ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

woensdag 9 maart 2011

ျမဝတီလမ္းေၾကာင္းကုန္ဝင္လုံးဝပိတ္ထား

ေက်ာ္ခ ဗုဒၶဟူးေန႔၊ မတ္လ ၀၉ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၈ နာရီ ၅၈ မိနစ္ .
ခ်င္းမုိင္(မဇၩိမ)။ ။ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ကုန္မ်ားျမဝတီလမ္းေၾကာင္းမွ ဝင္ေရာက္ေနျခင္းအေပၚ ထပ္မံပိတ္ဆို ႔မႈတရပ္ကို ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားက ဗုဒၶဟူးေန႔ နံနက္က စတင္လိုက္သည္ဟု ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
အေရးပါေသာ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္လမ္းေၾကာင္း တခုျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္-ျမဝတီ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားဂိတ္ကိုျမန္မာအာဏာပိုင္ မ်ားက မႏွစ္ ဇူလိုင္လက ပိတ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေသာင္းရင္းျမစ္ေၾကာင္းေဘး ကူးတို႔ဂိတ္မ်ားမွ သယ္ယူမႈမ်ား ဆက္လက္ရွိေနခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ယခုအခါ တႏိုင္တပိုင္ သယ္ယူတင္ပို႔မႈမ်ားကိုပါ ပိတ္ပင္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ယခင္က ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ အဝတ္အထည္၊ စားေသာက္ကုန္ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ားကုိ အာဏာပိုင္မ်ားထံ လာဘ္ေငြေပး၍ သယ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ယေန႔နံနက္တြင္ ျမဝတီအထြက္ ကားႀကီးဝင္း စစ္ေဆးေရးဂိတ္တြင္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ႏွင့္ လံုၿခံဳေရး (နစခ) အဖြဲ႔မ်ားက ေငြလက္မခံဘဲ ပိတ္ပင္လာခဲ့သည္။
“အခုဟာကကားထဲမွာတဆြဲတပိုးသယ္တဲ့လူေတြ၊လက္ေဆာင္ေပးလို႔ယူလာတာပဲျဖစ္ျဖစ္တခုမွကို ပါလို႔မရတာ။ေတြ႔တာနဲ႔ပစၥည္းေတြေတာ့မသိမ္းဘူး။ကားတစီးလံုးေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေမာင္းခိုင္းတယ္။ ဒီပစၥည္းေတြတခုမွမပါမွထြက္ခြင့္ျပဳမယ္လို႔ေျပာတယ္” ဟုယာဥ္ေမာင္း တဦးက မဇၥ်ိမကိုေျပာသည္။
စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔မ်ားက ေအာက္ဆင္းမည့္ ကားအားလံုးကုိ တစီးလွ်င္ မိနစ္ ၂ဝ ခန္႔ၾကာေအာင္ စစ္ေဆးခဲ့ၿပီး ထိုင္းကုန္ပစၥည္း မပါသည့္ ကားမ်ားကိုသာ ထြက္ခြင့္ေပးသည္။
“စီမံခ်က္ရွိလို႔ အဖမ္းျပတာ၊ တားျမစ္တာေတြကိုေတာ့ အရင္တုန္းက ခဏခဏ လုပ္တယ္။ အခုဟာက ေငြေပးၿပီး ေက်ာ္သြားလို႔လဲမရဘူး။ ဖမ္းလဲမဖမ္းဘူး။ ပစၥည္းပါတာနဲ႔ လံုးဝကို ဆင္းခြင့္မျပဳေတာ့တာ။ ၁၃ ရက္ေန႔က်ရင္အခုဝင္ေနတဲ့ေအာက္ဂိတ္ေတြပါပိတ္မယ္လို႔ေျပာေနတယ္”ဟု ေကာ္ပစၥည္းမ်ား သြင္းေနသည့္ ကုန္သည္ တဦးက မဇၥ်ိမကိုေျပာသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား မပိတ္မီက ျမဝတီလမ္းေၾကာင္းမွ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ ပို႔ေနသည့္ ပုိ႔ကုန္ တန္ဘိုး တလ ဘတ္သန္း ၃,ဝဝဝ ရွိေနရာက တံတားပိတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း တလ ဘတ္သန္း ၁၂ဝဝ ခန္႔သာ ရွိေတာ့ေၾကာင္း မဲေဆာက္အေျခစိုက္ အေကာက္ခြန္ဇုန္႐ုံး ဦးစီးမႉးေျပာၾကားခ်က္ကို ကိုးကား၍ ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္၏ အဂၤါေန႔က ထုတ္လႊင့္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
ကရင္ျပည္နယ္၊ ေဒါနေတာင္တန္းၾကီး၏ အေရွ႕ဘက္ရွိ ျမဝတီမွာ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ အဓိက ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚက ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ျဖစ္သည္။ တံတားႏွင့္ ဂိတ္မ်ား ပိတ္မႈေၾကာင့္ ယခုအခါ ကုန္သည္မ်ားသာမက ၿမိဳ႕ခံ စီးပြားေရးသမားမ်ားပါ စီးပြားေရးထိခိုက္မႈႏွင့္ ၾကံဳေနၾကသည္။
ၿမိဳ႕ေပၚရွိ ကုန္စိမ္း၊ ကုန္ေျခာက္ ေစ်းမ်ား၊ တည္းခိုခန္းမ်ား၊ ေငြလဲလွယ္ေရးဆိုင္မ်ား၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းဆိုင္မ်ား၊ အလွျပင္ဆိုင္မ်ားႏွင့္ ခရီးသြား လိုင္းကားမ်ား ယခု အေရာင္းအဝယ္ က်ဆင္းလာၿပီဟု ၿမိဳ႕ခံစီးပြားေရးသမားမ်ားထံမွ စံုစမ္းသိရသည္။
ထို႔ျပင္ ကုန္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္းကုိ အမီွသဟဲျပဳ လုပ္ကိုင္ေနၾကသည့္ ေရႊေသာင္းရင္း၊ ရာမည၊ ကရင္စာေပ၊ သန္ျမန္သူ စသည့္ ဆိုင္ကယ္ အငွားယာဥ္ အသင္းမ်ားမွ ဆိုင္ကယ္ အငွား ယာဥ္ေမာင္း ၁၅ဝဝ ခန္႔လည္း မႏွစ္ ဇူလိုင္လ ေႏွာင္းပိုင္းမွ စ၍ ဝင္ေငြ က်ဆင္းသြားသည္။
“တံတားဖြင့္ေနတုန္းကေတာ့ဗ်ာ။တရက္ကို၁ေသာင္း၊၁ေသာင္းခြဲက ေအးေဆးရွာလို႔ရတယ္။ တံတားပိတ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းေတာ့ က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔ေတြ အုံနာေၾကး(ပိုင္ရွင္ေၾကး) ျပန္ရဘို႔ေတာင္ မနည္း လုပ္ေနရတယ္” ဟု ဆိုင္ကယ္ အငွားေမာင္းသူတဦးက မဇၥ်ိမကိုေျပာသည္။
ဆိုင္ကယ္ပိုင္ရွင္ေၾကးမွာ တရက္လွ်င္ က်ပ္ ၂၀၀၀ ႏွင့္ ၁၅၀၀ က်ပ္ႏႈန္း ေပးသြင္းၾကရေၾကာင္းသိရၿပီး ဆိုင္ကယ္ ပ်က္စီးလွ်င္ ကိုယ္တိုင္ျပင္ရၿပီး ဆီကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ထည့္စီးရသည္ဟုဆိုသည္။
ျမဝတီကုန္သြယ္မႈလမ္းေၾကာင္းပိတ္ဆို႔တင္းၾကပ္မႈမ်ားလာသျဖင့္ စီးပြားေရးသမား ကုန္သည္မ်ား အလာနည္းသြားသျဖင့္ၿမိဳ႕ေပၚရွိျပည့္တန္ဆာ႐ုံ၅ဝေက်ာ္တြင္လည္းလူလာနည္းေနေၾကာင္း ဆိုင္ဖြင့္ထားသည့္ ေဟာင္သေရာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး KPF အဖြဲ႔ဝင္ တဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။







Geen opmerkingen: