ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

woensdag 16 december 2009

ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအတြက္ တရားဝင္ နယ္စပ္ဂိတ္သစ္ဖြင့္ရန္ ထုိင္းႀကဳိးပမ္း

ဝီရ / ၁၆ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၉

ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း စတင္ရန္ႏွင့္ တနသၤာရီတုိင္းမွတဆင့္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအထိ ကုန္းတြင္းပုိင္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးအတြက္ ရည္ရြယ္၍ ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ဂိတ္အသစ္မ်ား တရားဝင္ဖြင့္လွစ္ရန္ ထုိင္းအစုိးရက စီစဥ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ဖြင့္လွစ္ရန္ စီစဥ္ေနသည့့္ ေနရာမ်ားအနက္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာင္ပုိင္းႏွင့္ ထိစပ္ေနသည့္ ကန္ခ်နဘူရီ - ထားဝယ္အစပ္ ေဟြ႔နမ္ေခါင္ဂိတ္၊ စင္းခြန္ဂိတ္တုိ႔လည္း ပါဝင္သည္။
ေဟြ႔နမ္ေခါင္နယ္စပ္ၿမဳိိ႕မွ ျမန္မာကုန္သည္တဦးက “ေဟြ႔နမ္ေခါင္နယ္စပ္ကေန ျမန္မာဘက္က ထြက္တဲ့သစ္ေတာေတြ၊ ေရထြက္ပစၥည္းေတြကုိ ထုိင္းက လြယ္လြယ္ရသြားမယ္။ ထုိင္းဘက္က ဒီနယ္စပ္ကုိ သုံးၿပီးေတာ့ ဘန္ေကာက္အနားက မဟာခ်ဳိင္ (စမြန္ဆခြန္) အထိ တုိက္႐ိုက္ လမ္းေဖာက္ဖုိ႔ရွိတယ္။ ေဒသခံျပည္သူေတြအတြက္က စက္႐ုံေတြ ထပ္ဖြင့္ရင္ အလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္း ရႏုိင္ေပမယ့္ ေစ်းခ်ဳိတဲ့ျမန္မာအလုပ္သမားေတြရဲ႕ လုပ္အား အသုံးျပဳႏုိင္တဲ့ ထုိင္းစက္႐ုံပုိင္ရွင္ေတြအတြက္ အက်ဳိးပုိရေစတာေပါ့။ အစုိးရနဲ႔ဆက္ႏႊယ္တဲ့ ျမန္မာ့စီးပြားေရးသမားေတြကလည္း ဒီေဒသက ထြက္တဲ့ သယံဇာတေတြ လုပ္ကုိင္ခြင့္ရမယ္။ ႏွစ္ႏုိင္ငံ အစုိးရအတြက္နဲ႔ သူတုိ႔လူေတြပဲ အက်ဳိးျဖစ္မွာပါ” ဟု ေျပာၾကားသည္။
တနသၤာရီတုိင္း၊ ထားဝယ္ၿမဳိ႕ ေမာင္းမကန္ကမ္းေျခအနီးတြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ရန္ႏွင့္ ဥေရာပႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပုိင္းေဒသတုိ႔မွ ကုန္စည္မ်ားကုိ ထုိေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွတဆင့္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္၍ လြယ္လင့္တကူ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စီမံခ်က္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ထုိင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံအစုိးရတုိ႔က ၂၀၀၈ ခု ေမလတြင္ နားလည္မႈစာခြၽန္လႊာ ေရးထုိးခဲ့ၾကၿပီး ထုိင္းအစုိးရက ေဟြ႔နမ္ေခါင္နယ္စပ္ကုိ ျဖတ္၍ ကီလုိမီတာ (၁၃၀) ရွည္လ်ားသည့္ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ သေဘာတူညီခဲ့ၾကသည္။
ေကအန္ယူ တပ္မဟာ (၄) ထိန္းခ်ဳပ္ေဒသတခ်ဳိ႕ ပါဝင္သည့္ ေဟြ႔နမ္ေခါင္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ကားလမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ထုိင္းအစုိးရက ေကအန္ယူအေပၚ ဖိအားေပးမႈ ရွိေနသကဲ့သုိ႔ အာရွလမ္းမႀကီး စီမံကိန္းသည္ ေကအန္ယူ၏ ေရွ႕ဆက္ ရပ္တည္ေရးအတြက္ အခက္အခဲျဖစ္ေစေၾကာင္း သိရသည္။
ေကအန္ယူ ထိပ္ပုိင္းေခါင္းေဆာင္တဦီးက “ထုိင္းအစုိးရကေတာ့ အာရွလမ္းမႀကီးရဲ႕ လမ္းပုိင္းတခ်ဳိ႕မွာ ရွိတဲ့ေဒသေတြကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္တယ္။ ဒါမွ ႏွစ္ႏုိင္ငံအစုိးရက အျမန္ဆုံး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္မယ္ေလ။ ထုိင္းအစုိးရက ေကအန္ယူကုိ တုိက္႐ုိက္ ဖိအားေပးတာေတြ မရွိေပမယ့္ ဒီေဒသေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာလာေအာင္ စစ္အစုိးရနဲ႔ သေဘာတူညီမႈ ရယူၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဖုိ႔ေတာ့ ေျပာတာေတြရွိတယ္။ ေကအန္ယူကလည္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္အတြက္ စစ္မွန္တဲ့ ရလဒ္ေကာင္းေတြအတြက္ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေရးကုိ အၿမဲတမ္း ႀကဳိဆုိေနပါတယ္။ ခက္တာက နအဖရဲ႕တလမ္းေမာင္း ေဆြးေႏြးေရးေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ အစစ္အမွန္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ သူတုိ႔က မေဆြးေႏြးခ်င္ၾကဘူး” ဟု ေျပာသည္။
တရားဝင္ ထပ္ဖြင့္မည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာင္ပုိင္းစြန္းရွိ စင္းခြန္နယ္စပ္ဂိတ္သည္ ေက်ာက္မီးေသြးႏွင့္ အျခားသဘာဝ သယံဇာတ ထြက္႐ွိရာျဖစ္၍ ထုိင္းအစုိးရက ေဒသထြက္ပစၥည္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ တူးေဖာ္ႏုိင္ရန္၊ လုပ္ငန္းခြင္ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ရန္အတြက္ တရားဝင္ နယ္စပ္ဂိတ္အျဖစ္ စီစဥ္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထုိေကအန္ယူေခါင္းေဆာင္က ဆုိသည္။
၂၀၀၇ ခုႏွစ္ကတည္းက ျမန္မာအာဏာပုိင္တုိ႔ဘက္က ပိတ္ပစ္လုိက္သည့္ ဘုရားသုံးဆူနယ္စပ္ဂိတ္ကုိလည္း တရားဝင္ နယ္စပ္ဂိတ္အျဖစ္ ဖြင့္လွစ္ရန္ရွိၿပီး ေဒသခံျမန္မာတုိ႔က အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အေရးအခ်ဳိ႕ ရရွိရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ဘုရားသုံးဆူၿမဳိ႕ခံတဦးက “ႏွစ္ႏုိင္ငံ အာဏာပုိင္ေတြအတြက္က ဂိတ္ဖြင့္၊ မဖြင့္ သိပ္မထူးျခားဘူးေလ။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဂိတ္ႀကီးကုိသာ သူတုိ႔ပိတ္ထားၿပီး စစ္တပ္ကလည္း သူတုိ႔ခုိးဖြင့္ထားတဲ့ ကုိယ္ပုိင္ဂိတ္ေတြ ရွိတယ္ေလ။ ရဲလည္း အဲဒီအတုိင္းပဲ။ တရားဝင္ ဖြင့္လုိက္ရင္ေတာ့ သာမန္ျပည္သူေတြအတြက္ သြားလာေရး ပုိေကာင္းလာမယ္။ ကုန္ပစၥည္းေတြကုိ ဒီထက္ေစ်းခ်ဳိတဲ့ႏႈန္းနဲ႔ ဝယ္ယူစားေသာက္ႏုိင္ၾကမယ္။ အလုပ္အကုိင္ေတြ ပုိေပါလာမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ဘုရားသုံးဆူနယ္စပ္တြင္ ေဒသခံ ျမန္မာအာဏာပုိင္တုိ႔အပါအဝင္ အပစ္ရပ္တုိင္းရင္းသားတုိ႔က ဂိတ္ကုိယ္စီ ဖြင့္လွစ္လ်က္ရွိ၍ တရားဝင္ဂိတ္ ဖြင့္လွစ္လွ်င္ ၎တုိ႔အတြက္ ဝင္ေငြ နည္းပါးသြားေစႏုိင္၍ နယ္စပ္ဂိတ္ကုိ တရားဝင္ ဖြင့္လွစ္ရန္ပင္ မႏွစ္ၿခဳိက္ၾကေၾကာင္း ထုိၿမဳိ႕ခံက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ထုိင္းကုန္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ တရားဝင္ဖြင့္လွစ္ရန္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ နယ္စပ္ဂိတ္ (၄) ခုအနက္ မဲေဟာင္ေဆာင္-ရွမ္းျပည္နယ္အစပ္ ေဟြ႔တုံနန္ဂိတ္လည္း ပါဝင္ၿပီး လက္ရွိ တရားဝင္ နယ္စပ္ဂိတ္ (၃) ဂိတ္မွာ တာခ်ီလိတ္၊ ျမဝတီ၊ ေကာ့ေသာင္းတုိ႔ျဖစ္သည္။

Geen opmerkingen: