႀကိဳက္တာလဲ။ ဘယ္သီခ်င္းကိုငါအလြတ္ရလဲ။ဘယ္သီခ်င္းစာသားကိုငါတကယ္နားလည္သလဲဆိုတာေတြေပါ့´ဟုသူက မဇၩိမကို ေျပာသည္။
ေဇယ်ာေသာ္ကေထာင္တြင္းတြင္အခ်ိန္ကိုအက်ဳိးရွိစြာအသံုးခ်သည္။`ေထာင္ထဲေနရတာ ေကာင္းတာလည္းရွိတယ္၊ဆိုးတာလည္းရွိတယ္။က်ေနာ္ကအခ်က္၃ခ်က္ပါတဲ့ေတာင္းဆိုမႈကို လုပ္ခ်င္တယ္။အက်ဥ္းေထာင္အရာရွိေတြကိုက်ေနာ္ကပြင့္ပြင့္လင္းလင္းဆက္ဆံပါလုိ႔ေျပာတယ္။ အက်ဥ္းသားေတြကိုအျပန္အလွန္ေလးစားမႈနဲ႔ ဆက္ဆံပါ။ ျဖစ္လာတာေတြကိုလည္းတာ၀န္ယူပါလို႔ က်ေနာ္ သူတို႔ကိုေျပာခဲ့တယ္။ဒီေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကိုအက်ဥ္းေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက ျဖည့္ဆီးေပးႏိုင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ အက်ဥ္းေထာင္အေျခအေနဟာ အခုထက္စာရင္ အမ်ားႀကီး ပိုေကာင္းလာမွာပဲ´ ဟု သူက ေျပာသည္။
ဒီေန႔ေတာ့ျမန္မာရက္ပါလူငယ္ေလးလြတ္လာပါၿပီ။သို႔ေသာ္သူ႔အေတြးမ်ားကေတာ့အက်ဥ္းေထာင္ သံတိုင္မ်ားေနာက္တြင္က်န္ရစ္ခဲ့ေသာသူႏွင့္ဘ၀တူႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားထံေရာက္ေနသည္။ သူတို႔က်ခံေနရေသာ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကေတာ့ မကုန္ဆံုးေသးေပ။







Geen opmerkingen: