ဧရာဝတီ Tuesday, 10 May 2011 15:38 အင္တာဗ်ဴး
.ျမန္မာႏိုင္ငံမွာႏွစ္ေပါင္း၂၀ေက်ာ္အတြင္းပထမဆံုးေပၚေပါက္လာတဲ့လႊတ္ေတာ္နဲ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာျပည္သူေတြရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားကိုဘယ္ေလာက္ေရွး႐ႈေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မလဲ၊ စနစ္တခုကေနတခုကိုေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီလားဆိုတဲ့ေမးခြန္းေတြနဲ႔ျမန္မာဒီမိုကေရစီဟာ ဘယ္ကိုဦးတည္ေနသလဲဆိုတဲ့ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံမႈေတြ ရိွေနပါတယ္။၂လၾကာက်င္းပခဲ့တဲ့လႊတ္ေတာ္ အစည္း အေ၀းေတြနဲ႔အစိုးရအဖြဲ႕အေျပာင္းအလဲေတြဟာျပည္သူလူထုရဲ႕အျမင္မွာဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ ေဆာင္ခဲ့ပါသလဲဆိုတာကို၀ါရင့္သတင္းစာဆရာတဦးလည္းျဖစ္၊၁၉၉၀ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲကာလက အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္(NLD)ရဲ႕အႏိုင္ရလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေဟာင္းတဦးလည္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာေမာင္၀ံသကိုဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ထက္ေအာင္ကဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါတယ္။
စာေရးဆရာေမာင္၀ံသ(ဓာတ္ပံု-myanmarisp.com)
ေမး။ ။လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းက်င္းပခဲ့တာ၊အစိုးရသစ္ကို အာဏာလဲႊေျပာင္း ခဲ့တာေတြကို ၾကည့္ရင္ စစ္အစိုးရဟာစနစ္တက်နဲ႔အေသးစိတ္စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သြားတာ ေတြ႕ရတယ္။ သမၼတဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းကိုလည္းအေကာင္းျမင္ခဲ့တာေတြရွိသလို၊NLDကေတာင္မွ သတိနဲ႔ ႀကိဳဆိုပါတယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ လက္ရိွလႊတ္ေတာ္နဲ ႔အစိုးရသစ္ရဲ႕အခင္းအက်င္းေပၚမွာျပည္သူေတြက ဘာေတြေမွ်ာ္မွန္းထားၾကသလဲဆိုတာ သတင္းစာဆရာ တေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုသံုးသပ္ မိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ေပၚလာတဲ့လႊတ္ေတာ္အသစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးျပည္သူလူထုရဲ႕ယံုၾကည္ကိုးစားမႈ အေနနဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ျပည္သူေတြကေန၀ိုင္း၀န္းေထာက္ခံတယ္လို႔ေျပာလို႔ မရဘူး၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕အသံကို မၾကားရဘူး။ၿပီးခဲ့တဲ့ေရြးေကာက္ပြဲမွာအျငင္းပြား စရာေတြ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ေပၚေပၚတင္တင္ျဖစ္ခဲ့ေတာ့ျပည္သူလူထုရဲ႕ေရြးေကာက္ပြဲအေပၚသေဘာထားကလည္း အားရစရာ မရိွဘူး။ အဲဒီက ထြက္ေပၚလာတဲ့ လႊတ္ေတာ္အေပၚမွာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အျမင္က စိတ္၀င္စားမႈ မေတြ႕ရဘူး။ သို႔ေသာ္ အရိွတရား အေနနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေပၚလာတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကေတာ့ တကယ္လက္ေတြ႕သေဘာ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီးေပါ့။ လႊတ္ေတာ္ အစည္း အေ၀း က်င္းပတယ္၊ သမၼတတို႔၊ ဒုသမၼတတို႔ေရြးတယ္၊ သမၼတက ဦးေဆာင္ၿပီး အစိုးရဖြဲ႕တယ္ ဆိုတာေတြကို ျမင္ရတာေပါ့။ အဲဒီျဖစ္ရပ္ေတြကို ၾကည့္ေတာ့လည္း အစိုးရအဖြဲ႕က လူမေျပာင္းဘူး။ ၃၊ ၄ ေယာက္ေလာက္ပဲ လူသစ္ေတြ႕ရေတာ့ ဘာမွလည္း မထူးပါဘူးကြာ ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ိဳးေတြရိွတယ္။ ဒါက ျပည္သူလူထုရဲ႕ အျမင္ကို သတင္းစာသမား တေယာက္အေနနဲ႔ ၾကားရတာ ေပါ့ေလ။
ေနာက္တခါဦးသိန္းစိန္ကသမၼတႀကီးတေယာက္အေနနဲ႔ပထမဦးဆံုးမိန္႔ခြန္းေျပာတယ္၊ ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္းေျပာသင့္တဲ့အမွာစကားေတြ၊ၾသ၀ါဒမိန္႔ခြန္းေတြေျပာတယ္။အဲဒီလို ေျပာတဲ့အခါမွာမိန္႔ခြန္းမွာပါတဲ့အခ်က္ေတြကေကာင္းမြန္တဲ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေဖာ္ထုတ္ဖို႔ေျပာတယ္၊ သန္႔ရွင္းတဲ့အစိုးရေဖာ္ထုတ္ဖို႔ေျပာတယ္၊တရားဥပေဒစိုးမိုးဖို႔ေျပာတယ္၊ေနာက္တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးနဲ႔အတူ အဂတိလိုက္စားမႈကိုတိုက္ဖ်က္သြားဖို႔ေျပာတယ္။ ဒါေတြက အၿမဲတမ္း မွန္ေနတဲ့တရားေတြပဲေလ။ ဒါေတြက တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္တေယာက္အေနနဲ႔အစိုးရေကာင္းတခုအေနနဲ႔လုပ္ကိုလုပ္ရမယ္၊ ေျပာလည္းေျပာရမယ့္ စကားေတြေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းပြားစရာမရိွဘူး။ သေဘာမတူဘူး၊ လက္မခံႏိုင္ဘူးလို႔လည္း ေျပာစရာအေၾကာင္းမရိွဘူးေပါ့။
ဒီေတာ့ လူေတြၾကားထဲမွာ ေျပာတာေတြကေတာ့ ဟုတ္ၿပီ၊ လက္ေတြ႕ဘာေတြလုပ္မလဲ ဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ ၾကတာေပါ့ ဆိုၿပီး ေျပာလာတယ္။ က်ေနာ္တို႔က သတင္းစာသမား တေယာက္အေနနဲ႔ ျပည္သူလူထုရဲဲ႕ အသံကိုလည္းနားေထာင္သလိုကိုယ္တိုင္သံုးသပ္ ေျပာဆိုေရးသားတာကိုလည္း လုပ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕မိန္႔ခြန္းကိုပထမႀကိဳဆိုတယ္၊ေနာက္ၿပီးေစာင့္ၾကည့္ရမယ္ဆိုတာနဲ႔တင္မကပါဘူး၊ ျမန္ႏိုင္သမွ်ျမန္ျမန္လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ပါလို႔ တြန္းအားေပးခ်င္တယ္၊ တိုက္တြန္းခ်င္တယ္ လို႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။အခုအစိုးရသစ္တက္လာတာ၁လေက်ာ္ပဲရိွေသးတယ္၊ဒါကအေျပာစခန္းေပါ့။အဲဒီကေန အလုပ္စခန္းကိုတက္ဖို႔ရိွေသးတယ္။အလုပ္စခန္းကိုတက္တဲ့အခါမွာလည္းေျပာထားတဲ့အတိုင္းကို တတ္ႏိုင္သမွ်အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ ဆက္ႀကိဳးစားသြားဖို႔ပဲ လိုမယ္ထင္တယ္။
က်ေနာ္ေရးခဲ့တဲ့စာေတြထဲမွာလည္းပါပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေျခအေနေတြက ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ဆိုးဆိုးရြားရြားယိုယြင္းခဲ့တာကိုးဗ်။အခု ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီ လုပ္မယ့္သူေတြက ေတာ္ေတာ္ႀကီးကိုဒုကၡေရာက္မယ္၊အခက္အခဲအက်ပ္အတည္းေတြ ေတြ႕မယ္။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အက်င့္ပ်က္တယ္၊စနစ္ေတြလည္းပ်က္တယ္၊လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြလည္းပ်က္တယ္။အဲဒီလို ပ်က္တဲ့ေနရာမွာအစိုးရပိုင္စီမံခန္႔ခြဲေရးပိုင္းပ်က္ရံုမကဘဲ၊၀န္ထမ္းေတြပ်က္ရံုမကဘဲ၊ ျပည္သူလူထုဘက္ကလည္း စိတ္ေနစိတ္ထားေတြ၊ ထားရမယ့္ သေဘာထားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပ်က္ကုန္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုပ်က္တယ္ဆိုတာ အားလံုးက သိၾကတာပဲ။ ဘာမွ သိပ္စဥ္းစား ေနစရာ မလိုပါဘူး။ အဲဒါႀကီးကို ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတအသစ္နဲ႔ အစိုးရသစ္က တကယ္တန္း အခု ေျပာထားတဲ့အတိုင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္၊ ျပဳျပင္မယ္၊ ေျပာင္းလဲမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ သူတို႔အတြက္လည္း ေတာ္ေတာ္အခက္အခဲေတြ ရိွလိမ့္မယ္လို႔ ျမင္ရ ေတြ႕ရ ပါတယ္။
ေမး။ ။ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးထဲက အႀကီးဆံုးအခက္အခဲကအစိုးရသစ္ရဲ႕Credibilityပါပဲ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပံုစံသစ္နဲ႔သြားေပမယ့္ဗ်ဴရိုကေရစီယႏၱယားကိုေမာင္းႏွင္မယ့္သူေတြကလြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္၂၀ကလူေတြပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ေဒသတြင္းအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တဲ့အာဆီယံရဲ႕ ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အဆင္သင့္ရိွပါတယ္လို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့လက္ရိွအာဆီယံဥကၠ႒ျဖစ္တဲ့အင္ဒိုနီးရွားကျမန္မာျပည္ဟာတကယ္ေျပာင္းလဲၿပီလား ဆိုတာကို ေလ့လာၿပီးမွဒီကိစၥကိုအဖြဲ႕တြင္းမွာဆံုးျဖတ္မယ္လို႔ေျပာလိုက္တာဟာ ေဒသတြင္းမွာလည္း အစိုးရသစ္ရဲ႕Credibilityဟာျပႆနာရိွေနတယ္ မဟုတ္ဖူးလား။
ေျဖ။ ။က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ပံုရိပ္ကအာဆီယံမွာ၊ကမာၻ႔အျမင္မွာျပန္ေကာင္းလာဖို႔ကေျပာထားတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔၊ ႀကိဳးစားဖို႔ လိုတယ္။ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရင္လည္း အာဏာနဲ႔ခ်ည္း လုပ္လို႔မရဘူး။ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမယ္။ တတ္ႏိုင္သမွ် ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြရဲ႕ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈကို ဖိတ္ေခၚရမယ္။ အဲဒါမ်ိဳး ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အခု ျပည္နယ္ႏွစ္ခု၊သံုးခုေလာက္မွာဗ်ာ၊ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခိုင္ေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ(ႀကံ့ဖြံ႕ပါတီ)မဟုတ္တဲ့ တိုင္းရင္းသား ပါတီေတြကို ျပည္နယ္ အစိုးရေတြမွာ ၀န္းႀကီးေနရာေပးတယ္ ဆိုတာေတြဟာ ေကာင္းတဲ့ ပံုရိပ္၊ ေကာင္းတဲ့အလားအလာပါပဲ။ ဒါမ်ိဳးေတြကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ အဆင့္မွာေရာ ဘာလို႔မလုပ္ႏိုင္ရမွာလဲ။ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရမွာ ဆိုလည္း ေရြးေကာက္ပြဲႏိုင္မွရယ္ မဟုတ္ဘဲ တိုင္းျပည္ ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၿပီး လုပ္မယ့္သူေတြဆိုရင္အေျခခံဥပေဒအရ ထည့္လို႔ရတာပါပဲ။ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္PowerSharingတမ်ိဳးနဲ႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လို႔လည္း ရပါတယ္။ အဲဒါကို စဥ္းစားၾကဖို႔ ေကာင္းတာေပါ့။
ေမး။ ။လက္ရိွအေျခအေနမွာဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲအတြက္ႀကိဳးပမ္းေနတဲ့ အင္အားစုေတြဘက္က အရင္ကေျပာေနခဲ့တဲ့၉၀ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကလည္းၿပီးဆံုးသြားၿပီ၊ဖြဲ႕စည္းပံုကို လက္မခံဘူး၊ အခု ႏိုင္ငံေရး အေဆာက္အံုသစ္မွာလႊတ္ေတာ္ျပင္ပကပဲကစားမယ္ဆိုရင္ထိေရာက္ပါ့မလား၊လႊတ္ေတာ္တြင္း၀င္ေရာက္ ကစားဖို႔ကိစၥကေရာေရွ႕လာမယ့္၅ႏွစ္အတြင္းမွာလုပ္ေဆာင္သင့္သလားဆိုတာေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သတင္းစာဆရာ တေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား ေ၀ဖန္ခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ႏိုင္ငံေရးကေတာ့လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္မွလုပ္လို႔ရတာမဟုတ္ပါဘူး။လႊတ္ေတာ္ျပင္ပကလည္း လုပ္လို႔ရရမွာပဲ။ဒါကဒီမိုကေရစီပဲေလ။ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာလႊတ္ေတာ္တြင္းႏိုင္ငံေရးရိွမယ္၊ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပႏိုင္ငံေရးရိွမယ္၊ေနာက္ၿပီးတသီးပုဂၢလႏိုင္ငံေရးရိွမယ္။ေနာက္ၿပီး အမ်ားျပည္သူရဲ႕သေဘာထားေတြကိုပံုသြင္းေပးေနတဲ့ပညာတတ္ေတြ၊စာေပအႏုပညာရွင္ေတြရိွမယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑မွာရိွတယ္။ သို႔ေသာ္ အာဏာျပႆနာကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့အာဏာရိွေနတဲ့သူကေတာ့သူတို႔အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္မူ၀ါဒလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို လုပ္သြားလို႔ရတာေပါ့။
အဲဒီ အာဏာရေနတဲ့ လူေတြကလည္း တိုင္းျပည္အက်ိဳးကိုၾကည့္ၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္ ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္တြင္းတင္ မကဘူး လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔လည္း ဆက္စပ္မႈရိွရမယ္၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ရိွရမယ္။သမၼတမိန္႔ခြန္းမွာ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လက္မခံေသးတဲ့ သူေတြလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲ ၀င္ၾကပါ၊ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ၾကပါလို႔ ဖိတ္ေခၚတာေတာ့ ရိွတာေပါ့။ ဘာပဲေျပာေျပာေပါ့ဗ်ာ၊ အတိုက္အခံဆိုရင္ ေခ်မႈန္းမယ္၊အျမစ္မက်န္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ႀကံဳး၀ါးတာေတြထက္ စာရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ သေဘာမတူတဲ့သူေတြနဲ႔လည္းတူတဲ့လုပ္ငန္းေတြမွာပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ပါ့မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားမ်ိဳးကိုေတာ့ႀကိဳဆိုတာေပါ့ဗ်ာ။အဲဒီအေပၚမွာလည္းလႊတ္ေတာ္ျပင္ပႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြကလည္း တုန္႔ျပန္ဖို႔ေတာ့လိုတယ္။ အခုလည္း အျပဳသေဘာ တုန္႔ျပန္ၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ေမး။ ။လြတ္လပ္ၿပီးျမန္မာ့သမိုင္းမွာ၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဟာတတိယေျမာက္ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္က၁၉၄၇ ခုႏွစ္နဲ႔ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေတြ ရိွခဲ့တယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေဟာင္း ၂ ခုကို ျပန္ၾကည့္ရင္ဆယ္စုႏွစ္တခုေက်ာ္ပဲတည္တံ့တယ္။အခု၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ေတာင္းဆိုေနတာေတြကရိွေနေတာ့ လက္ရိွဖြဲ႕ စည္းပံုနဲ႔ အာဏာအေဆာက္အအံုကေရာ ေရရွည္ခံပါ့မလား။ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးဟာေရွ႕ေလွ်ာက္ တည္ၿငိမ္မႈရိွဖို႔ဆိုရင္ ဘာေတြ လုပ္ေဆာင္သင့္တယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။လက္ရိွရိွေနတဲ့၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ဖို႔ေပါ့ဗ်ာ။ ပထမဆံုး NLD ရဲ႕သေဘာထားကိုေျပာရရင္၊NLDကပထမတုန္းက၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုလံုး၀ကို လက္မခံဘဲအားလံုးပါ၀င္တဲ့ေနာက္ထပ္ အမ်ိဳး သားညီလာခံလိုမ်ိဳး၊ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲေရး ညီလာခံလိုမ်ိဳးနဲ႔အသစ္ျပန္ဆြဲမယ္ဆိုတဲ့သေဘာထားမ်ိဳးရိွခဲ့တယ္လို႔သိခဲ့ရတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ေဆာင္မယ္ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ေဆာင္ရြက္ရလိမ့္မယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြဘက္က သေဘာထားက ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒမွာ ျပည္သူလူထု လက္မခံႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြကို ျပန္ၿပီးျပဳျပင္ဖို႔ သင့္တယ္ဆိုတဲ့ အသံေတြထြက္လာတယ္။ ဒါက ဒီလိုပဲျဖစ္သင့္တယ္၊ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြဘက္က မလြန္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။
ျပည္သူလူထု လက္ခံတဲ့ အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္တဲ့အထိကို က်ေနာ္တို႔က ေတာင္းဆိုရမွာေပါ့။ အဲဒီလို ေတာင္းဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ အစိုးရဘက္ကလည္း သမၼတမိန္႔ခြန္းမွာ ပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ခ်င္ရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲ၀င္၊ လႊတ္ေတာ္ထဲ လာပါ၊ လႊတ္ေတာ္ထဲက ျပင္ပါလို႔ ေျပာလာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီမိုကေရစီအင္းအားစုေတြဘက္က ေရြးမယ္ဆိုရင္လႊတ္ေတာ္ထဲ၀င္ၿပီး ျပင္မလား၊လႊတ္ေတာ္ျပင္ပက ဖိအားေပးၿပီးျပင္မလား၊ဒီႏွစ္ခုပဲေရြးရေတာ့မွာပဲ။လာမယ့္၅ႏွစ္အတြင္းမွာဒီႏွစ္ခုထဲက တခုခုျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ထဲကေန ၀င္ၿပီးျပင္ဖို႔ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုရင္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ ပိုၿပီး အားလံုး ပါ၀င္မႈ မ်ားလာမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ ေတာ္ေတာ္ ၾကည့္ေကာင္းမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲ။၂၀၁၀ေရြးေကာက္ပြဲဟာ ပါတီမွတ္ပံုတင္ တာကလည္း ဖုတ္ပူမီးတိုက္၊ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းအမည္စာရင္း တင္သြင္းတာကလည္း ရက္အကန္႔အသတ္နဲ႔ ဖုတ္ပူမီးတိုက္၊ ပါတီေတြက စည္းရံုေရးလည္း အဆင္သင့္မျဖစ္၊ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတာင္မွပဲ ဆြဲခန္႔ေတြေပါ့ဗ်ာ၊ ရတဲ့သူနဲ႔၀င္ၿပိဳင္ၾကဆိုေတာ့ဒါေတြကသိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ။အဲဒီလ ိုအေျခအေန ကေန ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၀င္မယ္ဆိုရင္ အခုကတည္းက ျပင္ဆင္လို႔ရပါၿပီ။ စည္းရံုးေရးကို ျပင္ဆင္လို႔ရတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္ ေလာင္းေတြကို ျပင္ဆင္လို႔ရတယ္။ ပိုၿပီးလြတ္လပ္ ပြင့္လင္းတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ အေျခအေနေကာင္းေတြ ဖန္တီးဖို႔ကို ျပည္တြင္းကေရာ၊ ႏိုင္ငံတကာကပါ ေတာင္းဆိုလို႔ရတယ္။ ဒီလိုသာ လုပ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ AllInclusiveလို႔ ေျပာလို႔ရမယ္။ အဲဒီ အေနအထားက ေပၚထြက္လာမယ့္ ရလဒ္က တုိင္းျပည္အတြက္ ေကာင္းမွာပါပဲလို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ ။
Geen opmerkingen:
Een reactie posten