ဧရာဝတီ Thursday, 19 May 2011 18:40 အင္တာဗ်ဴး
.ျမန္မာႏိုင္ငံမွာႏွစ္ေပါင္း၂၀ေက်ာ္အတြင္းပထမဆံုးေပၚေပါက္လာတဲ့လႊတ္ေတာ္နဲ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာျပည္သူေတြရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားကိုဘယ္ေလာက္ေရွး႐ႈေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွာလဲ၊ စနစ္တခုကေနစနစ္တခုကိုေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီးလားဆိုတဲ့ေမးခြန္းေတြနဲ႔ျမန္မာဒီမိုကေရစီဟာ ဘယ္ကိုဦးတည္ေနပါသလဲဆိုတဲ့ေဆြးေႏြးျငင္းခုံမႈေတြရိွေနပါတယ္။က်င္းပၿပီးစီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြဟာဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ေဆာင္ခဲ့ပါသလဲဆိုတာကိုရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးပါတီဥကၠ႒၊အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေဒါက္တာေအးေမာင္ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ေတြကိုဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ထက္ေအာင္မွဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါတယ္။ေဒါက္တာ ေအးေမာင္ဟာအမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ရဲ႕“အစိုးရ၏အာမခံခ်က္မ်ား၊ကတိမ်ားႏွင့္တာ၀န္ခံခ်က္မ်ား စိစစ္ေရးေကာ္မတီ” ဥကၠ႒လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာေအးေမာင္(ဓာတ္ပံု-ျမန္မာတိုင္းမ္)
ေမး။ ။ၿပီးခဲ့တဲ့လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြအေပၚအားရေက်နပ္မႈရိွပါသလား။လႊတ္ေတာ္တြင္း ေဆြးေႏြးမႈေတြအေပၚရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးပါတီေခါင္းေဆာင္တဦးအေနနဲ႔ေရာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တဦးအေနနဲ႔ေရာဘယ္လိုသံုးသပ္ခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ႏွစ္ေပါင္း၂၀ေက်ာ္စစ္အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္မႈကိုအေျချပဳၿပီးလႊတ္ေတာ္ေပၚလာတယ္။ေမးခြန္းေတြ ေမးၾကတယ္၊ေျဖတဲ့၀န္ႀကီးအေတာ္မ်ားမ်ားကလည္းၿပီးခဲ့တဲ့ကာလကိုအေကာင္းျမင္အျပဳသေဘာနဲ႔ ကာကြယ္ၿပီးေျဖသြားၾကတယ္။အဆိုတခုကိုတင္တဲ့အခါမွာလည္းက်ေနာ္တို႔တင္တဲ့အဆိုကို ျပန္ၿပီးေခ်ပတဲ့သူေတြက ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး (ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီ)ပါတီ၀င္(၀န္ႀကီးေတြ)ပဲ ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့အမ်ားကိုအက်ိဳးျပဳတဲ့ကိစၥေတြ၊ေဒသတခုကိုတကယ္တမ္းထိထိေရာက္ေရာက္ အကူအညီေပးသင့္တဲ့၊ျပည္ေထာင္စုအစိုးရေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ကိစၥေတြဆိုေပမယ့္လို႔ၿပီးခဲ့တဲ့ကာလကို ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႔ျပန္ေျပာၾကတာရိွတယ္။ဆိုလိုတာကဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမရိွတဲ့ကာလကက႑ေတြ အကုန္လံုးကို အဲဒီတုန္းက ၀န္ႀကီးေတြအားလံုးက ကာကြယ္ေျဖဆိုသြားၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ဒီမိုကေရစီအေလ့အက်င့္ေလးေတာ့လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာျဖစ္လာတာေပါ့။လႊတ္ေတာ္က ေမးျမန္းတာေတြကို၀န္ႀကီးေတြကိုယ္တိုင္လာေျဖရတယ္ဆိုတဲ့ဟာကအခုစနစ္သစ္နဲ႔သြားမယ့္ခရီးမွာ ၀န္ႀကီးေတြရဲ႕အခန္းက႑ကိုမီးေမာင္းထိုးျပသလိုျဖစ္သြားတာေပါ့။အဲဒီေတာ့လာမယ့္၆လသို႔မဟုတ္ ၁ ႏွစ္အတြင္းျပန္ေပၚလာမယ့္ပါလီမန္အထဲမွာျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးေတြဟာျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ အေတာ္မ်ားမ်ား ျပဳစုျပင္ဆင္လာတဲ့ ေဒသနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးျမန္းတာ ခံရမွာပါ။
ဒီလိုလႊတ္ေတာ္တြင္းေမးျမန္းေျဖၾကားမႈေတြဟာနမူနာေကာင္းေလးေတြ အစဥ္အလာေကာင္းေလးေတြေတာ့ျဖစ္သြားမယ္။၀န္ႀကီးေတြကိုယ္တိုင္လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးကို တိုင္တည္ၿပီးမွလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ထံုးတမ္းစဥ္လာနဲ႔အညီေျပာဆိုၾကရတယ္။တခ်ိဳ႕ဆိုလည္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာျဖစ္သြားတာက၀န္ႀကီးေတြျပန္ေျဖတဲ့အခါမွာမဆီေလ်ာ္တဲ့ သံုးႏႈံးေျပာဆိုမႈေတြရိွေတာ့ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ကိုယ္တိုင္ကမသံုးႏႈံးဖို႔တားျမစ္မႈေတြ ရိွခဲ့ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ၀န္းႀကီးေတြဟာ ေရြးေကာက္ တင္ေျမာက္ထားတဲ့ထဲက ျဖစ္ရင္ ျဖစ္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ခန္႔အပ္ခံရတဲ့သူေတြ ျဖစ္ခ်င္ရင္ျဖစ္မယ္၊ဒါေပမယ့္လႊတ္ေတာ္ကိုလာေရာက္ေျဖဆိုတဲ့အခါမွာ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ေလးေလးစားစားနဲ႔ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ျပန္လည္ေျဖၾကားရမယ့္သေဘာပါ။
ေမး။ ။အရင္တုန္းကလႊတ္ေတာ္လည္းမရိွ၊အစိုးရလုပ္ေနတာကိုလည္းျပည္သူေတြမၾကားသိရဘူး။ အခုလႊတ္ေတာ္ ေပၚလာတဲ့အခါ လႊတ္ေတာ္တြင္း ေဆြးေႏြးမႈေတြကို ျပည္သူေတြ အတိုင္းအတာတခုအထိ သိခြင့္ရလာတယ္။၀န္ႀကီးေတြကိုေမးျမန္းခြင့္ဆိုတာလြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္၂၀အတြင္း မရခဲ့တဲ့အခြင့္အေရးျဖစ္တယ္လို႔ တခ်ိဳ႕ကလည္းအေကာင္းျမင္သလိုတခ်ိဳ႕ကလည္း၀န္ႀကီးေတြဟာသူတို႔ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာေတြကို ကိန္းဂဏန္းေတြ၊အခ်က္အလက္ေတြအမ်ားအျပားကိုးကားၿပီးကာကြယ္သြားၾကတာကို ၾကည့္ၿပီး ေမးခြန္းေတြ၊အဆိုေတြတင္တာပဲရိွတယ္။ေနာက္ဆံုးေတာ့တစံုတရာအေျပာင္းအလဲမရိွပါဘူးလို႔ သံုးသပ္တဲ့သူေတြလည္းရိွပါတယ္။လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တဦးအေနနဲ႔ဒီအျမင္၂မ်ိဳးအေပၚ ဘယ္လိုတုန္႔ျပန္ခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။အျမင္ကေတာ့ႏွစ္ဖက္ရိွမွာပါပဲ။က်ေနာ္ခုနေျပာခဲ့သလိုအေျခခံေကာင္းတခုကိုစၿပီးပံုသြင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီလို႔ ယူဆရမွာေပါ့။ၿပီးခဲ့တဲ့တည္ေဆာက္ျပဳျပင္တဲ့လုပ္ငန္းေတြကိုတခ်ိဳ႕ကျပန္ေမးေတာ့မီဒီယာကိုေတာ့ အသံုးခ်မွာပါပဲ၊ဒါပါပဲ။ဒါေပမယ့္အဲဒါေတြရဲ႕အက်ိဳးကိုခံစားေနရတဲ့ျပည္သူေတြကေတာ့အမွန္ကို သံုးသပ္မွာေပါ့။ျပည္သူကိုယ္တိုင္ေ၀ဖန္ႏိုင္တဲ့အေျခအေနတခုေရာက္တဲ့အခါမွာလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ျမင္ကြင္းေကာင္းတာ၊ မေကာင္းတာကို လူထုကိုယ္တိုင္ ေ၀ဖန္လာမွာပါပဲ။ အဲ့ဒါက အျမတ္ပဲ။
ပထမအႀကိမ္လႊတ္ေတာ္မွာက်ေနာ္တို႔ကေမးၾကတယ္၊၀န္ႀကီးေတြကေျဖၾကတယ္ဆိုတာမွတ္တမ္း က်န္ခဲ့မွာပဲေလ။ဒုတိယအႀကိမ္လႊတ္ေတာ္မစမီၾကားကာလမွာ(လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေနနဲ႔) ျပည္သူေတြကိုဘယ္လိုေမးျမန္းစံုးစမ္းရမယ္၊လႊတ္ေတာ္မွာဘာေတြေမးဖို႔သင့္ၿပီဆိုတာကို ျပန္ၿပီးေလ့လာရမယ္။အခုသြားေနတဲ့လမ္းေၾကာင္းဟာလက္ရိွ၂၀၀၈ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာ ပါတဲ့လမ္းေၾကာင္းမွဟုတ္ရဲ႕လား၊ဘယ္လိုျပဳျပင္ဖို႔လိုေနလဲ၊အစိုးရအဖြဲ႔ကလာဘ္ေပးလာဘ္ယူ လုပ္ေနသလား၊ေအာက္ေျခမွာဘယ္လိုအေျခအေနရိွသလဲ၊တကယ္တမ္းသူတို႔ေႂကြးေၾကာ္တဲ့၊ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒမွာပါတဲ့ လူတဦးခ်င္းရဲ႕ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးေတြအကုန္လံုးကို တကယ္တမ္းရၾကရဲ႕လား။လူထုဟာသူတို႔ရဲ႕ေရႊ႕ေျပာင္းႏိုင္တဲ့ပစၥည္း၊မေရႊ႕ေျပာင္းႏိုင္တဲ့ပစၥည္း စတာေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ PropertyRightေတြရၾကရဲ႕လား။အဲဒါေလးေတြကအစလာမယ့္ပါလီမန္မွာ ေမးႏိုင္တဲ့ေမးခြန္းေတြ ျဖစ္လာမွာေပါ့ေလ။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကိုခ်ည္းပဲမေျပာလိုပါဘူး၊လႊတ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္းတက္လာတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကိုတကယ္တမ္းလူထုကိုကိုယ္စားျပဳသလား၊ေဖာက္ျပန္ေနတာရိွသလား၊ အဲဒါေတြအကုန္လံုးကိုမီဒီယာသမားေတြကလည္းလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တဦးခ်င္းကိုေထာက္ျပေ၀ဖန္တာေတြလုပ္ၾကပါလိမ့္မယ္။သမၼတဦးသိန္းစိန္ကလည္းမီဒီယာဟာစတုတၱမ႑ိဳင္အျဖစ္ေျပာဆိုသြားတာ ရိွပါတယ္။အစိုးရကို၊လႊတ္ေတာ္ကို၊တရားစီရင္ေရးဘက္ကိုမီဒီယာသမားေတြကေကာင္းတာေရာ ဆိုးတာေရာကို ၾကားေနၿပီး ေထာက္ျပေ၀ဖန္လာႏိုင္ရင္ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို သြားမွာပါပဲ။ ဒါေတြကို လက္ခံရမွာပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ ဒီအေျခခံဥပေဒမွာ ေပးထားတဲ့ အခြင့္အေရးေတြကိုေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းရမွာပဲေလ၊ ျပဳျပင္သြားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာပါပဲ။
ေမး။ ။လႊတ္ေတာ္တြင္းေမးခြန္းေမးတာပဲျဖစ္ေစ၊အဆိုတင္တာပဲျဖစ္ေစလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဘက္ကကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္အေထာက္အထားနဲ႔တကြအတိအက် တင္ျပေဆြးေႏြးမႈအားနည္းတာေတြ႔ရတယ္။ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြဘက္ကသုေတသနျပဳမႈ၊ ေလ့လာမႈအပိုင္းေတြမွာအားနည္းေနေတာ့ပါတီေတြအေနနဲ႔ကေနာင္လာမယ့္လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြမွာ ပိုၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ ေမးျမန္းႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ား စီစဥ္ထားပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ဒီကိစၥကအေရးႀကီးပါတယ္။ပါတီေတြကစနစ္က်ဖို႔လိုပါတယ္။ျပည္သူအၾကားမွာေလ့လာတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ပါတီေတြမွာR&D(Research&Development)ဌာနေလာက္ေတာ့ရိွဖို႔လိုပါတယ္။ ပါတီေတြပိုင္းကလည္းအခ်က္အလက္ေတြမွန္ေအာင္လုပ္တဲ့ေနရာမွာေအာက္ေျခအဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ အကူအညီလုိအပ္သလိုNGOေတြဖက္ကလည္းကူညီပံ့ပိုးေပးလို႔ရပါတယ္။ေနာက္ပိုင္းမွာပါတီမွာ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြ ထူေထာင္လုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ ရိွပါတယ္။
ေမး။ ။အစိုးရကအေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ့စီမံကိန္းေတြရဲ႕ကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္ေတြသူတို႔ဆီမွာ အေသးစိတ္ရိွပါတယ္။အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ရဲ႕“အစိုးရ၏အာမခံခ်က္မ်ား၊ကတိမ်ားႏွင့္ တာ၀န္ခံခ်က္မ်ား စိစစ္ေရးေကာ္မတီ”ဥကၠ႒တဦးအေနနဲ႔အစိုးရစီမံကိန္းေတြရဲ႕သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို စစ္ေဆးၾကည့္ရႈ႕ခြင့္ရိွပါသလား။ ေကာ္မတီရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ ဘယ္ေလာက္ရိွပါသလဲ။
ေျဖ။ ။က်ေနာ္တို႔ေကာ္မတီရဲ႕တာ၀န္နဲ႔လုပ္ပိုင္ခြင့္ကိုေပးထားပါတယ္။တာ၀န္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီတခုကအစိုးရရဲ႕လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေမးျမန္းစရာရိွတဲ့အခါသက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးက လာေရာက္ ေျဖၾကားရပါတယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ၀န္ႀကီးေတြက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာေျပာၾကားထားတဲ့ကတိက၀တ္ေတြေလာက္ကိုပဲစစ္ေဆးရတာပါ။ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာအစိုးရအဖြဲ႔လုပ္ေနတဲ့လုပ္ငန္းစီမံကိန္းေတြရိွမွာပဲေလ။အဲဒါေတြကိုက်ေနာ္တို႔က စိစစ္ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ေမးခြန္းေတြကို ေျဖၾကားတဲ့အခါမွာ ျပဳခဲ့တဲ့ ကတိက၀တ္ေတြကိုသာ စိစစ္ခြင့္ရိွၿပီးအဲဒီကတိက၀တ္ျပဳတဲ့ေနရာအထိသြားၿပီးအခ်ိန္ကာလသတ္မွတ္ထားတဲ့အတုိင္း စိစစ္လို႔ရတာပါ။အဲဒီလိုစိစစ္ၿပီးရင္လည္းေတြ႔ရိွခ်က္ေတြကိုက်ေနာ္တို႔ကလႊတ္ေတာ္ကို ျပန္လည္အစီရင္ခံရပါတယ္။အစီရင္ခံစာကိုလႊတ္ေတာ္ကအမ်ားသေဘာတူဆံုးျဖတ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကို သမၼတႀကီးဆီကတဆင့္ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာလႊတ္ေတာ္မွာကတိက၀တ္ျပဳထားတာေတြကိုပဲ စိစစ္ရတာပါ။ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕(လုပ္ပိုင္ခြင့္)ေဘာင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးအျခားႏိုင္ငံေတြကလႊတ္ေတာ္ေတြ၊အာဆီယံက လႊတ္ေတာ္ေတြကိုေလ့လာၿပီးလႊတ္ေတာ္ျပင္ပကအစိုးရရဲ႕လုပ္ငန္းေတြကိုပါ ၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ လႊတ္ေတာ္ေဘာင္ကို ဘယ္လိုျမွင့္ႏိုင္မလဲဆိုတာ ေနာင္မွာလုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းေတြပါ။
ေမး။ ။လႊတ္ေတာ္ဟာတကယ္အႏွစ္သာရရိွတဲ့လႊတ္ေတာ္လို႔ထင္ပါသလား။အစိုးရသစ္ကလည္းအရင္ စစ္အစိုးရလက္ထက္က၀န္ႀကီးေတြနဲ႔ပဲဖြဲ႔စည္းထားေတာ့ဘာမွမေျပာင္းလဲပါဘူးဆိုတဲ့သံသယေတြ၊ သံုးသပ္ခ်က္ေတြကိုဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။အရင္အစိုးရနဲ႔အခုအစိုးရကပံုသ႑ာန္အားျဖင့္မတူႏိုင္ေတာ့ဘူး။လူေတြကအတူတူျဖစ္ေနေပမယ့္ မူေတြကမတူေတာ့ပါဘူး။သမၼတႀကီးလည္းမိန္႔ခြန္းသံုးႀကိမ္သံုးခါေျပာသြားတယ္ေလ။ သူတို႔ကတိျပဳထားတဲ့အတိုင္းလုပ္မလုပ္ကိုေစာင့္ၾကည့္ရမွာေပါ့။ အမွန္တိုင္းလုပ္မလုပ္ေစာင့္ၾကည့္ရမွာ ခင္ဗ်ားတို႔၊က်ေနာ္တို႔အားလံုးမွာတာ၀န္ရိွပါတယ္။အစိုးရအဖြဲ႔ကမူေျပာင္းတယ္၊ လူမေျပာင္းဘူးဆိုေပမယ့္လို႔ လူက အႏွစ္သာရပိုင္း ေျပာင္းလဲလာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လူပါေျပာင္းလာတယ္လို႔ဆိုရမွာေပါ့။ လူတေယာက္ခ်င္းကတကယ္တမ္းဒီမိုကေရစီဘက္သြားခ်င္တဲ့ဆႏၵ၊ခံစားခ်က္၊ခံယူခ်က္ရိွမယ္ဆိုရင္ ကာလတခုမွာ အေရြ႕ရိွဖို႔လိုပါတယ္။
ေမး။ ။လႊတ္ေတာ္မေပၚမီကဒီလႊတ္ေတာ္ဟာစစ္ဘက္နဲ႔အရပ္ဘက္ေပါင္းစပ္ထားျဖစ္တဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာစစ္ဘက္နဲ႔အရပ္ဘက္ကိုယ္စားလွယ္ေတြအၾကားတစံုတရာ ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈေတြကတဆင့္အျပန္အလွန္နားလည္မႈေတြ ရႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့တြက္ဆမႈေတြ ရိွခဲ့ပါတယ္။ အခု လႊတ္ေတာ္ေပၚေပါက္လာတဲ့အခါမွာစစ္ဖက္ကိုယ္စားလွယ္၂၅ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔အရပ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြအၾကား ဆက္ဆံေရးဟာ ဘယ္လိုရိွခဲ့ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုက်ေနာ္တို႔ကအစကလူႀကီးေတြလာမယ္လို႔ထင္တာဗ်။ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ၊ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေတြ၊ ဗိုလ္မႉးႀကီးအဆင့္ကို အမ်ားႀကီးပါလာလိမ့္မယ္ ထင္ခဲ့တယ္။ တကယ္တမ္းၾကေတာ့ ဗိုလ္မႉး၊ ဗိုလ္ႀကီးေတြပဲ ျဖစ္ေနတယ္။လူငယ္ေတြခ်ည္းပဲ။ေတာ္ေတာ္အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းတယ္။မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကိုပထမဆံုး လႊတ္ေတာ္ထဲစသြင္းတာကသူတို႔မွာရည္ရြယ္ခ်က္ရိွမွာပဲေလ၊ထားလိုက္ပါေတာ့။လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာေတာ့ သူတို႔ကနားေထာင္႐ံုသက္သက္ေလ။ဒါေပမယ့္ရင္ႏွီးမႈေတာ့ရပါတယ္။အထူးသျဖင့္တခ်ိဳ႕က ေဒသခံေတြျဖစ္ေနတယ္။လူမ်ိဳးခ်င္းတူတာေတြပါတယ္။ေနာက္ပညာေရးဘြဲ႔တူတဲ့လူေတြ ရိွၾကတယ္။ အဲဒီလို နီးစပ္ရာေလးေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးမႈရခဲ့ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ေရာက္တဲ့အခါၾကေတာ့လည္း သူတို႔ကိုယ္တိုင္က ေျပာပါတယ္။ၿပီးခဲ့တဲ့လႊတ္ေတာ္ထဲမွာသူတို႔အေနနဲ႔ ဘာမွမေျပာႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ေနာင္ လႊတ္ေတာ္က်ရင္ ေျပာဆိုခြင့္ရမယ္ထင္တဲ့အေၾကာင္းေပါ့ေလ။ဒီလိုဆိုရင္တပ္မေတာ္ဘက္ကလည္း လႊတ္ေတာ္မွာ ေမးစရာျမန္းစရာေတြ ေပၚလာမွာပါ။
ယူနီေဖာင္း၀တ္နဲ႔ အရပ္၀တ္ဆိုတဲ့ အသြင္သ႑ာန္အားျဖင့္ ကြဲေနေပမယ့္လို႔ စိတ္ဓာတ္အားျဖင့္ နီးစပ္ေနဖို႔ လုိပါတယ္။ သူတို႔ဘက္ကလည္း ျပည္သူေတြၾကားမွာ သူတို႔ အေမ အေဖ သားခ်င္းေတြရိွၾကတာကိုး။ လူထုနဲ႔က သူတို႔မိသားစုေတြ ေဆြးမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ စတာေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္မႈကရိွေတာ့ သူတို႔မွာလည္း ခံစားခ်က္ေတာ့ ရိွပါတယ္။အထူးသျဖင့္လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းဆိုေတာ့က်ေနာ္တို႔ အရပ္ဘက္က သူေတြထက္ေတာင္မွသူတို႔မိသားစုေတြရဲ႕စား၀တ္ေနေရးဆိုရင္လစာတခုတည္းအေပၚမွာ မွီေနၾကရတာကိုး။ရာထူးႀကီးတဲ့သူနဲ႔ရာထူးငယ္တဲ့သူေတြရဲ႕ခံစားခ်က္ေလးေတြသူတို႔မွာအမ်ားႀကီး ရိွပါတယ္။သူတို႔ကတင္းက်ပ္တဲ့စည္းကမ္းေတြေအာက္မွာေနရတဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း။က်ေနာ္တို႔က လြတ္လပ္တဲ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက လာၾကတာဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ေျပာတာဆိုတာကအစ လြတ္လပ္တယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ေျပာတာဆိုတာေတြကို ၾကည့္ၿပီး သူတို႔မ်က္ႏွာေတြမွာ အားက်ေနတာေတြကို ျမင္ေနရတယ္။ သူတို႔မွာ ပါးစပ္ပိတ္ထားရတဲ့ အခါက်ေတာ့ မ၀ံ့မရဲမ်က္ႏွာေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေလးေတြက ေနာက္ပိုင္းမွာ တဘက္နဲ႔တဘက္ကို နားလည္မႈတည္ေဆာက္လာႏိုင္မယ့္ နီးစပ္မႈေလးေတြေပါ့ဗ်ာ။
Geen opmerkingen:
Een reactie posten