ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

dinsdag 1 september 2009

ေရထြက္ကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းမႈ နစ္နာဟု ျမန္မာကုန္သည္မ်ားေျပာ


NEJ / ၁ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၉




ျမ၀တီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းတြင္ ေလလံစနစ္က်င့္သုံးျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ထုိင္းႏွင့္ကုန္သြယ္ရာတြင္ ထုိင္းကုန္သည္မ်ားက အက်ဳိးအျမတ္ပိုမုိရရွိၿပီး ျမန္မာကုန္သည္မ်ားမွာ နစ္နာမႈမ်ားစြာရွိေၾကာင္း ျမန္မာကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

ကဏန္းတင္ပို႔သူ ျမန္မာကုန္သည္တဦးက “က်ေနာ္တုိ႔ ထုိင္းဘက္ကို ကဏန္းပို႔ေတာ့ အေကာင္ႀကီး တကီလုိကို အမ်ားဆုံး ဘတ္ (၅၀) ပဲရတယ္။ ထုိင္းကုန္သည္ေတြက ဒီကဏန္းေတြကို ဘန္ေကာက္ကေနတဆင့္ ဗီယက္နမ္အထိပို႔ေတာ့ တကီလုိကို အနည္းဆုံး ဘတ္ (၁၅၀) မွာရွိတယ္။ တ႐ုတ္နယ္စပ္ မူဆယ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္လို ေလလံစနစ္ ျမ၀တီမွာ မရွိေတာ့ အဆင္ေျပသလုိပဲ ေရာင္းေနရတယ္။ ထုိင္းကုန္သည္ေတြက ေစ်းညႇိထားၾကၿပီး ဘတ္ (၅၀) ေအာက္ပဲ ေပးတယ္" ဟု ေျပာသည္။

မူဆယ္ (၁၀၅) မုိင္ဂိတ္တြင္ က်င့္သုံးသည့္ ေလလံစနစ္မွာ မိမိေရာင္းခ်လုိသည့္ ကဏန္း၊ ပုစြန္၊ ငါးရွဥ့္မ်ားကုိ ၾကမ္းခင္းေစ်းသတ္မွတ္၍ ေစ်းႏႈန္းပုိေပးသည့္လူကုိ ေရာင္းခ်ေပးသည့္စနစ္ျဖစ္သည္။

ျမ၀တီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမွတဆင့္ ထုိင္းဘက္သုိ႔ တရက္ျခား ကားတန္းတြင္ ျမန္မာကဏန္း တန္ (၃၀) ခန္႔ ထုိင္းဘက္သုိ႔ ပုံမွန္တင္ပို႔လ်က္ရွိေသာ္လည္း ျမန္မာဘက္မွ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈစနစ္ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ နစ္နာမႈမ်ား ရွိသည့္အတြက္ သက္ဆုိင္ရာမွ ေလလံစနစ္ျဖင့္ က်င့္သုံးခြင့္ျပဳပါက အက်ဳိးအျမတ္ပိုမုိရရွိမည္ဟု ေရထြက္ကုန္ပစၥည္း တင္ပို႔သူ ကဏန္းကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

ေမာ္လၿမိဳင္ႏွင့္ သထံုနယ္ဘက္မွ ထြက္သည့္ သဘာ၀ကဏန္းမ်ားမွာ ႏွစ္ေကာင္ တကီလုိႏႈန္းျဖစ္ၿပီး သဘာ၀အရသာ ရွိေသာေၾကာင့္ ထုိင္းမွတဆင့္ ဗီယက္နမ္အထိ တင္ပို႔ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထုိင္းကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။

မဲေဆာက္ဘက္တြင္ ေရာင္းသည့္ ျမန္မာကဏန္းမ်ားမွာ အရြယ္အစားအလုိက္ (A၊ B၊ C ) သုံးမ်ဳိးခဲြထားၿပီး A တကီလုိ (၁၂၀) ဘတ္၊ B တကီလုိ (၁၀၀) ဘတ္ႏွင့္ C တကီလုိ ဘတ္ (၈၀) ႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်လ်က္ၿပီး ၎တုိ႔ ၀ယ္ရင္းေစ်းမွာ ဘတ္ (၄၀) ႏွင့္ (၅၀) ၾကားတြင္သာ ရွိသည္ဟု သိရသည္။


ျမန္မာကဏန္းကုန္သည္တဦးက “ျမ၀တီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမွာ ေရထြက္ကုန္ ငါး၊ ပုစြန္၊ ငါးရွဥ့္၊ ဘီလားကအစ ေလလံစနစ္နဲ႔ ေရာင္းတဲ့ အေနအထားမရွိေသးေတာ့ ထုိင္းကုန္သည္ေတြက ျမ၀တီအထိလာ၀ယ္တယ္။ သူတို႔က ညႇိထားတဲ့အတုိင္း ေစ်းျဖတ္ၿပီး ၀ယ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က ကိုယ္ေရာင္းခ်င္တဲ့ ေစ်းနဲ႔ ေရာင္းလုိ႔မရဘူး။ ဒီကဏန္းအရွင္ ေတြကို ၾကာရွည္ခံေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ အခက္အခဲရွိေတာ့ အေျခအေနေပၚလုိက္ၿပီး ေရာင္း၀ယ္ရလို႔ ထုိင္းနဲ႔ကုန္သြယ္တဲ့အခါ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က နစ္နာမႈပိုမ်ားတာျဖစ္တယ္။ ထုိင္းကုန္သည္ေတြက မ၀ယ္ဘဲ တပတ္ေလာက္ တင္းခံလုိက္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ကဏန္းေတြ ပုပ္ကုန္ၿပီး ေလလႊင့္ဆုံး႐ႈံးမႈနဲ႔ ႀကံဳရတာေတြလည္း ရွိတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ျမ၀တီမွ ထုိင္းဘက္သုိ႔ တင္ပို႔ေနသည့္ ကဏန္းမ်ားမွာ ၂၀၀၈-၀၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း တန္ (၂၀) မွ တန္ (၅၀) ၾကား တင္ပို႔ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၀၉-၁၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ၾသဂုတ္လအထိ ကဏန္းတင္ပို႔မႈမွာ တန္ (၂၀) မွ တန္ (၃၀) ၾကားသာ ရွိသည္ဟု နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွတ္တမ္းအရ သိရသည္။

ေရထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား ထုိင္းဘက္သုိ႔ တင္ပို႔ရာတြင္ ကုန္သြယ္မႈ အားသာခ်က္မ်ား ရရွိရန္အတြက္ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ား ဘက္မွ တင္းက်ပ္သည့္နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားကို ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးရန္ လုိအပ္သည္ဟု ျမန္မာကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

Geen opmerkingen: