ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

donderdag 18 november 2010

ရထားလမ္း ေဖာက္၍ ေျမာက္ဦး ေရွးေဟာင္း နယ္ေျမ ပ်က္စီး

ခင္ဦးသာ Thursday, 18 November 2010 20:19 သတင္း
.ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း စစ္ေတြ-အမ္း-မင္းဘူး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ ေနမႈေၾကာင့္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕မွ ေရွးေဟာင္း ေစတီ ဘုရားပုထိုးမ်ားစြာ ပ်က္စီးသြားေၾကာင္း သိရသည္။
“ဘုရားေတြကို ၿဖိဳဖ်က္ေနတဲ့ ကိစၥေတြကို ရပ္တန္႔ဖို႔ ေတာင္းဆိုေနေပမယ့္ မရပ္ေပးတဲ့အျပင္ ရထားလမ္းေဘးေတြက ထိခိုက္ပ်က္စီးသြားရတဲ့ ဘုရားေတြကို လူျမင္ကြင္းက လုံး၀ေပ်ာက္သြားေအာင္ အေပ်ာက္ေဖ်ာက္ပစ္ေနပါတယ္၊ ဘုရားေစတီ တခ်ဳိ႕ကို ေျမႀကီးေတြနဲ႔ ဖုံးပစ္လိုက္ပါတယ္”ဟု ေျမာက္ဦး ေဒသခံ တဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
ယင္း ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈ ကို ႏို၀င္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းေစတီ၊ ပုထိုး၊ တံတိုင္း၊ ခံတပ္၊ ပိဋကတ္တိုက္၊ က်ဳံး၊ ၿမိဳ႕႐ုိး စသည့္ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား ပ်က္စီးသြားရသည့္ အျပင္ ေဖာက္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းခြင္ေၾကာင့္ အနီးပတ္၀န္းက်င္မွ ထိခိုက္ပ်က္စီး သြားရသည့္ ေစတီ ပုထိုးမ်ားကိုလည္း ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
“အဓိကကေတာ့အပ်က္အစီးေတြကို မွတ္တမ္းတင္တာ၊ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ယူတာေတြ ျဖစ္လာမွာ စိုးရိမ္ပုံရတယ္၊ လူေတြကို မျမင္ေစခ်င္တာလည္း ပါမွာေပါ့၊ ဒီကိစၥက ထူးျခားေနတာ ေတြ႔ရတယ္”ဟု ကိုယ္တိုင္ကြင္းဆင္း ေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္ ေဒသခံ တဦး က ရွင္းျပသည္။
ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားအား ဖ်က္ဆီး၍ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈကို ရပ္တန္႔ေပးရန္အတြက္ ေဒသခံ ျပည္ သူ မ်ား၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဘမ်ား၊ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားက သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားထံ ေမတၱာရပ္ခံ ေတာင္းဆိုေသာ္လည္း ရပ္တန္႔ေပးရန္ အေၾကာင္းမရွိဟု ေျပာဆိုကာ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ႏို၀င္ဘာလ၁၇ရက္ေန႔တြင္အထက္ပါပုဂၢိဳလ္မ်ားအျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃ၀န္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကပါ လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးထံ ေမတၱာရပ္ခံစာ ေပးပို႔ခဲ့ၿပီး မိတၱဴအား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊ၊ ျပည္နယ္၊ တိုင္းအဆင့္ရွိ အာဏာ ပိုင္ မ်ားထံ ေပးပို႔ခဲ့ေၾကာင္း ေဒသခံ ဆရာေတာ္တပါးက မိန္႔ၾကားသည္။
“ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြကို ဖ်က္ဆီးရာ ေရာက္တဲ့အျပင္ ဘာသာ၊ သာသနာကို ဖ်က္ဆီးရာလဲ ေရာက္ပါတယ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ၿပီး ဘုရားေစတီ ေတြကို ဖ်က္ဆီးတာဟာ ရွက္စရာလည္း ေကာင္းပါတယ္”ဟုလည္း ေဒသခံ ဆရာေတာ္က မိန္႔ သည္။
ရထားလမ္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားခဲ့သည့္ ေရွးေဟာင္း သဘင္သည္ၿမိဳ႕႐ုိး၊ သဇင္တံ ေတာင္တန္း ေပၚရွိ ေစတီပုထိုးမ်ား၊ ငေက်း အိုင္ က်ဳံး၊ ေျမာက္ဦးေခတ္ အသုံးျပဳခဲ့သည့္ မင္းသမီး ေရတံခါး၊ မဂၤလာ မာန္ေအာင္ တံတိုင္း၊ ေရႊစႀကႍ လမ္းမႀကီး၊ ရဲလွ က်ဴံး၊ ရဲလွ ခံတပ္၊ ရဲလွ တံခါး၊ ရွင္ဂိုက္ တံတိုင္း ေခၚ ေက်ာက္ၿမိဳ႕႐ုိး၊ အျမင့္ေတာင္ ခံတပ္၊ ျပည္စိုးႀကီး ဘုရား စသည္တို႔အား ေျမတူး စက္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ၿဖိဳဖ်က္လိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွ႕ေဟာင္း သုေတသန ဌာန အၿငိမ္းစား ၀န္ထမ္းတဦး က ေျပာသည္။
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၏ ေရွးေဟာင္း ေစတီပုထိုးမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား အနက္ အထင္ရွားဆုံး ဘုရားတခုျဖစ္ေသာ ကိုးေသာင္း ဘုရားမွာလည္း မီးရထားလမ္းေၾကာင့္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ ျဖစ္လာမည္ကို ေဒသခံမ်ားမွာ အထူးစိုးရိမ္ေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။ ကိုးေသာင္းဘုရားနွင့္ ရွစ္ေသာင္း ဘုရားမွာ“အေဖရွစ္ေသာင္း၊ သားကိုးေသာင္း”ဟု ထင္ရွား ေသာဘုရားမ်ား ျဖစ္သည္။
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ႏွင့္ ပုဂံၿမိဳ႕တို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား စုေပါင္းတည္ရွိရာ ေဒသမ်ားျဖစ္ၿပီး မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ား၊ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားမ်ား၏ စိတ္၀င္စားမႈ ရွိေသာ ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမမ်ား ျဖစ္သည္။
သမိုင္းပညာရွင္ ပါေမာကၡေဒါက္တာ ေအးေက်ာ္ ကလည္း “အခုလုပ္ရပ္ဟာ ကုလသမဂၢက ခ်မွတ္ထားတဲ့ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဥပေဒကိုခ်ဳိးေဖာက္တဲ့ လုပ္ရပ္ပါ၊ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ဆိုတာ တန္ဖိုးျဖတ္လို႔လည္း မရသလို ေနာင္လာ ေနာက္သား ေတြအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးတယ္၊ အစားထိုးလို႔ ရတဲ့အရာ မဟုတ္လို႔ ရပ္တန္႔ေပးဖို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ကုလသမဂၢ ပညာေရး၊ သိပၸံႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႔ (UNESCO) မွခ်မွတ္ထားေသာ ေရွးေဟာင္း သုေတသန အက္ ဥပေဒတြင္ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းမ်ားအား ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း၊ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ျခင္း မလုပ္ရဟု သတ္မွတ္ထား၍ ျမန္မာစစ္အစိုးရ၏ လုပ္ရပ္သည္ ဥပေဒမဲ့ရာ ေရာက္သည္ဟု ေဒါက္တာေအးေက်ာ္က ေျပာဆိုသည္။
အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံ၌ ေရွးေဟာင္းေစတီပုထိုးမ်ားအား ဖ်က္ဆီးမႈမ်ားကို ရပ္တန္႔ေပးရန္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ပုဂံ၏ ဘုရားတခ်ဳိ႕၊ ျပည္ၿမိဳ႕မွ သေရေခတၱရာ ၿမိဳ႕ေဟာင္း တို႔ကို စစ္အစိုးရ အာဏာပိုင္မ်ားက ျပဳျပင္ ဖ်က္ဆီးရန္ လုပ္ေဆာင္ရာ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ရပ္တန္႔ေပးခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။
“ေျမာက္ဦးက ေရွးေဟာင္းအေမြေတြကို ဖ်က္ဆီးလိုက္တာဟာ ရခိုင္လူမ်ဳိးေတြ အတြက္သာမက ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ အတြက္လည္း မေကာင္းဘူး”ဟု ေဒါက္တာ ေအးေက်ာ္ က ေျပာသည္။
ယခု စစ္အစိုးရ ေဖာက္လုပ္ေနသည့္ ရထားလမ္းသည္ စစ္ေတြ-အမ္း-မင္းဘူး ဆက္သြယ္မည့္ ရထားလမ္းပိုင္း တခုျဖစ္ၿပီး တႏိုင္ငံလုံး ခ်ိတ္ဆက္မည့္ အမ်ဳိးသား ကြန္ယက္ ရထားလမ္း၏ တစိတ္တပိုင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္၌ မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ခဲ့ၿပီး ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ ရထားလမ္းမ်ားမွာလည္း ခိုင္ခံ့မႈ မရွိ၍ မၾကာခဏ ပ်က္စီး၍ ျပဳျပင္မႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ရေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ခန္းဒတကၠသိုလ္ ႏိုင္ငံတကာ ေလ့လာေရးဌာနမွ သမိုင္းပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္း ကလည္း လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ လူ႔သမိုင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အေထာက္အထားမ်ား၊ အေမြအႏွစ္မ်ားအား တတ္ႏိုင္သမွ် ကာကြယ္ေစာင့္ထိန္းရမည့္ မူ ရွိ ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ေရွးေဟာင္း သုေတသန အက္ဥပေဒ သီးသန္႔ျပဌာန္းထားေၾကာင္း၊ ေရွးေဟာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ပါက မတူးမဆြရ၊ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ေတာင္ မထိခိုက္ရဟု ပါရွိ၍ ႀကီးေလးေသာ ဥပေဒ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ယခု လုပ္ရပ္သည္ ႀကီးမားေသာဥပေဒ ခ်ဳိးေဖာက္မႈ တခုဟု ေျပာသည္။
ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမ ေျမာက္ဦးရွိ ေစတီပုထိုးမ်ားအား ေအဒီ (၁၄၀၄)ခုႏွစ္တြင္ ရခိုင္ဘုရင္ မင္းေစာမြန္က တည္ခဲ့ၿပီး ေ၀သာလီေခတ္၊ ေျမာက္ဦးေခတ္ တို႔၌လည္း ထင္ရွားခဲ့ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ကလည္း စစ္အစိုးရ အာဏာပိုင္မ်ားသည္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၌ ရခိုင္ဘုရင္ နန္းစိုက္ခဲ့ရာ နန္းေတာ္ရာ အား ဖ်က္ဆီး၍ ၾကက္ဆူစိုက္ခင္းမ်ားကို အဓမၼ စိုက္ပ်ဳိးခဲ့ေသးေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။
အထက္ပါကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဦးစီးဌာန ႐ုံးခ်ဳပ္သို႔ ဧရာ၀တီက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာတြင္ ရထား လမ္းအား လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း၊ ပ်က္စီးသည့္ ဘုရားေစတီ အေရအတြက္ကိုမႈ အတိအက်မသိ ေသးေၾကာင္း ဒုတိယ ညြန္ၾကားေရးမႉး ဦးျမင့္သိန္း က ျပန္လည္ ေျပာဆိုသည္။
ဧရာ၀တီ သတင္းေထာက္ ကိုဟိန္းသူ ပူးေပါင္းေရးသားသည္။

Geen opmerkingen: