ရဲရင့္ / ၀၈ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၀
ျမန္မာဘက္မွ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အပါအ၀င္ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ား အျမန္ဆံုး ျပန္ဖြင့္ႏိုင္ေရးအတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အဆင့္ျမင့္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ မၾကာမီေဆြးေႏြးမည္ဟု မဲေဆာက္ၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႔၀င္တဦးက ေျပာၾကားသည္။
၎က “အခုျပဳလုပ္မယ့္အစည္းအေ၀းမွာ ျမန္မာဘက္က နယ္စပ္ဂိတ္ေတြ ပိတ္ထားတဲ့ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အျမန္ဆံုးျပန္ဖြင့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အဓိကထား ေဆြးေႏြးသြားမွာျဖစ္တယ္” ဟု ေျပာသည္။
ယခုလ (၁၃)ရက္ေန႔မွ (၁၇)ရက္ေန႔အထိ မဲေဆာက္တြင္ နယ္ျခားေကာ္မတီအစည္းအေ၀း က်င္းပရန္ရိွေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ထုိအစည္းအေ၀းသို႔ ျမန္မာဘက္မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား တက္ေရာက္ႏိုင္ျခင္း ရိွမရိွကိုမူ မသိရိွေသးေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
အဆိုပါအစည္းအေ၀းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေနျပည္ေတာ္စီမံကိန္းသို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးနွင့္ အိမ္အလွဆင္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔သည့္ လုပ္ငန္းပိုင္ရွင္က “ဒီကိစၥ ထိုင္းဘက္မွာ မူတည္ပါတယ္။ ျမန္မာဘက္က လိုတာကို လိုက္ေလွ်ာလိုက္ရင္ ဒီကိစၥၿပီးၿပီေပါ့။ ျမန္မာဘက္ကလည္း မျဖစ္ႏိုင္တာ မေတာင္းပါဘူး” ဟု ေျပာသည္။
ထိုင္းဘက္မွ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္မ်ဥ္း ေသာင္းရင္းျမစ္တြင္ ကမ္းထိန္းနံရံတည္ေဆာက္ခဲ့သည္ကို ကန္႔ကြက္သည့္အေနျဖင့္ ျမန္မာဘက္က ထိုင္းကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းမႈကို ၿပီးခဲ့သည့္ဇူလုိင္ (၁၁)ရက္မွ စတင္ကာ ပိတ္ပင္ခဲ့ၿပီး ဇူလိုင္ (၁၈) ရက္မွ စတင္ကာ လံုၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာရိွ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားအပါအ၀င္ ဆက္စပ္ဂိတ္ (၂၀)ခန္႔ကို ျမန္မာဘက္က ပိတ္ထားခဲ့သည္မွာ ယေန႔တိုင္ျဖစ္သည္။
အဆိုပါဂိတ္မ်ား ပိတ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး၏ အဓိကလမ္းေၾကာျဖစ္သည္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီလမ္းေၾကာမွ ကုန္သြယ္မႈ ရပ္တန္႔ခဲ့သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ျမ၀တီလမ္းေၾကာမွတဆင့္ လစဥ္လူသံုးကုန္၊ စားသံုးကုန္ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္းမ်ား၊ လယ္ယာသံုးပစၥည္းမ်ားနွင့္ အျခားဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ားကို လစဥ္ ဘတ္ေငြသန္း (၁,၀၀၀)ဖိုးခန္႔ ျမန္မာဘက္သို႔ တင္ပို႔လ်က္ရိွရာမွ ရပ္တန္႔သြားျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီလမ္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ တရက္ခရီးသာ ရိွေသာေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္သက္သာၿပီး ကုန္သြယ္မႈလြယ္ကူျခင္းေၾကာင့္္ အဆိုပါလမ္းကို အသံုးျပဳၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
Geen opmerkingen:
Een reactie posten