ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

dinsdag 28 september 2010

အကအဖြဲ႕မ်ား ေစ်းကြက္ က်ယ္ျပန္႔လာ

နရီလင္းလက္ Tuesday, September 28, 2010
.ကုန္ပစၥည္း မိတ္ဆက္ပြဲ၊ ဖက္ရွင္႐ႈိးႏွင့္ ေတးသီခ်င္း ဗီစီဒီ ႐ုိက္ကူးသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ အကအဖြဲ႔မ်ား ထည့္သြင္း အသံုးျပဳလာ ေသာေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ တခုအျဖစ္ က်ယ္ျပန္႔ လာေၾကာင္း သိရသည္။
                                     ေခမီကိုနဲ႔ အကအဖြဲ႕ ကုန္ပစၥည္း မိတ္ဆက္ပြဲတပြဲတြင္ ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္
“ကိုယ့္ကုန္ ပစၥည္း ေအာင္ျမင္ဖို႔၊ လူသိဖို႔ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ Dancer ေတြကို သံုးလာၾကတယ္။ အဖြဲ႔အေနနဲ႔ အကမ်ဳိးစံု ကႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ ထားတယ္။ ဘယ္လို ကုန္ပစၥည္း ေၾကာ္ျငာတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဗီစီဒီမွာ ဆိုရင္လည္း ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ ဆိုရင္တမ်ဳိး၊ ေပါ့ပ္ ဆိုရင္ တမ်ဳိး သူနဲ႔ လိုက္ဖက္တဲ့ အကမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ကရတယ္” ဟု ယူေရနီယံ အက အဖြဲ႔မွ ခိုင္ေလးက ေျပာသည္။
အက အဖြဲ႔မ်ားအေနႏွင့္ ယင္းကဲ့သို႔ လိုက္ဖက္ေသာ ေဖ်ာ္ေျဖမႈမ်ား အျပင္ ၾကည့္႐ႈသူမ်ား အျမင္ဆန္းရန္ ကကြက္မ်ား ေျပာင္းလဲ ကာ ကုန္ပစၥည္းအေပၚ ပရိသတ္ အာ႐ံုစိုက္ေစရန္ ျပဳလုပ္ၾကေၾကာင္းလည္း သူက ဆိုသည္။
၁၉၉၈ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ အက အဖြဲ႔မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေပၚထြန္းခဲ့ၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ ေစ်းကြက္ တခုအေနႏွင့္ အကအဖြဲ႔မ်ားအား အသံုးျပဳလာၾကေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ UraniumDancerGroup၊ ေခမီကို၊ KFamily၊JadeDragonDancer၊Life& Dancer Group စသည့္ နာမည္ႀကီး အကအဖြဲ႔ ၁၀ ဖြဲ႔ခန္႔ ရွိၿပီး အေပ်ာ္တမ္း အကအဖြဲ႔ ၃၀ ခန္႔ရွိသည္ဟု သိရသည္။
“ကိုယ္တိုင္လည္းအကကိုစိတ္၀င္စားတဲ့အျပင္ကိုယ့္အေခြဗီစီဒီ႐ုိက္ေတာ့လည္း အကအဖြဲ႔ေတြေခၚ႐ုိက္တယ္။ နည္းနည္း လည္း ဆန္းသြားေအာင္။ ဒီလို႐ုိက္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ သီခ်င္းကို ၾကည့္ရတာ ပိုျမဴးသြားေစသလို ပရိသတ္ စိတ္၀င္စားမႈ ပိုရမယ္လို႔လည္း ထင္တယ္”ဟု အမ်ဳိးသား လူငယ္အဆိုေတာ္ တဦးက ေျပာသည္။
၎အဆိုေတာ္က “ကိုယ္ေပးခ်င္တဲ့ ရသကိုလည္း သူတို႔ အကေတြကေနတဆင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ ျပသြားႏိုင္တယ္။ အခု ေနာက္ပိုင္း ထြက္လာတဲ့ အေခြေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဒီလို အကအဖြဲ႔ေတြ သံုးလာတယ္။ ေခတ္စားေနလို႔ လုပ္တာ လည္းပါတယ္။ ႐ုိက္ေနက် မင္းသားမင္းသမီးနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ျပတာထက္ ပိုေကာင္းသြားတယ္ ” ဟု ဆိုသည္။
ယခင္က ကုန္ပစၥည္းမိတ္ဆက္ေၾကာ္ျငာပြဲမ်ားျပဳလုပ္ရာတြင္ အဆိုေတာ္မ်ားဖိတ္ေခၚ၍ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ အေနႏွင့္ထည့္ သြင္းခဲ့ ေသာ္လည္း ယခု အကအဖြဲ႔ မ်ားအား ပြဲေဖ်ာ္ေျဖရာတြင္ ထည့္သြင္းေၾကာင္း ေဆးကုမၸဏီ မွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။
နာမည္ႀကီးအလွကုန္ပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းေနသည္ ကုမၸဏီတခုမွ Brandမန္ေနဂ်ာတဦးကလည္း “ ကုန္ပစၥည္းမိတ္ဆက္ပြဲ ေတြ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ပံုစံေတြေျပာင္းလာတယ္။ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြကို ကုန္ပစၥည္းကိုင္ၿပီး သ႐ုပ္ျပခိုင္းတာ အျပင္ အကအဖြဲ႔တဖြဲ႔ ဖြဲ႔ကို ေဖ်ာ္ေျဖေရးအေနနဲ႔ သံုးလာတယ္။ အေၾကာင္းအရာတခုကို ဆက္တိုက္ေျပာေနရင္ ပ်င္းမယ္ ဒီေတာ့ မပ်င္းေအာင္ ၾကားျဖတ္အေနနဲ႔ ထည့္တဲ့ သေဘာမ်ဳိး ”ဟု သူက ေျပာသည္။
အက အဖြဲ႔မ်ားအေနႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖရာတြင္ HipHop၊Jazz၊Latin၊GroundDance၊CharCharDance၊ BroadwayDance စသည့္ အကအမ်ဳိးအစားမ်ားကို ကျပၾကေၾကာင္း သိရသည္။
“တခ်ဳိ႕ပြဲေတြမွာေဖ်ာ္ေျဖေရးမဟုတ္ဘဲသူတို႔ျပခ်င္တဲ့အရာတခုကိုအကအဖြဲ႔ရဲ႕ သ႐ုပ္ေဖာ္မႈသံုးၿပီးျပလိုက္တာပဲ။ ဗီစီဒီမွာ ဆိုရင္ေတာ့ သီခ်င္းနဲ႔ လိုက္ဖက္ေအာင္ ကိုယ့္ကကြက္ေတြထဲက ျပန္ေရြးရေတာ့ ကရတာ လြတ္လပ္မႈ သိပ္မရွိဘူး။ ႐ႈိးပြဲေတြ ဆိုရင္ေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ကလို႔ရေတာ့ ႐ႈိးပြဲေတြကို ပိုအားသန္တယ္။ ႏိုင္ငံျခားသူေတြ ကတဲ့အတိုင္း တူေအာင္ လိုက္ကလို႔ရတယ္”ဟု အကအဖြဲ႕ေထာင္ထားသူ ေခမီကိုက ေျပာသည္။
သူကဆက္လက္၍ “ပြဲတခုမွာ အစကေန အဆံုးအထိ အနည္းဆံုးအကအမ်ဳိးအစား ၄ ခု ေလာက္ ထည့္ၿပီး မ႐ုိးေအာင္ကျဖစ္ တယ္။ ႏိုင္ငံျခားက အကအဖြဲ႔ေတြက်ေတာ့ Jazzက တဲ့ လူဆို သီးသန္႔ရွိတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာကေတာ့ ေစ်းကြက္ က်ဥ္းေတာ့ တလိုင္းတည္း သြားလို႔မရဘူး။ အကမ်ဳိးစံု ကတတ္ေအာင္၊ ဘယ္ အဆိုေတာ္ပဲ ငွားငွား သူတို႔နဲ႔ လိုက္ဖက္တဲ့ အကမ်ဳိး ျဖစ္ေအာင္ တတ္ထားရမယ္” ဟု ေျပာသည္။
ေတးသီခ်င္း ၁၂ ပုဒ္ ခန္႔ ပါ၀င္သည့္ ဗီစီဒီ တခ်ပ္ ႐ုိက္ကူးရာတြင္ ၅ ပုဒ္ ခန္႔၌ အကအဖြဲ႔၏ သ႐ုပ္ျပမႈကို ထည့္အသံုးျပဳ ေၾကာင္း၊ တခ်ဳိ႕ သီခ်င္းမ်ားတြင္ သီဆိုသူ ကိုယ္တိုင္ကျပသည့္ ပံုစံမ်ဳိး ႐ုိက္ကူးလာေၾကာင္း လူငယ္ဒါ႐ုိက္တာ တဦးက ေျပာသည္။
“ကကြက္ေတြကို သံုးၿပီး သ႐ုပ္ေဖာ္ျပတာကို ႐ိုက္လာၾကတယ္။ ကကြက္ေတြက ပရိသတ္ကို ပိုဆြဲေဆာင္ႏုိင္တယ္ ဆိုတာ သိလာတာေၾကာင့္လည္းပါတယ္” ဟု သူကဆိုသည္။
အက အဖြဲ႔မ်ား ေခတ္စားလာသည့္ အျပင္ အကသင္တန္းေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားလာသကဲ့သို႔ လူငယ္ပရိသတ္မ်ား ၾကားတြင္သာမက က်န္းမာေရးေလ့က်င့္ခန္း အေနႏွင့္ပါ အကကို စိတ္၀င္စားမႈ မ်ားျပားလာေသာေၾကာင့္ DancerGroupမ်ား ပိုမို ေပၚထြန္း လာၿပီး ေစ်းကြက္ က်ယ္ျပန္႔လာျခင္း ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါ ဒါ႐ုိက္တာက ေျပာသည္။

Geen opmerkingen: