ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

donderdag 31 maart 2011

ပင္လယ္ထဲမွာ ၈ ရက္ၾကာ ေမ်ာပါ

ေက်ာ္ခ ၾကာသပေတးေန႔၊ မတ္လ ၃၁ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၃ နာရီ ၁၄ မိနစ္ .
ခ်င္းမိုင္ (မဇၥ်ိမ)။ ။ေလျပင္းမုန္တိုင္းေၾကာင့္ပင္လယ္ျပင္ထဲငါဖမ္းေမာ္ေတာ္ေမ်ာပါရင္း ၈ ရက္ၾကာ လႈိင္းေလဒဏ္ၾကား အစာေရစာျပတ္ေတာက္ေနခဲ့ရာမွ ထိုင္းငါးဖမ္းေလွတစီးက ကယ္ခဲ့သျဖင့္ ဧရာဝတီတိုင္း ဖ်ာပံုခ႐ိုင္ ေဂၚတူရြာ ေရလုပ္သား ၇ ဦးမွာ အိမ္ျပန္ႏိုင္ၾကျပီျဖစ္သည္။
၎တို႔ ၇ ဦးထဲမွ ဦးေဇာ္ဝင္းကို မဇၥ်ိမသတင္းေထာက္ ေက်ာ္ခက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါသည္။
စိုက္ဆင္းေလျပင္းမ်ားမတ္လ၁၅ရက္ေန႔တြင္ တိုက္ခတ္ခဲ့သျဖင့္ ဧရာဝတီတိုင္းႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္းရွိ ေလွမ်ား၊ ဝါးေဖာင္မ်ားျဖင့္ငါး၊ပုဇြန္ဖမ္းလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သည့္ ေရလုပ္သား ၄ ေထာင္ခန္႔ ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲ ျဖစ္သည္။

နာမည္နဲ႔ ဇာတိကို ေျပာျပေပးပါလားခင္ဗ်။
“ဟုတ္ကဲ့က်ေနာ့္နာမည္ဦးဝင္းေဇာ္ပါ။က်ေနာ့္အသက္ ၄၂ ႏွစ္ခင္ဗ်ာ့။ ဖ်ာပံုခ႐ိုင္ ေဂၚတူေက်းရြာကပါ။ ဗမာ လူမ်ဳိးပါပဲဗ်’’

အန္ကယ္တို႔ကိုၿမိတ္အာဏာပိုင္ေတြကကယ္တင္လာခဲ့တယ္လို႔သိရတယ္ခင္ဗ်။ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးျဖစ္ပ်က္ပံု အဆင့္ဆင့္ကို သိခ်င္ပါတယ္။
“ျဖစ္ခဲ့တာကေတာ့ျမန္မာလိုတေပါင္းလဆန္း၁၁ ရက္ေန႔က ေလထတိုက္တယ္ဗ်။ ေလတိုက္ၿပီးေတာ့ မနက္ ၄ နာရီေလာက္ကေနစၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေမ်ာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေမာ္ေတာ္ေပၚမွာ လူ ၄ ေယာက္ပါတယ္’’
“ေမ်ာေတာ့မနက္မိုးလင္းလို႔၈နာရီနဲ႔၈နာရီခြဲေလာက္မွာက်ေနာ္တို႔တျပေလာက္မွာေဖာင္တေဖာင္ ေတြ႔တယ္။အဲဒီေဖာင္ဆီကိုက်ေနာ္တို႔ေမာင္းသြားတယ္။က်ေနာ္တို႔ ေမာင္းသြားေတာ့ေတြ႔တဲ့လူေတြက က်ေနာ္တို႔အုပ္စုထဲကလူေတြပဲ ျဖစ္ေနတယ္။အဲဒီေဖာင္ေပၚကလူ၃ေယာက္ဆက္တင္တယ္။ ဆက္တင္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆက္ေမာင္းတယ္’’
“၂နာရီေလာက္ေမာင္းၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေလကတအားတိုက္ၿပီး၊လႈိင္းကတအားၾကီးေတာ့စက္ ေရျမဳပ္သြားတယ္။ မႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဆက္ေမာင္းလို႔လည္း မရေတာ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ ေမ်ာတာေပါ့။ ၅ ရက္ေလာက္ ေမ်ာတယ္ခင္ဗ်ာ့’’
“ပထမဆံုးက်ေနာ္တို႔ကိုကယ္တဲ့ေလွကယိုးဒယားေလွလို႔ေျပာတယ္။ဗမာလိုေျပာတာတလံုးမွ နားမလည္ဘူး။ ငါးဖမ္းေလွပဲ။ သူတို႔ကိုေတြ႔လို႔ က်ေနာ္တို႔က လွမ္းေခၚတာ။ သူတို႔က လာတယ္။ လာေတာ့ က်ေနာ္တို႔က လက္ဟန္၊ ေျခဟန္နဲ႔ သူတို႔နားလည္ေအာင္ ေျပာတာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ ေလတိုက္လို႔ ေမ်ာလာတယ္၊ အစာေရစာ မစားရဘူး၊ ဒုကၡေရာက္ေနတယ္ဆိုတာကို သူတို႔ကို ေျပာျပတယ္’’
“အဲဒီလို လက္ဟန္ေျခဟန္နဲ႔ ရွင္းျပေတာ့မွ သူတို႔ေလွကို က်ေနာ္တို႔ေမာ္ေတာ္ဘုတ္နားကို ကပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ေလွေပၚေခၚတင္တယ္။ အဲဒီေလွနဲ႔ လိုက္လာၿပီး ျမန္မာဘက္က လာကယ္တဲ့ ေလွနဲ႔ ေနာက္ရက္ေတြမွာ ေတြ႔ေတာ့ ေျပာင္းေပးလိုက္ၿပီး အခုလို ဒီကိုေရာက္လာတာ’’

ေမ်ာသြားတာ ၅ ရက္ဆက္တိုက္ဆိုေတာ့ အန္ကယ္တို႔အဖြဲ႔ေတြ ဒုကၡေရာက္မွာေပါ့။ ဘယ္လိုေတြျဖစ္ၾကလဲ။ အေတြ႔အၾကံဳေလးေတြ ရွင္းျပေပးပါဦးခင္ဗ်။
“က်ေနာ္တို႔ေလွ မျမဳပ္သြားေရး၊ ေလွေပၚမွာရွိတဲ့လူေတြ တေယာက္တလဲ ပက္ၾကတယ္ေလ။ ေရပက္ၿပီး ေမွ်ာခံတာေပါ့။ ေမွ်ာခံၿပီး ၄ ရက္ေက်ာ္ ၅ ရက္ ေျမာက္တဲ့ေန႔မွာ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ဆယ္တဲ့ ေမာ္ေတာ္တစီး သြားေတြ႔တယ္။ မနက္ ၄ နာရီေလာက္မွာ’’
“ ထမင္းကေတာ့ ၃ ရက္ေလာက္ စားလိုက္ရတယ္။ ေနာက္ရက္ေတြက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မစားရေတာ့ဘူး၊ ေရပဲ ေသာက္ရတယ္။ ေရကလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ေရကုန္သြားေတာ့ ေရငန္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေပါင္းခံၿပီးေတာ့ ေသာက္တယ္’’

ပင္လယ္ထဲမွာ ေမ်ာသြားတဲ့အခါ စက္လည္း ရပ္သြားတယ္ဆိုေတာ့။ စိတ္ဓာတ္က်တာတို႔၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မဲ့သြားတာတို႔ေကာ ဘယ္လိုၾကံဳခဲ့ရလဲဗ်။
“ပထမကေတာ့က်ေနာ္တို႔ပင္လယ္သားထံုးစံကေတာ့မိုးနဲ႔ပင္လယ္သားဆိုတာအၿမဲတမ္းထိေတြ႔ေနက်ပဲေလ။ ေလေတာ့လာၿပီ ဒို႔ေတာ့ ေမွ်ာၾကမယ္၊ ဒီေလာက္ထိေတာ့ ဒုကၡေရာက္လိမ့္မယ္လို႔ မထင္ဘူးေပါ့’’
“ကိုယ္တိုင္ၾကံဳေတြ႔လာရေတာ့မွ ငါတို႔ေတာ့ အေျခအေနေကာင္းပါ့မလား၊ တခ်ဳိ႕ဆို အားေလ်ာ့တဲ့သူက ေလ်ာ့ေနၿပီ။ ဦးစီး က်ေနာ္တို႔ေတာ့ ေသေတာ့မယ္၊ ေရမပက္ႏုိင္ေတာ့ဘူး ျမဳပ္ေတာ့မယ္ အဲဒီလုိ ေျပာၾကတာေပါ့’’
“အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔က တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အားတင္းၿပီးေတာ့။ ဒီေမာ္ေတာ္ ျမဳပ္သြားရင္ ဒို႔ ေသမွာ၊ ပက္ၾကေပါ့။ ဒီေမာ္ေတာ္ မျမဳပ္ေအာင္ ပက္ၾကမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ပက္လာတာေပါ့။ အဲဒါ ဆယ္တဲ့လူလည္း ေတြ႔ေရာ က်ေနာ္တို႔လည္း ေျခကုန္လက္ပန္းက်။ ထမင္းက ဝေအာင္မစားရ ေရက ဝေအာင္မေသာက္ရေတာ့ လူေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ဒုကၡေရာက္တာေပါ့’’
“တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ခ်ိနဲ႔ကုန္ၿပီးေျခေတြ၊လက္ေတြ မသယ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ေမွာက္တဲ့လူက ေမွာက္ကုန္ၿပီ။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့။ဒါေပမယ့္ႏုံးခ်ိေနတာကိုပဓာန မထားဘဲ အားလံုး စုစုစည္းစည္းနဲ႔ အသက္ရွင္ဖို႔အတြက္ ေရေပၚမွာ ေမာ္ေတာ္ေပၚေရးကို က်ေနာ္တို႔ တေယာက္တလဲစီ ေရပက္ၾကတာ’’

မုန္တိုင္းဒဏ္၊ လႈိင္းလုံးေတြဒဏ္ေတြၾကားမွာ အသက္မေသေအာင္ ၾကိဳးစားေနခ်ိန္ အိမ္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ မိသားစုေတြကို သတိရတာမ်ဳိး၊ ေတြးမိတာမ်ဳိးကေကာ။
“မိသားစုကိုသတိရတာေပါ့ဗ်ာ။ေၾသာ္… ငါ့သားသမီး ငါ့မယား၊ ငါ့ညီကိုေမာင္ႏွမေတြနဲ႔ ေတြ႔ရပါေတာ့မလား။ ငါတို႔ေတာ့ ဒီဘဝနဲ႔တင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားၿပီလားေပါ့။ အဲဒီေလာက္ထိ ေတြးမိပါတယ္။ ကမ္းမျမင္လမ္းမျမင္ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေတာ္ေတာ္ကို ဝမ္းနည္းသြားပါတယ္’’
“က်ေနာ့တသက္နဲ႔တကိုယ္ဒါမ်ဳိးတခါမွ မၾကံဳဖူးဘူး။ ၾကံဳေတာ့ ၾကံဳဖူးတယ္။ ဒီေလာက္ ဆိုးဆိုးဝါးဝါးၾကီးေတာ့ တခါမွမျဖစ္ဖူးဘူး။ဒါေပမယ့္ဗ်ာ…က်ေနာ္တို႔သူေ႒းလည္းပစၥည္းေတြပ်က္စီးဆံုးရႈံးမႈေတြ ေတာ္ေတာ္ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ကက်ေတာ့ အသက္နဲ႔ ရင္းရတယ္။ အခုလို ၾကံဳေတြတဲ့အေပၚမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ဝမ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ရတယ္ဗ်’’
“အခုလို က်ေနာ္တို႔ ေသကံမေရာက္၊ သက္မေပ်ာက္ဘဲ ျပန္ေရာက္လာတာဟာ ကုသိုလ္ကံေကာင္းလို႔ ကူညီမယ့္သူ၊ မ’စမယ့္သူ ေတြ႔တယ္လု႔ိ ေျပာရမွာေပါ့’’

အိမ္က မိသားစုေတြ ဘယ္ေလာက္ထိ စိတ္ပူေနမယ္လို႔ ေတြးမိခဲ့လဲ။
“က်ေနာ္တို႔ဆီမွာက်ေနာ္တုိ႔အရင္ျဖစ္ခဲ့ၾကဖူးတဲ့ ေရလုပ္သားေတြတုန္းက မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ေတြတာေတာ့ အဲလိုျဖစ္ၿပီဆိုရင္အိမ္ကသားမယားေတြကတငိုငို၊ တရီရီ ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ဝမ္းနည္းပက္လက္ေပါ့ဗ်ာ။ ပင္လယ္ျပင္မွာ ေပ်ာက္သြားတဲ့ သူတို႔အိမ္သားေတြ ျပန္မလာမခ်င္း ငိုယိုေနၾကတာေပါ့ဗ်ာ’’
“အိမ္မွာကက်ေနာ္ကမိသားစုရဲ႕အားအထားရဆံုးအိမ္ေထာင္ဦးစီးေလ။အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္မွာ တာဝန္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတယ္ေလ။ သူတို႔အတြက္ က်ေနာ္ဟာ အေတာ္လိုအပ္တဲ့ လူတဦးပါ။ အခုလို က်ေနာ္ မေသဘဲ ျပန္ေရာက္လာတာဟာ က်ေနာ့္အတြက္ေရာ၊ က်ေနာ့္မိသားစုအတြက္ပါ အလြန္ဝမ္းသာပီတိ ျဖစ္ရပါတယ္ဗ်ာ’’

မေသမေပ်ာက္ ကမ္းေပၚ ျပန္ေရာက္လာတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုခံစားရလဲဗ်။
“က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာေတာ့ ေျပာမျပတတ္ေအာင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ဝမ္းသာပီတိ ျဖစ္မိတာေပါ့။ ငါ့မိသားစု၊ ငါ့ေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔ ျပန္ၿပီး ေတြ႔ခြင့္ရေတာ့မွာပါလားဆိုတဲ့ အသိစိတ္က ေျပာမျပတတ္ေအာင္ အတိုင္းထက္ အလြန္ပါပဲဗ်ာ’’
“ေအာ္…ငါတို႔ဟာဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ဳိးျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ဘုရားကိုလည္း ယံုၾကည္တယ္၊ တရားကိုလည္း ယံုၾကည္တယ္၊ သံဃာကိုလည္း ယံုၾကည္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီအက်ဳိးတရားေတြေၾကာင့္ ေၾသာ္ … ငါတို႔မွာ ရွင္သန္ခြင့္ ျပန္ရခဲ့တယ္လို႔ က်ေနာ္ ယံုၾကည္မိတာေပါ့ေလ’’
“ပင္လယ္ထဲမွာ အတိဒုကၡေရာက္ၿပီး ကမ္းမျမင္လမ္းမျမင္ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ ရြတ္ဖတ္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ကို ကယ္ဆယ္မယ့္သူေတြနဲ႔ ေတြ႔တယ္လို႔ပဲ က်ေနာ္ယူဆတယ္’’
“အခုလည္းၿမိတ္ၿမိဳ႕ကဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက က်ေနာ္တို႔ကို ကူညီတယ္၊ ေကြ်းတယ္။ အဲဒါေတြဟာ ေရွးဘဝက ေရစက္ေတြေပါ့။ မနက္ျဖန္ က်ေနာ္တို႔ ရြာကိုျပန္ဖို႔အတြက္လည္း ကားလက္မွတ္ေတြ ဝယ္ေပးတယ္။ အကုန္ စီစဥ္ေပးပါတယ္’’

ဒီမနက္မွၿမိတ္ကမ္းေျခကိုေရာက္လာတယ္ဆိုေတာ့အိမ္နဲ႔ေရာအဆက္အသြယ္ရၿပီလား။ အာဏာပိုင္ေတြကေရာ ဘာအကူအညီေတြေပးလဲဗ်။
“ဆိပ္ကမ္းကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဒီက အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္တယ္။ ဆက္သြယ္ၿပီး သူတို႔ေမးတာ စမ္းတာကို က်ေနာ္တုိ႔ ေျဖၿပီးေတာ့ သူတို႔က အိမ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ဖို႔ ဖုန္းေပးေျပာတယ္။ အဆက္အသြယ္ေတြ လုပ္ေပးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ငန္းရွင္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ မိသားစုနဲ႔ အဆက္အသြယ္ေတာ့ ရသြားၿပီ’’

ဦးေဇာ္ဝင္းကေဂၚတူးရြာမွာဘာစီးပြားေရးကို အဓိကလုပ္လဲဗ်။ အဲဒီမွာရွိတဲ့လူေတြကေရာ ဘာလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ၾကလဲဗ်။
“က်ေနာ္တို႔လုပ္ငန္းက ေရလုပ္သားေတြပါ။ ငါး၊ ပုဇြန္ ဖမ္းတာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔က အခုလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ကလည္း ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္း မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ စားရင္းငွားေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔အလုပ္ေတြကေတာ့ အစားစားပါပဲ။ ၁၅ဝဝ ကေန ၃ဝဝဝ ထိ ရတဲ့လူေတြလည္း ရွိတာပဲ’’
“ငါးဖမ္းတာကေတာ့ ညေရာေန႔ေရာ ဖမ္းတာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔လုပ္ငန္းက ေဖာင္နဲ႔အလုပ္လုပ္တာ။ ေဖာင္နဲ႔ က်ားပိုက္နဲ႔ အလုပ္လုပ္တယ္။ ရတဲ့ပစၥည္းကို က်ေနာ္တို႔ေမာ္ေတာ္ကတဆင့္ ကမ္းကို ျပန္ပို႔ရတယ္။ စာရင္းဒိုင္ဆီကို’’
“က်ေနာ္တို႔ သူေ႒းမွာဆို ေဖာင္ ၁ဝ ေဖာင္ ရွိတယ္။ တေဖာင္ကို ၄ ေယာက္ သတ္မွတ္ထားတယ္။ ေနာက္ က်ေနာ္တို႔ ဆိပ္ကမ္းမွာ ဆိုလို႔ရွိရင္ ၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းက အဲဒီအလုပ္လုပ္တဲ့ လူေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီဖ်ာပံုခ႐ိုင္အတြင္းမွာလည္း ေဖာင္လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့ လူေတြခ်ည္းပါပဲ’’
“ဒီကရတဲ့ ငါးသားပုဇြန္ေတြကို သူေ႒းေတြက အေျခာက္လုပ္ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္ဘုရင့္ေနာင္ပြဲ႐ုံကို ပို႔တာေပါ့’’
ဖ်ာပံုခ႐ိုင္ထဲကအမ်ားစုကဝါးေဖာင္ေတြနဲ႔ပင္လယ္ထဲမွာသားငါးပုဇြန္လိုက္ဖမ္းၿပီး အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတယ္ဆိုေတာ့ ေလျပင္းတိုက္တုန္းက ေမ်ာသြားတဲ့အထဲမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားလားဗ်။
“အဲဒီအခ်ိန္က ညဘက္ျဖစ္ေနေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ့ သူ႔မျမင္၊ ငါ့မျမင္ အဲလိုျဖစ္ေနၾကတာေပါ့။ ေမ်ာတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေမ်ာကုန္ၾကတယ္။ မနက္မိုးလင္းေတာ့ ေတာင္၊ ေျမာက္ လိုက္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ သူလည္းေမ်ာ၊ ကိုယ္လည္းေမ်ာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေမ်ာေနတာေတာ့ ေတြ႔ရတယ္’’
“ဘယ္သူေတြ ေသၾကလဲေတာ့ မသိဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကို ပင္လယ္ထဲမွာ လာကယ္တဲ့ ေလွကေတာ့ ေျပာတယ္။ က်ေနာ္တို႔လို လူေတြကို အရင္ေန႔က ၁ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္ ကယ္ၿပီး ေနရပ္ဌာေနေတြကို ျပန္ပို႔ေပးတယ္လို႔ ေျပာတယ္’’

မိသားစုေတြနဲ႔ အဆက္အသြယ္ရေတာ့ သူတို႔ ဘယ္လိုျဖစ္သြားတယ္ေျပာလဲ။
“က်ေနာ့္မွာေတာ့မိန္းမနဲ႔သားသမီး၅ေယာက္ရွိတယ္။က်ေနာ္ဖုန္းဆက္လိုက္ေတာ့သူတို႔ အံ့အားသင့္သြားၾကတယ္။ ေတာ္ေတာ္လည္း ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေလနဲ႔ ပါသြားၿပီဆိုၿပီး အားလံုးက ဝမ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ေနၾကတာေလ။ က်ေနာ္ဖုန္းဆက္ေတာ့ ဝမ္းနည္း၊ ဝမ္းသာျဖစ္ၿပီး ငိုၾကတာေပါ့ဗ်ာ’’

ပင္လယ္ထဲမွာေလဒဏ္မိုးဒဏ္ေတြ ေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရ၊ အစားအေသာက္မရ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရတယ္ဆိုေတာ့ က်န္းမာေရးထိခိုက္မႈေတြ ရွိလားဗ်။
“အခုေတာ့ဆိုးဆိုးဝါးဝါးေရာဂါေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ဘူးဘဲ ေျပာရမွာေပါ့ဗ်ာ။ တခ်ဳိ႕ေတြကေတာ့ အေအးပတ္လို႔ ကိုက္ခဲတာတို႔၊ ဖ်ားတာတို႔ေလာက္ကေတာ့ ျဖစ္ၾကတာေပါ့ေလ။ အဲဒါလည္း ဒီဘက္က လာကယ္တဲ့ ေလွေပၚက လူေတြက ေဆးေတြ ေပးပါတယ္’’

မနက္ျဖန္ ရြာကို ျပန္ေရာက္ၾကေတာ့မယ္၊ မိသားစုေတြနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ရေတာ့မယ္။ ရြာနဲ႔ ကမ္းေျခႀကီးကိုလည္း ျပန္ေတြ႔ရေတာ့မယ္ေပါ့ေနာ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ဒီငါးဖမ္းတဲ့ အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ျဖစ္ဦးမလားဗ်။
“က်ေနာ္တို႔က ဒီအလုပ္နဲ႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလာတဲ့ လူေတြပါ။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာလည္း ဒီအလုပ္ပဲ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီအလုပ္နဲ႔ပဲ က်ေနာ့္မိသားစုကို လုပ္ကိုင္ေကၽြးေမြးလာခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဒီအလုပ္ကိုပဲ က်ေနာ့္သူေ႒းနဲ႔အတူ ဆက္ၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားဦးမွာပါ’’





Geen opmerkingen: