ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

zaterdag 29 mei 2010

စစ္အာဏာပိုင္အသုိင္းအဝန္းတို႔ဂိုဏ္းဖြဲ႕၍လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားတင္သြင္းေန

ေအာင္သက္ဝိုင္း Friday, May 28, 2010
စစ္အာဏာပုိင္မ်ား၏သားသမီး၊ေဆြမ်ဳိးသားမ်ား၊၎တို႔ႏွင့္နီးစပ္ေသာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပူးေပါင္းကာျပည္တြင္းသုိ႔လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားတရားမ၀င္တင္သြင္းသည့္လုပ္ငန္းကုိဂိုဏ္းပံုစံအုပ္စုဖြဲ႕ လုပ္ကုိင္လာၾကေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
အိမ္နီးခ်င္း ထုိ္င္းႏုိင္ငံႏွင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံမွ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားကို အုပ္စုဂုိဏ္းဖြဲ႕ တင္သြင္းၾကျခင္း ျဖစ္ၿပီး အဆုိပါဂုိဏ္းမ်ားသည္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည့္ စစ္ဘက္၊ အရပ္ဘက္ အရာရွိမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ လုပ္ကုိင္ ၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု စုံစမ္းသိရွိရသည္။
“အခုလုိင္စင္မဲ့ကားတင္သြင္းတဲ့ပုံစံကတဦးတေယာက္တည္းမဟုတ္ဘူး။ဗိုလ္ခ်ဳပ္၊ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္၊ဗိုလ္မႉးႀကီးေတြလို စစ္အရာရွိ၊လူႀကီးေဆြမ်ဳိးသားသမီးေတြနဲ႔စီးပြားေရးသမားေတြေပါင္းလုပ္ၾကတယ္။ဂုိဏ္းဖြဲ႕လုပ္ေတာ့ လုပ္ႏုိင္အားေရာ၊လုပ္ပုိင္ခြင့္ေရာပုိႀကီးသြားတယ္”ဟုစက္မႈဇုန္ကား ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာသည္။
လိုင္စင္မဲ့ကားတင္သြင္းသည့္ဂုိဏ္းမ်ားတြင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္၊ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္တို႔၏ သားသမီး၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ားက ဦးေဆာင္ၿပီး စီးပြားေရးသမားမ်ားႏွင့္နယ္ေျမခံအာဏာပုိင္မ်ားပါပူးေပါင္းပါ၀င္ေနျခင္းေၾကာင့္ဥပေဒကုိ အလြယ္တကူေရွာင္လႊဲၿပီးတရားမ၀င္လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားကုိတရား၀င္ကားမ်ားအျဖစ္ အျမတ္အစြန္း မ်ားစြာျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ေရာင္းခ်ၾကသည္ဟု ရန္ကုန္ကားေစ်းကြက္မွသိရသည္။
“လုိင္စင္မဲ့ကားသြင္းတဲ့အုပ္စုေတြကအနည္းဆုံးစစ္တုိင္းမႉးအဆင့္ေလာက္ထိေပါက္ေပါက္ေရာက္ ေရာက္ရွိၾကတဲ့ သူေတြ” ဟု ရန္ကုန္ ကားပြဲစားႀကီးတဦးက ဆုိသည္။
လိုင္စင္မဲ့ကား အေရာင္းအ၀ယ္တြင္ ေရာင္း၀ယ္သည့္ ကားအမ်ဳိးအစားကိုလုိက္ၿပီး ေငြက်ပ္ သိန္းရာ၊ ေထာင္ခ်ီ အျမတ္ က်န္သည္ဟု စုံစမ္းသိရသည္။
လိုင္စင္မဲ့ ကားအမ်ားစုသည္ တရား၀င္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကုိ လာဘ္ေပးသည့္ စနစ္ျဖင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ျပည္တြင္းသုိ႔
သယ္ေဆာင္ လာျခင္း ျဖစ္ၿပီး ေစ်းကြက္ထဲတြင္ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေရာင္း၀ယ္သည္ဟု သိရွိရသည္။
“Without (လိုင္စင္မဲ့) ကားေတြက တရား၀င္လမ္းကပဲ ၀င္တာ။ အေကာက္ခြန္၊ ရဲ၊ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး၊ စစ္တပ္၊ အားလုံးကို ေပးကမ္းၿပီး ၀င္လာတာ။ အားလုံးခ်ိတ္ဆက္ လုပ္ၾကတာဆုိေတာ့ ေတာလမ္း၊ ေတာင္လမ္းေတြျဖတ္စရာမလုိဘူး။ အစုိးရ ခင္းထားတဲ့ ကတၱရာလမ္း ေပၚကေန တရား၀င္ အိေႁႏၵရွိရွိနဲ႔ ၀င္လာရံုပဲ” ဟု ျမ၀တီ နယ္စပ္ ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။
ေစ်းကြက္တြင္လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားေရာင္း၀ယ္ၾကရာ၌အစုိးရေလလံကားမ်ားႏွင့္လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ား လဲလွယ္စီးနင္းၾကသည့္အေရာင္းအ၀ယ္ပုံစံ၊လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားကိုျပည္တြင္းစက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေရာင္း၀ယ္ သည့္ပုံစံ၊
စီးနင္းေနေသာေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားကိုလိုင္စင္မဲ့ကားျဖင့္ လဲလွယ္စီးနင္းရန္ ေရာင္း၀ယ္ သည့္ပုံစံမ်ားရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“အစုိးရေလလံပစ္တဲ့ကား၀ယ္ထားတဲ့သူေတြကလုိင္စင္မဲ့ကားနဲ႔လဲစီးလို႔ရတယ္။ဥပမာ၊ အစုိးရေလလံပစ္လုိက္တဲ့တိုယိုတာမတ္တူးကားအစုတ္၀ယ္ထားသူကလုိင္စင္မဲ့တုိယိုတာ မတ္တူး ကားအေကာင္းနဲ႔ လဲစီးတာမ်ိဳး” ဟု ရန္ကုန္ကားပြဲစား တဦးကေျပာသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားကို ျပည္တြင္း စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား ရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
“လုိင္စင္မဲ့ကားကို ပုံစံေလးေျပာင္းၿပီး ထုတ္ထားတဲ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားေတြက ေစ်းႀကီးတယ္” ဟု ကား ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာဆုိသည္။
ထုိသုိ႔လိုင္စင္မဲ့ကားမွစက္မႈဇုန္ထုတ္ကားအျဖစ္ေျပာင္းလဲထားေသာကားမ်ားသည္၈ဂ၊၈ဃ၊၈င၊၈စ စေသာေနာက္ဆုံးေပၚအကၡရာနံပါတ္မ်ားရရွိကာရန္ကုန္၊မႏၱေလးအပါအ၀င္ၿမိဳ႕ျပေဒသ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနၾကသည္ဟု သိရသည္။
စစ္အစိုးရက ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္ေန႔မွစၿပီး လုပ္ငန္းသုံး၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ႏွင့္ စက္ယႏၱရား ယာဥ္ႀကီးမ်ားကို ကန္႔သတ္ခ်က္ မ်ားျဖင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကုိ လြတ္လပ္စြာ တရားဝင္တင္သြင္းခြင့္ ေပးထားေသာ္လည္း အိမ္စီးဇိမ္ခံကား တင္သြင္းခြင့္ကိုမူ တင္းက်ပ္စြာ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားဆဲ ျဖစ္သည္။

Geen opmerkingen: