ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

dinsdag 17 mei 2011

ႏိုင္ငံေရးဆိုတာလုပ္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ေဇယ်ာေသာ္

မဇၥ်ိမသတင္းဌာန အဂၤါေန႔၊ ေမလ ၁၇ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၂၀ နာရီ ၂၃ မိနစ္ . 
မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအစည္းအ႐ုံး(GW)ေခါင္းေဆာင္လည္းျဖစ္ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္အဆိုေတာ္လည္းျဖစ္သူ အသက္၃၁ႏွစ္ရွိေဇယ်ာေသာ္အဂၤါေန႔ကေကာ့ေသာင္းေထာင္မွလြတ္ေျမာက္လာသည္။
၂ဝဝ၈ခုႏွစ္ႏိုဝင္ဘာလ၂ဝရက္ေန႔ကကိုေဇယ်ာေသာ္အားႏိုင္ငံျခားေငြကိုင္ေဆာင္မႈပုဒ္မ၂၄/၁ အရ ေထာင္ဒဏ္၁ႏွစ္၊တရားမဝင္အသင္းဖြဲ႔စည္းမႈပုဒ္မ၆/၈၈ျဖင့္၅ႏွစ္္စုစုေပါင္းေထာင္ဒဏ ္၆ႏွစ္ ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ျမန္မာျပည္ ေတာင္ဘက္စြန္း တနသၤာရီတိုင္းရွိ ေကာ့ေသာင္းေထာင္ သို႔ေျပာင္း ေရႊ႕လိုက္သည္။
တရားမဝင္အသင္းဖြဲ႔စည္းမႈပုဒ္မဆိုင္ရာ၅ႏွစ္ခ်ခံထားရာမွအယူခံဝင္ရာတြင္၂ႏွစ္ေလွ်ာ့ေပါ့ခြင့္ရရာက်န္၄ ႏွစ္တြင္သံုးႏွစ္ေထာင္ဒဏ္က်ခံၿပီးျဖစ္၍က်န္၁ႏွစ္ေလွ်ာ့ေပါ့ျဖင့္လြတ္ေျမာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
GenerationWave(GW)အဖြဲ႔သည္အဆိုေတာ္ေဇယ်ာေသာ္ဦးေဆာင္မႈျဖင့္၂ဝဝ၇ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ကာလတြင္ေပၚေပါက္လာသည္။
အဆိုေတာ္အနဂၢ၊ဟိန္းေဇာ္၊ရန္ရန္ခ်န္းတို႔ႏွင့္အတူ၂ဝဝဝႏွစ္ကုန္ပိုင္းကျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ပထမဆံုး ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္အဖြဲ႔ျဖစ္သည့္ အက္ဆစ္အဖြဲ႔ကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သည္။
ေမး။ ။ေကာ့ေသာင္းကေနရန္ကုန္ေလယာဥ္နဲ႔ျပန္ေရာက္မယ္ဆိုၿပီးမိသားစုေတြရန္ကုန္ ေလဆိပ္မွာေစာင့္ေနၾကပါတယ္။အာဏာပိုင္ေတြကကိုေဇယ်ာေသာ္လႊတ္မယ္ဆိုတာဘယ္လို အေၾကာင္းၾကားပါသလဲ။
ဒီေန႔ေန႔လယ္၁ နာရီခြဲမွာက်ေနာ္ေကာ့ေသာင္းအက်ဥ္းေထာင္ထဲကေနစထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ အက်ဥ္းေထာင္အာဏာပိုင္ေတြကေတာ့အက်ဥ္းသားအားလံုးကို၁ႏွစ္ေလွ်ာ့ေပါ့ခံစားခြင့္ဖို႔ဆိုၿပီး အမိန္႔ေၾကညာစာထုတ္လိုက္တယ္လို႔ေျပာပါတယ္၊က်ေနာ္ကသတ္မွတ္ထားတဲ့ကာလ၁ႏွစ္မလိုေတာ့လို႔ ဒီေန႔လႊတ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့မေန႔ညကက်ေနာ့္ကိုအေၾကာင္းၾကားပါတယ္။
မိသားစုေတြကၾကိဳၿပီးသိထားၾကတယ္၊ညကသတင္းေၾကညာတဲ့အခ်ိန္မွာေထာင္ကိုလွမ္းၿပီးေတာ့ ဆက္သြယ္ၾကေတာ့လႊတ္တဲ့စာရင္းထဲမွာပါမပါသူတို႔စံုစမ္းလိုက္ေတာ့ၾကိဳသိပါတယ္။
ေမး ။ ။ခုလိုလြတ္ေျမာက္လာတဲ့အတြက္ဘယ္လိုခံစားရပါသလဲ။
ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္အက်ဥ္းသားေတြအက်ဥ္းက်ခံေနရတာအမ်ားၾကီးရွိပါေသးတယ္၊က်ေနာ္ တေယာက္ထဲလြတ္လို႔လည္းက်ေနာ့အတြက္က်ေနာ္ေတာ့ဝမ္းမသာႏိုင္ပါဘူး။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအရပ္ရပ္တိုင္းမွာရွိေနတဲ့ေထာင္ေတြထဲမွာက်ေနာ္တို႔ရဲ႕အစ္ကိုေတြ၊အစ္မေတြ၊က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေရာင္းရင္းေတြက်ေတာ္တို႔ရဲ႕ညီေတြ၊ႏွမေတြအမ်ားၾကီးက်န္ပါေသးတယ္၊ဒီလူေတြ အားလံုးကိုလည္း လြတ္ေျမာက္ေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ အျပည့္အဝ ဝမ္းသာႏိုင္မွာပါ။
ေမး ။ ။ကိုေဇယ်ာေသာ္ဟစ္ေဟာ့ပ္အဆိုေတာ့ကေနႏိုင္ငံေရးထဲေရာက္လာခဲ့ပံုကို ေျပာျပေပးပါ။
က်ေနာ္ႏိုင္ငံေရးထဲကိုစၿပီးေရာက္လာခဲ့ရတာကေတာ့မဟုတ္တာမမွန္တာမတရားတာကိုေခါင္းငုံ႔မခံခ်င္တဲ့ လူငယ္စိတ္နဲ႔ပဲက်ေနာ္ေရာက္လာခဲ့တာပါ။ဘာျဖစ္ရမယ္ဘယ္လိုျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ တိတိက်က်ေတာ့အရင္တုန္းကမရွိခဲ့ပါဘူး။ဒါေပမဲ့အခု ေထာင္ထဲမွာသံုး ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ကိုယ့္ကိုယ္ျပန္ၿပီး သံုးသပ္ခြင့္ရလာတယ္၊ အဲလို ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ လုပ္သင့္တယ္ ဆိုတဲ့ အျမင္ကို ပို ျမင္လာပါတယ္။
ေမး ။ ။ ႏိုင္ငံေရးယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းအသိုင္းအဝိုင္းေတြက ေက်ာခိုင္းသြားၾကလား။
ေက်ာခိုင္းသြားတာမ်ိဳးမရွိပါဘူးခင္ဗ်၊ဒီေန႔ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္မွာက်ေနာ္ရဲ႕သူငယ္ခ်င္းရဲေဘာ္ရဲဘက္ ရန္ရန္ခ်န္းကစလို႔ေနာက္ဆံုးကိုမ်ိဳးေက်ာ့ၿမိဳင္တို႔အဆံုးအားလံုးက်ေနာ့္ကိုလာၾကိဳၾကပါတယ္။ ဖက္လွဲတကင္းကို လာၾကိဳၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အႏုပညာ အသိုင္းအဝိုင္းက လာၾကိဳၾကပါတယ္။
အရင္တုန္းကႏိုင္ငံေရးလုပ္လုိက္တဲ့လူတေယာက္ဆိုရင္မၾကည့္ရဲ၊ဘယ္သူမွမဆက္ဆံရဲတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ပတ္ဝန္းက်င္က ထင္ၾကတာမ်ိဳး ၾကားဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု လူငယ္ေတြမွာကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ
ႏိုင္ငံသားအားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ဒီအေရးကိုလုပ္တာအျပစ္တခုက်ဴးလြန္တာ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ အျမင္နဲ႔ က်ေနာ္ကို ဖက္လွဲတကင္း ၾကိဳဆိုတဲ့အတြက္ က်ေနာ္အရမ္း ဝမ္းသာပါတယ္။
ေမး ။ ။ ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ ေထာင္က်သြားေတာ့ ေနာင္တရမိသလိုမ်ား ခံစားရသလား။
က်ေနာ့ဘဝ ပိုၿပီး အဓိပၸာယ္ ရွိသြားတယ္လို႔ ခံယူတယ္၊ က်ေနာ့္ အသက္၃၁ႏွစ္ ရွိၿပီဗ်၊ က်န္ခဲ့တဲ့ အသက္ ၂၆ ႏွစ္ေလာက္ကိုဒီလိုတန္ဖိုးရွိတဲ့ဘဝဘာလုိ႔မျဖစ္လာရတာလဲဆိုက်ေနာ္ႏွေျမာမိတယ္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ ဆိုတာအင္မတန္မွကိုမြန္ျမတ္ၿပီး အင္မတန္မွေကာင္းတဲ့အလုပ္ပါ။ ဒီအလုပ္ကို လူငယ္ေတြအားလံုးကိုလုပ္ေစခ်င္ပါတယ္၊က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္းလုပ္အုံးမွာပါ။ အားလံုး လုပ္ေအာင္လည္း က်ေနာ္တုိက္တြန္းပါတယ္။
ေမး ။ ။ မိဘေတြကေကာ ျပန္ထြက္လာရင္ ဘာေတြလုပ္ေစခ်င္လဲ။
က်ေနာ့္ရဲ႕မိဘေတြကေတာ့က်ေနာ္ဘာပဲလုပ္လုပ္ေနာက္ကြယ္ကေနအၿမဲတမ္းကူညီေပးေနတာပါ၊ သူတို႔ကလည္းေခတ္မီတဲ့မိဘေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္အျမင္က်ယ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး လုပ္တယ္ဆိုတာကို တားျမစ္မယ့္မိဘအမ်ိဳးအစားမဟုတ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ အခုေထာင္ကလြတ္ကထဲကိုကက်ေနာ္ မိဘေတြနဲ႔စကားကိုမေျပာရေသးဘူးဗ်၊ဝိုင္းၿပီးႏႈတ္ဆက္ၾကတဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြရယ္ေမးၾကတဲ့ အင္တာဗ်ဴးေတြဒါေတြကိုပဲက်ေနာ္ထိုင္ေျဖေနတာပါပဲ၊ဒါကိုလည္းသူတို႔ နားလည္ ခြင့္လႊတ္ထားေပးပါတယ္။
ေမး ။ ။ ကိုေဇယ်ာေသာ္ ေထာင္ထဲမွာကဗ်ာေတြ စပ္မိေသးလား။
ေထာင္ထဲမွာစာရြက္နဲ႔ေဘာပင္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္မရွိဘူးခင္ဗ်၊အဲေတာ့က်ေနာ္စိတ္ကူးထဲမွာပဲေရးထား တာမ်ိဳးေတြေတာ့ရွိပါတယ္။ဒါေပမဲ့ေသေသခ်ာခ်ာခ်ေရးထားတာမဟုတ္ေတာ့ေနာင္ခ်ၿပီးေရးၿပီးရင္က်ေနာ္ ထုတ္ျပပါ့မယ္။
ေမး ။ ။ ကိုေဇယ်ာေသာ္တို႔ တည္ေထာင္ထားခဲ့တဲ့ GW နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ။
GW(မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအစည္းအ႐ုံး)ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ႏိုင္ငံေရးရာကိစၥလုပ္ခဲ့ၾကတယ္ေပါ့ဗ်၊ ဝါသနာပါတဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြလုပ္ခဲ့ၾကတာပါ၊က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံဒီပံုစံအတိုင္းသြားေနလို႔မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ အေျပာင္းအလဲတခုေတာ့ျဖစ္မွျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီးႏိုင္ငံရဲ႕အေျပာင္းအလဲျဖစ္လာေအာင္ တြန္းအားေပးတဲ့အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ စၿပီးလုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။
GWအဖြဲ႔နဲ႔က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္သံုးႏွစ္ေလာက္အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားတယ္ဆိုေတာ့သူတို႔ဘာေတြ လက္ရွိဆက္လုပ္ေနတယ္ဆိုတာက်ေနာ္မသိေသးဘူး၊ဒါေပမဲ့သူတို႔ေတြလည္းႏိုင္ငံအတြက္ တကယ္ အက်ိဳးရွိမယ့္ အလုပ္ေတြ လုပ္ေနၾကတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္၊ က်ေနာ္ အားလည္း ေပးပါတယ္။





Geen opmerkingen: