ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

donderdag 28 januari 2010

ပန္႔ခ္ ဂီတသည္ လူရမ္းကားမ်ား အတြက္မဟုတ္

Thursday, 28 January 2010 18:33 သဲသဲ
.ပန္႔ခ္ (Punk) ဂီတကုိ အားေပးေနသည့္ ျမန္မာ လူငယ္ပရိသတ္ အမ်ားစုမွာ ၎ဂီတ အမ်ိဳးအစား၏ လြတ္လပ္မႈကုိ အေၾကာင္းျပ၍ ႐ုိင္းစုိင္းစြာ ေပာဆုိ ဆက္ဆံႏုိင္သည္ ဟူေသာ လြဲမွားသည့္ အယူအဆမ်ားျဖင့္ အားေပးေန ၾကေၾကာင္း သိရသည္။


၂၀၀၉ ခုႏွစ္က ေမွ်ာ္စင္ကၽြန္းတြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ပန္႔ခ္ဂီတ စင္တင္ပြဲတြင္ လာေရာက္ အားေပးသည့္ ပန္႔ခ္ ရူးသြပ္သူမ်ားကို ဤသို႔ေတြ႕ရသည္ (ဓာတ္ပံု - ေအအက္ဖ္ပီ)
“ပန္႔ခ္ဂီတရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ သူတုိ႔ ဘာမွ မသိဘူး။ ဒီေခါင္းစဥ္ ေအာက္မွာ ရွိေနတာနဲ႔ သူတုိ႔ လုပ္ခ်င္တာ၊ ဆဲခ်င္ ဆုိခ်င္တာ ေအာက္တန္း က်က် ႐ုိင္းျပလုိ႔ ရတာေတြ အကုန္ လုပ္လုိ႔ ရတယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္” ဟု ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ ပန္႔ခ္ဂီတကို ပထမဆံုး စတင္ခ့ဲသူ အဆုိေတာ္ ဟန္ထူးလြင္ (ေခၚ) က်ားေပါက္က ဧရာ၀တီကုိ ေျပာသည္။
ျမန္မာလူငယ္ ပရိသတ္မ်ားမွာ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ ႐ုိင္းစုိင္းမႈကုိ ကြဲျပားစြာ နားလည္မႈ မရွိဘဲ ပန္႔ခ္ဂီတကုိ အားေပး လုိက္လွ်င္ ၎တုိ႔၏ စိတ္ထဲ ရွိသမွ် မေက်နပ္မႈ မ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ႐ုိင္းျပ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ ရွိသည္ဟု ေတြးေခၚေန ၾကေၾကာင္း က်ားေပါက္က ဆုိသည္။
“လြတ္လပ္တယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိလြတ္လပ္တာလဲ သူတုိ႔မသိဘူး။ ရန္ျဖစ္လုိ႔ အျပင္ကုိဆြဲထုတ္ခံရတယ္။ အဲ့ဒါကုိ သူတုိ႔ဂုဏ္ယူ ေနၾကတယ္။ နဂုိစိတ္သေဘာထားမေကာင္းလုိ႔ပါ။ အဲဒါကုိ အေရခြံၿခဳံေနၾကတာ။ အဲဒီေတာ့ ပန္႔ခ္သမားေတြက႐ုိင္းတယ္ ျဖစ္ကုန္ တာေပါ့” ဟု သူကဆက္ေျပာသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ႐ုိုင္းစုိင္းေသာ အေတြးအေခၚမ်ားျဖင့္ အားေပးေနသည့္ ပရိသတ္မ်ားေၾကာင့္ ပန္႔ခ္ဂီတကိုေဖ်ာ္ေျဖရာတြင္ ျပႆနာ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ႀကဳံေတြ႔လာရသည္ဟု ဟန္္ထူးလြင္ကဆုိသည္။
“ပြဲၿပီးသြားရင္ စင္ကုိခဲနဲ႔ေပါက္တယ္၊ ၀ုိင္းဖ်က္ၾကတယ္။ ဟိုတခါ ဟုိတယ္တခုမွာလုပ္တဲ့ပြဲဆုိရင္၊ ဟုိတယ္က မွန္ေတြကုိ ဖ်က္ဆီး ပစ္တယ္။ အဲဒီဟိုတယ္က က်ေနာ့္ကုိ ေနာက္ပိုင္း ေပးမဆုိေတာ့ဘူး” ဟု က်ားေပါက္က ေျပာသည္။
ပြဲစီစဥ္သူမ်ားအေနျဖင့္ အဆုိေတာ္ဟန္ထူးလြင္၏ စင္တင္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား၊ ၎ ပါ၀င္သီဆုိမည့္ပြဲမ်ားဆုိလွ်င္ လုံၿခံဳေရးတုိးျမႇင့္ ခ်ထား ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လာရေသာေၾကာင့္ ထည့္သြင္းသီဆိုေစျခင္းကုိ ေရွာင္ၾကဥ္လာၾကေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပန္႔ခ္ဂီတအမ်ိဳးအစားအစစ္ကို အားေပးေနသည့္ ပရိသတ္အတုိင္းအတာမွာ နည္းပါးလွၿပီး အမ်ားစုမွာ ၎၏ ပန္႔ခ္သီခ်င္းမ်ားထဲမွ ေပါ့ပ္ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ထားေသာ ဂီတအမ်ိဳးအစားကုိသာ အားေပးေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပန္႔ခ္ဂီတအမ်ိဳးအစား စတင္၀င္ေရာက္လာခဲ့သည္မွာ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေနာက္ပုိင္းကာလမ်ားမွျဖစ္သည္။
ပန္႔ခ္ဂီတသည္ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ ေနာက္ပုိင္းကာလမ်ားတြင္ အေမရိကန္၊ ၿဗိတိန္တလႊားမွ စတင္ေရြ႕လ်ားလာခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာတြင္လည္း ပန္႔ခ္ဂီတကုိႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူမ်ားမွာ အသားအေရာင္ခြဲျခားျခင္း၊ တျခားေသာ ဂီတအမ်ိဳးအစားကုိ အထင္မႀကီးျခင္းမ်ား ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ပန္႔ခ္ဂီတမွာ လူျဖဴမ်ား၏ ဂီတအမ်ိဳးအစားအျဖစ္ ခံယူထားသျဖင့္ ၎တုိ႔၏ဂီတပြဲသုိ႔ တျခားအသားအေရာင္မ်ား လာေရာက္ျခင္းကုိ လက္မခံျခင္းမ်ားရွိကာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း ယင္းကဲ့သုိ သေဘာတရားမ်ားေတြ႔ျမင္ေနရေၾကာင္း ေရာ့ခ္အဆိုရွင္ ေဇာ္၀င္းထြဋ္က ဧရာ၀တီကုိေျပာသည္။
“ပန္႔ခ္ႀကိဳက္တဲ့သူက ပန္႔ခ္ကုိပဲ ဂီတထင္ၿပီး က်န္တာေတြကုိ လက္မခံခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ေရာ့ခ္တုန္းကလည္း ရွိခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ပန္႔ခ္ရဲ႕တုံ႔ျပန္မႈက ပုိျပင္းထန္တယ္” ဟု ေဇာ္၀င္းထြဋ္ကသုံးသပ္သည္။

Geen opmerkingen: