ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

maandag 3 augustus 2009

တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းသစ္ ကန္ပိုက္တီတြင္ ဖြင္႔လွစ္

NEJ / ၃ ၾသဂုတ္ ၂၀၀၉


ၾသဂုတ္ (၁) ရက္ေန႔က ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ဆဒံုးၿမိဳ႕နယ္၊ ကန္ပိုက္တီးေက်းရြာတြင္ တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းကို တရားဝင္ဖြင့္လွစ္လိုက္ၿပီး ဌာနဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္းမ်ားအေျခခ်ကာ စတင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးဦးစီးဌာန၊ သစ္ေတာဌာန၊ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဦးစီးဌာန၊ ရဲတပ္ဖဲြ႔ စသည့္ ဦးစီးအရာရိွမ်ားႏွင့္အတူ တာဝန္ထမ္းေဆာင္မည့္ ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ ၾသဂုတ္ (၁) ရက္ေန႔ မနက္အေစာပိုင္းက ကန္ပိုက္တီးသို႔ သြားေရာက္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ဌာနဆိုင္ရာဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္နီးစပ္သူ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ခံတဦးက “ၿပီးခဲ့တဲ့ သႀကၤန္မတိုင္မီကတည္းက အေဆာက္အဦေတြက ၿပီးေနၿပီ။ နယ္စပ္မ်ဥ္းေပၚမွာ ေတာင္ကိုေဖာက္ထားတဲ့ ဥမင္ရိွတယ္။ အဲဒါကို အုတ္ေတြဘာေတြနဲ႔ တ႐ုတ္က အခိုင္အမာကို ေဆာက္ထားေပးတာ။ ကားေတြက ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းထဲကေန ျဖတ္သြားရတာ။ အဲဒီဥမင္နဲ႔ အနည္းဆံုး ကိုက္ (၄ဝဝ)၊ (၅ဝဝ) အကြာေလာက္မွာ ျမန္မာဘက္က စစ္ေဆးေရးဂိတ္ေတြရိွမယ္။ တ႐ုတ္ဘက္ကေတာ့ အရင္ ဟိုေခ်ာင္ဂိတ္ေနရာမွာပဲ။ နယ္စပ္ကေန ကီလို (၂ဝ) ေလာက္ ေဝးေသးတယ္” ဟု ေျပာသည္။

မိုင္ (၆ဝ) နီးပါး ရွည္လ်ားသည့္ ကန္ပိုက္တီး-ဝိုင္းေမာ္လမ္းကို နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ အသံုးျပဳရန္ တ႐ုတ္ဘက္မွ ကုမၸဏီတခုက ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္တြင္ ျပဳျပင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရာ လမ္းေကာင္းမြန္ေနေသာ္လည္း ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ အေရးမပါလွေသာေၾကာင့္ အသြားအလာနည္းပါးေၾကာင္း အဆိုပါ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ခံက ေျပာသည္။

၎က “ဒီကေန႔အထိ ျမစ္ႀကီးနားကေန ကန္ပိုက္တီးအထိ ကားလိုင္းတိုက္႐ိုက္မရိွေသးဘူး။ ဆဒံုးကို သြား၊ အဲဒီကမွ ကန္ပိုက္တီး ျပန္သြားရတယ္။ တ႐ုတ္ဘက္ျခမ္းေရာက္ရင္လည္း ထိန္ခ်ံဳးၿမိဳ႕ကိုေရာက္ဖို႔ (၃) နာရီေလာက္ ကားစီးရေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီက ကုန္ေတြက လိုင္ဇာ၊ လြယ္ဂ်ယ္၊ မူဆယ္တို႔ တဖက္မွာရိွတဲ့ တ႐ုတ္ၿမိဳ႕ေတြေလာက္ အမ်ိဳးအမည္ မစံုဘူး။ ေစ်းႏႈန္းအရလည္း ျမင့္လို႔ အသြားအလာကို မလုပ္ၾကဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာက္စိမ္းေစ်းကြက္လည္းသိပ္မရိွဘူး။ ေမခ၊ မလိခ ျမစ္ၾကားက သစ္ေတြေလာက္ပဲ ပန္ဝါကေန ထိန္ခ်ံဳးကို ဝင္တာပဲရိွတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ကုန္သြယ္ေရးအရ အခ်က္အခ်ာမက်သည့္ ကန္ပိုက္တီးေက်းရြာတြင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဖြင့္လွစ္လိုက္ျခင္းမွာ ကခ်င္ျပည္ လြတ္လပ္ေရးအဖဲြ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ရာ လိုင္ဇာၿမိဳ႕ကို ျဖတ္သန္းရသည့္ လိုင္ဇာနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းအား ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းခ်င္ပံုရသည္ဟု လိုင္ဇာေဒသခံတဦးက ေျပာသည္။

“လိုင္ဇာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းကို ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ေလာက္ စဖြင့္ခဲ့တာ။ တရားဝင္ကုန္သြယ္ေရးထက္ တပိုင္တႏိုင္ ကုန္သြယ္မႈကိုပဲ အဓိကလုပ္ေနခဲ့တာ။ အဓိကေတာ့ ေဒသထြက္ သစ္သီးဝလံ၊ ႀကိမ္တို႔ အဲေလာက္ပဲ ပို႔တာရိွမယ္။ က်န္တဲ့သစ္၊ ေက်ာက္စိမ္း၊ ေဒသထြက္ စားေသာက္ကုန္ေတြ တရားမဝင္ပို႔တယ္။ တ႐ုတ္ကုန္ေတြကို တရားမဝင္ ျပန္သြင္းတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ေကအိုင္အိုက အခြန္အေကာက္ရတယ္။ အခုက ေကအိုင္အိုကို ဖိအားေပးခ်င္တာလည္း ပါမယ္။ တ႐ုတ္ကုန္ ပစၥည္းေတြကို အသြင္းမခံေတာ့ဘူး။ လိုင္ဇာလမ္းေၾကာင္းကို ေခြထားခ်င္ေနပံုရတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။

တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္တေလွ်ာက္တြင္ မူဆယ္ (၁ဝ၅) မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမွာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးအားလံုးတြင္ ကုန္သြယ္မႈအမ်ားဆံုး လုပ္ေနသည့္ေနရာလည္းျဖစ္ၿပီး လြယ္ဂ်ယ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းတြင္ ကုန္သြယ္မႈ အတင့္သင့္ရိွေသာ္လည္း ကိုးကန္႔လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔ထိန္းခ်ဳပ္ရာ ခ်င္းေရႊေဟာ္ႏွင့္ ကခ်င္ျပည္လြတ္လပ္ေရးအဖဲြ႔ထိန္းခ်ဳပ္ရာ လိုင္ဇာတို႔မွာ တရားဝင္ကုန္သြယ္မႈ အနည္းအက်ဥ္းသာရိွသည္။

နအဖ ကမ္းလွမ္းခဲ့သည့္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အသြင္ေျပာင္းေရးကို လက္ခံသေဘာတူလိုက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ကခ်င္ဒီမိုကေရစီသစ္ တပ္မေတာ္ ထိန္းခ်ဳပ္ရာ ကန္ပိုက္တီးေက်းရြာတြင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းကို ယခုအသစ္ဖြင့္လွစ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

Geen opmerkingen: