ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

dinsdag 25 mei 2010

ပင္စင္လစာ ( ေဆာင္းပါး )

ေရႊအိမ္စည္
အဂၤါေန႔၊ေမလ၂၅ရက္၂၀၁၀ခုႏွစ္၁၂နာရီ၄၃မိနစ္ .
                                                               (က)
က်ေနာ္အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘဝက…ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသခဲ့ရသည့္ ဆရာတေယာက္ႏွင့္ ခင္မင္ခဲ့ရသည့္ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ ရွိခဲ့ဖူး၏။ ဆရာဦးဘတင္သည္ ပဥၥမတန္းေက်ာင္းသားဘဝတြင္ က်ေနာ္တို႔အား၊ အဂၤလိပ္စာသင္ျပသည့္ဆရာျဖစ္ၿပီး…က်ေနာ္တို႔အတန္းပဥၥမတန္း(A)၏ အတန္းပိုင္ဆရာလည္း ျဖစ္၏။ က်ေနာ္တို႔၏ ေက်ာင္းတြင္ ဆရာဦးဘတင္သည္ အသက္အရြယ္ အၾကီးဆံုးႏွင့္ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္သက္အရင့္မားဆံုးေသာ ဆရာတဦးလည္း ျဖစ္သည္။
ထုိစဥ္ကတည္းက …. ဆရာ၏ အသက္သည္ ၆ဝ အတြင္းသို႔ပင္ ဝင္ေရာက္၍ေနေလၿပီ။
စစ္ၾကိဳေခတ္ကတည္းက အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာ တဦးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည့္ ဆရာသည္ လြတ္လပ္သည့္ အစုိးရေခတ္တြင္လည္း အစုိးရေက်ာင္းဆရာ တဦးအျဖစ္ႏွင့္ ဆက္၍… ပညာေရးဝန္အား ထမ္းရြက္ျပန္သည္။ အစိုးရေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ တရားဝင္ အမႈထမ္းရာ၌ ဆရာ၏ အလုပ္ဝင္သည့္ အသက္သည္ ၅ ႏွစ္မွ် ငယ္ေနခဲ့သည့္အတြက္ …ယခုအခါ ဆရာ၏ အမွန္တကယ္ အသက္က ၆ဝ တြင္းသို႔ ေရာက္ေနခဲ့ေသာ္လည္း ပင္စင္မယူႏိုင္ေသးဘဲ ….. ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ အမႈဆက္၍ ထမ္းရြက္ေနရျခင္း ျဖစ္၏။
ဆရာက …. အသားညိဳညိဳႏွင့္ျဖစ္၏။ ကိုယ္လုံးကိုယ္ထည္ ေသးေသးညွပ္ညွပ္ေၾကာင့္ အရြယ္တင္သည္ဟု ထင္ရ၏။ ဆရာက …ဘုိေကမထား …. ေခါင္းအား ေျပာင္ေနေအာင္ အၿမဲရိပ္ထားတတ္၏။ ဆရာ၏ ကိုယ္ပၚ၌ကား …ပင္နီဖ်င္ၾကမ္းတိုက္ပံုအား အၿမဲေတြ႔ရတတ္သည္။ ဆရာ၏ လက္တြင္လည္း ထားဝယ္ၾကိမ္လံုးတေခ်ာင္းက အၿမဲပင္ ကိုင္စြဲထားတတ္၏။ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားၾကီးမ်ားပင္လွ်င္ … ဆရာ၏ အေရွ႕၌ အျမင္မေတာ္ပါက …. ဆရာ၏ ၾကိမ္စၾကၤာႏွင့္ မလြတ္ၾက။ ဆရာ၏ တပည့္အခ်ဳိ႕သည္ … တကၠသိုလ္၊ေကာလိပ္မ်ားမွဘြဲ႔မ်ားရရွိၾကၿပီး ….ဤေက်ာင္း၌ပင္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအျဖစ္ အလုပ္ဝင္ေနၾကသည့္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္ပင္ … ၃-၄ ဦးခန္႔ ရွိ၏။
ဤအတြက္ ….ဆရာသည္ အလယ္တန္းျပ ေက်ာင္းဆရာတဦးသာလွ်င္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဤေက်ာင္း၌ အရွိန္ၾသဇာရွိ၏။ တေက်ာင္းလံုးက … ဆရာ့အား ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသၾက၏။
ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသၾကေသာ္လည္း အားလံုးက …ဆရာ့အား ေနာက္ကြယ္တြင္မူ ….ဆရာဦးဘတင္ဟု မည္သူမွ် မေခၚၾက …။‘အဖိုးေလး’ဟူ၍သာ ေခၚၾက၏။ ဦးျပည့္ေျပာင္ေျပာင္ …ပင္နီဖ်င္ၾကမ္းတိုက္ပံု …. ထားဝယ္ၾကိမ္တရမ္းရမ္းႏွင့္ ‘အဖိုးေလး’လာသည္အား ျမင္သည္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားၾကီးငယ္တုိ႔ ေရွာင္ရွားၾကေလ၏။ အခန္႔မသင့္လွ်င္ .. ‘အဖိုးေလး’ ၏ ၾကိမ္စၾကၤာက ေဝ့ရမ္း႐ိုက္ခတ္သြားတတ္၏။
                                                             (ခ)
က်ေနာ္တို႔ ၿမိဳ႕ေလးတြင္က….အလယ္တန္းေက်ာင္းဟူ၍ သီးသန္႔မရွိ…အထက္တန္းေက်ာင္းႏွင့္ပင္ တြဲထား၏။ အထက္တန္းေက်ာင္းသည္လည္း ၿမိဳ႕ေလးတြင္ ဤတေက်ာင္းသာရွိ၏။ ဤအတြက္ …. မူလတန္းေအာင္လွ်င္ အထက္တန္းေက်ာင္းသို႔ေျပာင္း၍ အလယ္တန္းပညာအား ဆက္၍သင္ရ၏။ က်ေနာ္က….အလုပ္သမားရပ္ကြက္၊ၿမိဳ႕သစ္အစုိးရမူလတန္းေက်ာင္းငယ္ေလးမွ စတုတၳတန္းေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး …ပဥၥမတန္းတက္ရန္ အထက္တန္းေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းလာခဲ့၏။ ပဥၥမတန္း A တြင္က်ေနာ္ႏွင့္ခံုခ်င္းကပ္လ်က္က..လွတင့္ …။ လွတင့္က က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕ေလးတြင္ တပ္စြဲထားသည့္ အမွတ္ ၈ ေျခလ်င္တပ္ရင္း၏၊ တပ္တြင္း အစုိးရမူလတန္းေက်ာင္းမွ ေျပာင္းလာခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသားျဖစ္သည္။ အတန္းေဖာ္..အခန္းေဖာ္ျဖစ္၍မၾကာ…လွတင့္ႏွင့္က်ေနာ္ ရင္းႏွီးသြားၾက၏။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္သြားၾက၏။
လွတင့္၏ အေဖက…အမွတ္ ၈ ေျခလ်င္တပ္ရင္းမွ တပ္ၾကပ္ၾကီးတဦး ျဖစ္သည္။ လွတင့္၏ အေဖသည္ အၿမဲလိုလိုပင္စစ္ဆင္ေရးမ်ားထြက္ေနရသည္။အမွတ္၈ေျခလ်င္တပ္ရင္းက….တပ္မ ၇၇ ၏ လက္ေအာက္ခံတပ္ရင္းတရင္းျဖစ္သည္။တပ္မ၇၇သည္ထိုစဥ္က…အေရွ႕ေျမာက္ေဒသတြင္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၏ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္ႏွင့္တလွည့္….အေရွ႕ေတာင္ေဒသရွိKNU၏ ကရင္အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ႏွင့္ တလွည့္ … ဟိုသည္ကူး၍ စစ္ဆင္ေရး ထြက္ေနရ၏။
လွတင့္ထံမွ …. ‘ကြတ္ခိုင္၊ ကြမ္းလံု’ ၊ ‘စီစိဝမ္၊ တာပံ’၊ ‘ေမာ္ဖုိးေက၊ မဲသေဝါ’ … စသည့္ စစ္ပံုျပင္မ်ားအား မၾကာခဏ က်ေနာ္တို႔ ၾကားရ၏။ လွတင့္၏ စစ္ပံုျပင္မ်ားက အဆံုးတြင္မူ ‘ေရႊဘ’ႏုိင္သည္ႏွင့္ပင္ အဆံုးသတ္ၿမဲ …။
ၿပီးလွ်င္ …ငါလည္းၾကီးရင္ စစ္တပ္ထဲဝင္မယ္ဟု သူ၏ ငယ္အိမ္မက္အား လွတင့္သည္ ၾကံဳးဝါးတတ္၏။ လွတင့္က…သူ၏ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ားတြင္အၾကီးဆံုးျဖစ္သည္။သူ႔ေအာက္တြင္သူ၏ညီငယ္၊ ညီမငယ္မ်ားကစီ၍ေနသည္။၄ေယာက္လား၊၅ေယာက္လားမသိ။သူ႔ဖခင္တပ္ၾကပ္ၾကီးက ေနာက္တမ္းတလွည့္ ျပန္ဝင္လာလုိက္ ….၊ သူ႔မိခင္က ကိုယ္ဝန္တခါေဆာင္လိုက္ …။
သူ႔ဖခင္တပ္ၾကပ္ၾကီးက … ေရွ႕တန္းတပတ္ ျပန္ထြက္သြားလိုက္ …။ သူ႔မိခက္က တသားေမြးလိုက္ႏွင့္ …။
မိသားစုမ်ားသျဖင့္ တပ္ၾကပ္ၾကီးတဦး၏ ရသည့္လစာႏွင့္ ရိကၡာသည္လွတင့္တို႔အား ခါးမလွ … ဝမ္းမဝႏုိင္ …။ လွတင့္၏ ထမင္းဘူးသည္ စစ္သံုး ‘ဟန္းေကာ’ ခ်ဳိင့္ၾကီး ျဖစ္သည္။ နီနီ၊ ညိဳညိဳထမင္းတို႔က လွတင့္၏ ဟန္းေကာအတြင္း ျပည့္ျပည့္သိပ္သိပ္၊ ဟင္းကမူ ပဲႏွင့္ အားလူး တလွည့္စီျဖစ္သည္။ မုန္႔ဘုိးဟူ၍ ရ … ဟန္လည္း မရွိ။ မုန္႔ေစ်းတန္းတြင္ လွတင့္အား တခါမွ် မေတြ႔ရ …။
ပဥၥမတန္းတြင္ က်ေနာ္ႏွင့္ အတန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္း ေနာက္တေယာက္…‘ခင္ထြန္းဦး’ ျဖစ္သည္။ ခင္ထြန္းဦးသည္လည္း အမွတ္ ၈ ေျခလ်င္တပ္ရင္းမွပင္ ျဖစ္သည္။ ခင္ထြန္းဦး၏ အေဖက …အမွတ္ ၈ ေျခလ်င္တပ္ရင္း၏ တပ္ရင္းမႉး….ဒုဗုိလ္မႉးၾကီးတင္ထြန္း ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္၏ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ကား….စစ္သည္ႏွစ္ဦး၏ သားမ်ားျဖစ္၏။တဦးက…ဒုဗိုလ္မႉးၾကီး၏ သား …။ တဦးကမူ .. တပ္ၾကပ္ၾကီး၏ သား …။ ခင္ထြန္းဦး ေက်ာင္းလာလွ်င္ သူ႔အေဖ ဒုဗိုလ္မႉးၾကီးအတြက္ ထုတ္ေပးထားသည့္ ‘မာစတာဂ်စ္’ စစ္ေရာင္ေလးႏွင့္ လာ၏။ ယာဥ္ေမာင္းအျပင္၊ စစ္သားတဦးသည္လည္း ခင္ထြန္းဦးႏွင့္အတူ ပါ၏။ ထုိစစ္သားသည္ ၁၁ ႏွစ္အရြယ္ ခင္ထြန္းဦးအား ႐ို႐ိုေသေသ၊ ေလးေလးစားစား၊ ႐ို႐ိုက်ဳိ႕က်ဳိ႕ႏွင့္ ေစာင့္ေရွာက္ရင္း ေက်ာင္းဝင္းထဲအထိ လုိက္ပို႔ရ၏။ လာ၍ ၾကိဳရ၏။
လွတင့္ကမူ…အၾကပ္စစ္သည္သားသမီးမ်ား၏ေက်ာင္း…ၾကိဳ၊ ပို႔‘ရိမ္းဂ်ာ’စစ္ကားၾကီးႏွင့္ ေျပးေျပးလႊားလႊား၊ တြန္းတြန္းတုိးတိုးႏွင့္ တပ္ထိန္းစစ္သည္တို႔၏ အေအာ္၊ အေငါက္၊ အဆူ၊ အဆဲမ်ား၏ ေအာက္တြင္ ေက်ာင္းသို႔ လာ၏။ေက်ာင္းမွ ျပန္၏။ သူတို႔ ႏွစ္ဦးအနက္ က်ေနာ္သည္ လွတင့္အား ပိုမုိ၍ ခင္မင္မိ၏။ လွတင့္က…က်ေနာ္တုိ႔ထက္၂ႏွစ္မွ် ၾကီးမည္။ အသက္ၾကီးေသာ္လည္း လွတင့္သည္ ဥာဏ္ရည္မထက္ျမက္ …။အၾကီးဆံုးသားျဖစ္သျဖင့္အိမ္ျပန္ေရာက္လွ်င္လွတင့္သည္ သူ႔မိခင္အား ကူညီရ၏။ ကေလးထိန္းေပးရ၏။ ထင္းေခြရ၏။ ဝက္စာေၾကြးရ၏။ ဤအတြက္….လွတင့္သည္ စာဖတ္ခ်ိန္ရွိဟန္မတူ …။ အတန္းထဲ၌ လွတင့္သည္ စာညံ့သည့္ေက်ာင္းသားစာရင္း၌ပါ၏။လွတင့္က …ဆင္းရဲေသာ မိဘ၏ စာညံ့ေသာ သားဟူ၍ ဆုိရမည္။
                                                             (ဂ)
‘အဖိုးေလး’ကစာသင္လွ်င္…ၾကိမ္လံုးႏွင့္စ၏။စာသင္ခန္းအတြင္းသို႔ဝင္သည္ႏွင့္‘အဖိုးေလး’သည္ စားပြဲခံုအား ၾကိမ္ႏွင့္၃-၄ခ်က္႐ိုက္၏။ ‘အဖိုးေလး’၏ ၾကိမ္သံေအာက္၌ အတန္းသည္ ႏွာသီးဖ်ားမွ ေလဝင္ေလထြက္အား ျပန္၍ၾကားရသည့္တုိင္ .. ၿငိမ္၍ တိတ္လ်က္ …။
က်ေနာ္တို႔ေခတ္ပညာေရးကအလယ္တန္းသို႔ေရာက္မွပင္ အဂၤလိပ္ဘာသာအား စတင္၍ သင္ၾကားၾကရ၏။ ၅ တန္းသို႔ ေရာက္မွ A,B,C,D, …. ႏွင့္ ထိေတြ႔ရျခင္း …။ ‘အဖိုးေလး’ က ပဥၥမတန္းတြင္ အဂၤလိပ္စာသင္၏။ ‘အဖိုးေလး’ သည္ အတန္းေရွ႕ရွိ Black Board တြင္ A မွ Z အထိအား အဂၤလိပ္အကၡရာ အၾကီးႏွင့္ေရးၿပီး … စာတလံုးစီအား ၾကိမ္ဖ်ားႏွင့္ေထာက္၍ တုိင္ေပး၏။ က်ေနာ္တို႔အားလံုးက လိုက္၍ဆိုၾကရ၏။ တေခါက္၊ ႏွစ္ေခါက္၊ သံုးေခါက္ …။
ၿပီးလွ်င္ … ‘အဖိုးေလး’ သည္ တတန္းလံုးမွ လိုက္၍ ရြတ္ဆိုေနရာက … ေက်ာင္းသားတေယာက္ခ်င္းစီအား လုိက္၍ ရြတ္ဆိုေစျပန္သည္။ အတန္းေရွ႕ထြက္၍ ‘အဖိုးေလး’ ၾကိမ္ႏွင့္ ေထာက္ျပသည္အား ရြက္ဖတ္ရျခင္း ျဖစ္၏။ မလြယ္ ….။ အတန္းေရွ႕သို႔ တေယာက္တည္းထြက္ရျခင္းႏွင့္‘အဖိုးေလး’၏ ၾကိမ္တဝင့္ဝင့္တို႔ေၾကာင့္ မွတ္မိထားသည့္တို႔ပင္လွ်င္အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္ ျဖစ္ေစ၏။လြဲမွားလွ်င္‘အဖိုးေလး’၏ ၾကိမ္စၾကၤာက ေၾကာျပင္ဆီသို႔ ‘ဖုန္း’ ကနဲ ေရာက္လာျပန္၏။ ဤသို႔ႏွင့္ပင္ … က်ေနာ္ A မွ Z အထိ ရြက္ဆို၍ ၿပီးသြားခဲ့၏။ က်ေနာ္ အလွည့္ၿပီးလွ်င္က … လွတင့္၏ အလွည့္ …။ လွတင့္ ရြံ႕ရြ႔ံ႕ႏွင့္ပင္ အတန္းေရွ႕သို႔ ထြက္သြား၏။ A, B,C,D,E….လွတင့္ရြတ္ဆုိ၍ၿပီးသည္ႏွင့္ ‘အဖိုးေလး’ ၏ ၾကိမ္တံဖ်ားက Black Board ေပၚရွိ ‘F’ အကၡရာအား ေထာက္ထား၏။ လွတင့္ … ‘F’ အား ရြတ္၏။
‘အဖု’
လွတင့္က ….‘F’အား ‘အက္ (ဖ္)’ ဟု အသံမထြက္ … ‘အဖု’ ဟုသာ အသံထြက္၏။ ‘အဖိုးေလး’ ၏ ၾကိမ္တံက … လွတင့္၏ ေၾကာျပင္သို႔ …။ လွတင့္ ထပ္မံ၍ ရြတ္ျပန္သည္ …။
‘အဖု’
‘အဖိုးေလး’၏ၾကိမ္တံကလွတင့္၏ေၾကာျပင္ဆီသို႔…။ ၾကိမ္ႏွင့္ေၾကာျပင္ ထိေတြ႔သံက ပထမအၾကိမ္ထက္ပို၍ က်ယ္၏။ တတိယအၾကိမ္ေျမာက္ ထပ္မံ၍ ရြတ္ျပန္သည္။
‘အဖု’
‘ျဖန္း’
‘အဖု’
‘ျဖန္း’
‘အဖု’
‘ျဖန္း’
မရ …။ လွတင့္ ‘F’ အကၡရာအား ‘အက္ဖ္’ ဟူ၍ မည္သို႔မွ် ရြတ္ဖတ္၍ မရ …။
ေနာက္ဆံုး ..‘အဖိုးေလး’လည္းေမာၿပီ။‘အဖိုးေလး’အေလွ်ာ့ေပးလိုက္ရ၏။ထုိေန႔ကစ၍ … လွတင့္သည္လည္း …. လွတင့္အမည္ေပ်ာက္၍ ‘အဖု’ ျဖစ္သြား၏။
                                                        (ဃ)
ထုိႏွစ္က …‘အဖု’ပဥၥမတန္းစာေမးပြဲအား က်၏။ ‘အဖု’က၂ႏွစ္တတန္းႏႈန္းႏွင့္ မွန္မွန္ပင္ စာေမးပြဲမ်ားအား ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး … အ႒မတန္းသို႔ ေရာက္ခဲ့၏။ အတန္းမတူေသာ္လည္း တေက်ာင္းတည္းျဖစ္၍ က်ေနာ္ႏွင့္ ‘အဖု’ အဆက္အသြယ္မပ်က္ …။ ေပါင္းေဖာ္မိခဲ့သည္ပင္ …။အ႒မတန္းတြင္မူ ‘အဖု’ ၂ ႏွစ္ ေျဖေသာ္လည္း မေအာင္ေတာ့ …။ ထုိစဥ္က …အ႒မတန္းသည္ ‘ေက်ာင္းစစ္’ စာေမးပြဲမဟုတ္၊ ‘ျပည္နယ္စစ္’ စာေမးပြဲျဖစ္၍ မလြယ္…။‘အဖု’၈တန္းတြင္၂ၾကိမ္က်ၿပီးသည့္ေနာက္ … ေက်ာင္းၿပီးသြားခဲ့၏။ ‘အဖု’ ေက်ာင္းထြက္သြားသည့္ ႏွစ္တြင္ပင္ ‘အဖိုးေလး’ သည္လည္း ‘ပင္စင္’ ယူသြားခဲ့၏။ ‘အဖိုးေလး’ ႏွင့္ အဖုတုိ႔က …. တႏွစ္တည္းပင္ ေက်ာင္းအားစြန္႔ခြားသြားခဲ့ၾက၏။အဖုေက်ာင္းထြက္သြားၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ အဖုႏွင့္ က်ေနာ္ မဆံုျဖစ္ေတာ့ …။
ေနာက္ပိုင္း…အဖု စစ္တပ္ထဲဝင္သြားသည္ဟုသိရ၏။စစ္သားျဖစ္သြားသည့္ အဖုႏွင့္ ေက်ာင္းသားအျဖစ္ႏွင့္ က်န္ခဲ့သည့္က်ေနာ္တို႔၂ဦး၏ ဆံုမွတ္ကေဝး၍သြားေလၿပီ။ ေႏြဦးသည္ ေစာ၍ ဝင္လာလုိက္ …၊ ေနာက္က်၍ ဝင္လာလုိက္ႏွင့္ရာသီစက္ဝန္းအားလွည့္၏။၁၉၈၈ခုႏွစ္‘၈’ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုၾကီးအတြင္ အဖု မည္သည့္ စစ္မ်က္ႏွာတြင္တာဝန္က်၍၊မည္သည့္တာဝန္မ်ားအားထမ္းေဆာင္ေနခဲ့သည္ကိုက်ေနာ္မသိ …။ က်ေနာ္ကမူက်ေနာ္တို႔အဖုတို႔ေက်ာင္းေနခဲ့သည့္ၿမိဳ႕ေလး၏သပိတ္စခန္း၌သပိတ္တပ္သားတဦးအျဖစ္ႏွင့္ …။
                                                                     (င)
ေႏြတေန႔ …။
ေႏြတေန႔တြင္ က်ေနာ္ …ဆရာဦးဘတင္ႏွင့္ အဖုတို႔အား ျပန္ဆံုေတြ႔ခြင့္ ရ၏။ ဆရာဦးဘတင္ႏွင့္ အဖုတို႔က …. ၿမိဳ႕ေလး၏ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္ေရွ႕တြင္ပင္စင္လစာထုတ္ရန္ တန္းစီ၍ ေစာင့္ေနၾက၏။ အတိတ္သည္ လ်င္ျမန္စြာႏွင့္ပင္ က်ေနာ္တုိ႔ ၃ ဦး၏ ရင္အတြင္းသို႔ တုိးဝင္၍ ခိုလႈံလာခဲ့၏။ ဆရာဦးဘတင္သည္ တပည့္ ၂ ဦးအား ဆံုေတြ႔ခြင့္ရသျဖင့္ ခဏငယ္အတြင္း ျပန္၍ ႏုပ်ဳိသြားသည္ဟု ထင္ရသည္။
ဦးျပည့္ေျပာင္ေျပာင္…ပင္နီဖ်င္ၾကမ္းတိုက္ပံုႏွင့္ဆရာသည္ယခင္ကကဲ့သို႔ ၾကိမ္လံုးကိုမူ လက္ကမကိုင္ေတာ့ …။ၾကိမ္လံုးအစားေတာင္ေဝွ႔အားဆရာအေဖာ္ျပဳထား၏။ဆရာ၏ပင္နီဖ်င္ၾကမ္းတုိက္ပံုသည္ေဖ်ာ့၍ အေရာင္လြင့္ေနေပၿပီ။က်ေနာ္က….ဆရာႏွင့္အဖုအားစုေပါင္း႐ုံးအတြင္းရွိသက္သာဆုိင္တြင္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရန္ ဖိတ္၏။ ဆရာသည္ ေတာင္ေဝွးအား ယူ၍ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္သို႔သြားရန္ ထ၏။ အဖုကမူ….က်ေနာ္ဝတ္ထားသည္႔ပင္နီတုိက္ပံုႏွင့္ဘယ္ဘက္ရင္ဘတ္တြင္ထိုးထားသည့္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရင္ထိုးအားၾကည့္ၿပီးရြံ႕ေနဟန္ရွိ၏။က်ေနာ္ႏွင့္အတူလက္ဖက္ရည္ဆိုင္အတြင္း တစားပြဲတည္းထုိင္ရန္ စစ္ျပန္စစ္သားၾကီးသည္ ေၾကာက္ေနဟန္္တူ၏။
၁၉၉ဝခုႏွစ္ပါတီစံုဒီမိုကေရစီအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲမဲဆြယ္စည္း႐ုံးေရးအတြက္…ၿမိဳ႕နယ္ေလးအတြင္းရွိ ေက်းရြာမ်ားသုိ႔စည္း႐ုံးေရးဆင္းရန္ၿမိဳ႕နယ္ပါတီစံုဒီမုိကေရစီအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္တြင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ လာေရာက္တင္သည္ျဖစ္၍ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ဝတ္စံုအား က်ေနာ္ ဝတ္ဆင္ထားခဲ့၏။
က်ေနာ္က….ရင္ဘတ္တြင္ ထုိးထားသည့္ ရင္ထုိးတံဆိပ္အား ျဖဳတ္လိုက္ၿပီး အဖုအား လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔ သြားရန္ ထပ္မံၿပီး ေခၚသည္။အဖုသည္ေလးတြဲစြာျဖင့္…အနီးတြင္ ေထာင္ထားသည့္ ခ်ဳိင္းေထာက္အား ယူ၍ ထုိင္ရာမွထ၏။ဤတြင္မွ…အဖု၏ လက္ဝဲဘက္ေျခသည္ ေျခက်င္းဝတ္မွ တိတိျပတ္ေနသည္အား သတိထားမိ၏။ဆရာဦးဘတင္သည္တပည့္ေဟာင္း၂ဦးႏွင့္အတူထုိင္ရင္း….အတိတ္သို႔ ခရီးႏွင္ေနဟန္ရွိ၏။ အဖုက ….သူေက်ာင္းမွထြက္ၿပီးတပ္ထဲတြင္၄ႏွစ္ၾကာခဲ့သည့္အေၾကာင္း…၊ဒု-တပ္ၾကပ္တာဝန္ႏွင့္ မိုင္းယန္းတိုက္ပြဲတြင္ မိုင္းထိ၍ ဘယ္ဘက္ေျခတေခ်ာင္းအားေျချခင္းဝတ္မွျဖတ္ခဲ့ရၿပီး …ယခု တပ္မွထြက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ေထာက္ပံ့သည့္ ပင္စင္လစာေလးႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္ ျပန္လာ၍ ေနထုိင္ေနသည္ဟု ဆို၏။
“ပင္စင္လစာတခုတည္းနဲ႔ဆိုေတာ့ဒီေန႔ကုန္ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ေလာက္ငွရဲ႕လား…”။ဆရာအိုက တပည့္ေဟာင္းအား ပူပန္စြာႏွင့္ ေမး၏။
“ဒီလိုပါပဲဆရာ…ပင္စင္ကတလကို၄၅ဝေက်ာ္ေက်ာ္ရတယ္။ၿမိဳ႕နယ္စစ္မႈထမ္းေဟာင္းအဖြဲ႔ကလည္းဆန္၊ ရိကၡာအခ်ဳိ႕ ေထာက္ပံ့တယ္။ ငတ္ေတာ့ မငတ္ဘူးေပါ့ဆရာ….”။ အဖု အသံက ေသြ႔ေသြ႔ေျခာက္ေျခာက္ …။
“ဟ …လွတင့္ရ ဘယ္ဆုိးလို႔လဲကြ…မင္း ပင္စင္က ဆရာပင္စင္ထက္ေတာင္ မ်ားေသးတယ္…”
ဆရာ၏ အသံတြင္ မုဒိတာ စြတ္၍ေန၏။ အလယ္တန္းျပ ေက်ာင္းဆရာတဦး၏ ပင္စင္လစာက …. က်ပ္ ၃ဝဝ ပင္ မျပည့္ …။ ၂၈၅ က်ပ္သာ ရ၏။
က်ပ္၃ဝဝမျပည့္သည့္ပင္စင္လစာေငြေလးႏွင့္ဆရာမည္သို႔အသက္ဆက္ေနခဲ့သနည္း…။ပိန္၍ ေဖ်ာ့ေယာ္ေနသည့္ ဆရာ၏ ခႏၶာႏွင့္ အသားအေရသည္ ဇရာတခုတည္းေၾကာင့္မူ မျဖစ္ႏိုင္ …။
“တုိင္းျပည္အတြက္ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းတခု စြန္႔လႊတ္ခဲ့ရလို႔မ်ားလား …. မသိဘူးဆရာ” ဟု အဖုသည္ သူ၏ ပင္စင္လစာႏွင့္ ပတ္သက္၍ မရဲတရဲ ဆိုသည္။
ဆရာသည္တစံုတရာေျပာရန္ ျပင္လုိက္ၿပီးွ….ေခ်ာင္းဆုိးလာသျဖင့္ ဆရာထံမွ စကားသံက ထြက္မလာ …။ ဆရာ၏ ေခ်ာင္းသံက ရင္ေခါင္းအတြင္းမွလႈိက္၍ …လႈိက္၍ထြက္လာသည့္အသံ…။ဆက္၍…ဆက္၍ ဆိုးေနရသျဖင့္ ဆရာအိုသည္ ေမာေန၏။ ေခ်ာင္းဆုိးရပ္၍ ေထြးထုတ္လုိက္သည့္ဆရာ၏သလိပ္ခဲတြင္ ေသြးခဲစေလးကလံုးေထြး၍ပါလာ၏။ေသြးခဲစတစက….အနားတြင္ေထာင္ထားသည့္အဖု၏ ခ်ဳိင္းေထာက္ဖ်ားေပၚသို႔ လႊင့္စင္၍ တင္က်န္ေနသည္။
ေဆးလိပ္မေသာက္၊အရက္မေသာက္ခဲ့သည့္ဆရာ၏အဆုတ္သည္ႏွစ္ေပါင္း၄ဝၾကာႏိုင္ငံေတာ္၏ ပညာဝန္အား ထမ္းရင္း ….. ေျမျဖဳမႈန္႔မ်ားအား ရႈ႐ႈိက္ရင္း….မည္မွ် အနာတရျဖစ္၍ ပ်က္စီးေနေလၿပီနည္း ….။
ခ်ဳိင္းေထာက္ေပၚရွိ ေသြးခဲစေလးအား အထိတ္တလန္႔ႏွင့္ က်ေနာ္ ၾကည့္ေနမိ၏။





Geen opmerkingen: