ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

dinsdag 20 april 2010

အလင္းမဲ့ဘဝအမည္ရွိ ပညာေရးစစ္တမ္း အစီရင္ခံစာထုတ္ေဝ

Tuesday, 20 April 2010 14:41 ႐ုိးမ ၃
.စစ္အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္နိမ့္က်လာေသာတေအာင္းေဒသရွိပညာေရးအေျခအေနအား စစ္တမ္းေကာက္ယူေဖာ္ျပထားသည့္အလင္းမဲ့ဘဝအမည္ရွိအစီရင္ခံစာကိုတေအာင္းေက်ာင္းသားႏွင့္ လူငယ္မ်ားအစည္းအ႐ံုးကယေန႔ထုတ္ေဝခဲ့သည္။
အဆိုပါအစီရင္ခံစာတြင္ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း၊နမ့္ဆမ္၊နမ့္ခမ္း၊မန္တံုၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွေက်းရြာေပါင္း၆၁ရြာတြင္ လူေပါင္း၁၇၅ဦးအားအေသးစိတ္ေမးျမန္းထားမႈကိုအေျခခံေရးသားထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တေအာင္းေက်ာင္းသားႏွင့္လူငယ္မ်ားအစည္းအ႐ံုးပညာေရးဌာနတာဝန္ခံမိုင္းေမာဝ္ဒါင္းကေျပာသည္။

                                    အစီရင္ခံစာထုတ္ေဝမႈ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ (ဓါတ္ပုံ- ႐ုိးမ ၃)
အစီရင္ခံစာထုတ္ျပန္ရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍“နအဖရဲ႕ဆိုးရြားလွတဲ့ဖိႏွိပ္မႈေအာက္မွာပညာေရးအေျခအေန ဆိုးရြားေနမႈ၊အဲဒါေၾကာင့္ပေလာင္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕အနာဂါတ္ဘဝ၊ပညာေရး၊က်န္းမာေရး၊အဖက္ဖက္က နိမ့္က်တဲ့လူေနမႈဘဝေတြကိုဘယ္ေလာက္ထိခ်ဳိးႏွိမ္ခံရသလဲ၊အဲလိုဘဲတျခားေဒသေတြမွာလဲ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာမီးေမာင္းထိုးျပခ်င္လို႔အခုလိုထုတ္ေဝတာျဖစ္တယ္”ဟုေျပာသည္။
ယင္းအစီရင္ခံကို၂၀၀၆ခုႏွစ္မွစတင္၍သတင္းစုေဆာင္းသုေတသနျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး တေအာင္းေဒသတြင္းအစိုးရအေနျဖင့္ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ေထာက္ပံ့မႈနည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ကေလးငယ္မ်ားအရြယ္မေရာက္ခင္ေက်ာင္းထြက္၍လုပ္ငန္းခြင္မ်ားသို႔ေရာက္ေနျခင္း၊ ကေလးစစ္သားမ်ားအျဖစ္စုေဆာင္းခံရျခင္း၊လူကုန္ကူးခံရျခင္းမ်ားအပါအဝင္အျခားလူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ားကိုလည္း ခံေနရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
“က်ေနာ္တို႔စေကာက္စဥ္၂၀၀၆တုန္းကသံုးသပ္ထားတာကေက်ာင္းတက္ႏုိင္တဲ့ကေလးေတြ၇၅ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ရွိတယ္။တျဖည္းျဖည္း၂၀၀၉မွာ၅၅ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ဘဲရွိေတာ့တယ္၊ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းတက္ႏႈန္းေလ်ာ့က်လာတာက၂၀၀၄ေလာက္က၂ေသာင္းေလာက္ရွိတယ္၊အဲဒီေနာက္ ေလ်ာ့က်သြားတာ၉ေထာင္ေလာက္ဘဲက်န္တယ္၊၂၀၀၉/၁၀မွာ၇ေထာင္ေလာက္ဘဲက်န္ေတာ့တယ္”ဟု ၎ကဆက္လက္ေျပာသည္။
အဆိုပါစစ္တမ္းေကာက္ယူမႈသည္ၿမိဳ႕နယ္သံုးခုအတြင္းလူဦးေရ၇သိန္းေက်ာ္ကိုၿခံဳငံုမိၿပီးအဓိကအားျဖင့္ ေက်းလက္မ်ားတြင္ေကာက္ခံခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ပညာေရးစနစ္နိမ့္က်လာမႈႏွင့္ပတ္သက္၍“အဓိကအေၾကာင္းရင္းက၂ခုရွိတယ္၊လက္ရွိစစ္အစိုးရရဲ႕ လြဲမွားေနတဲ့စီမံခန္႔ခြဲမႈနဲ႔သင္႐ုိးညႊန္တန္းအတိုင္းသင္ၾကားရျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊ေနာက္တခုက ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြကိုအတန္းေအာင္ေပးတာေတြရွိတယ္၊အဲလိုဆိုေတာ့၁၀တန္းေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အမ်ားႀကီးအခက္အခဲေတြျဖစ္ၾကတယ္၊အေျခခံမရွိေတာ့အခုလိုျဖစ္ရတာျဖစ္တာေတြေၾကာင့္”ဟု မုိင္းေမာဝ္းဒါးကေထာက္ျပေျပာဆုိသည္။
ထုိ႔အျပင္တေအာဝ္းေဒသတြင္အစိုးရေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ေက်းရြာကိုယ္ထူကိုယ္ထေက်ာင္းမ်ား ကြာျခားမႈမ်ားရွိေနၾကာင္းေက်းရြာေကာ္မတီခန္႔ဆရာမတဦးျဖစ္ခဲ့သူလုိည္းပိုးညႈိဝ္းကေျပာသည္။
“ေက်ာင္းဆိုကိုယ္ထူကိုယ္ထ၊ေက်ာင္းသံုးပစၥည္းကိရိယာဆိုလည္းရပ္ရြာထဲက ေငြေၾကးေကာက္ခံၿပီးသံုးရတာ၊အစိုးရကေထာက္ပံ့ေပးတာမရွိဘူး၊သူငယ္တန္းကေနေလးတန္းအထိ က်မတေယာက္တည္းသင္ရတာ၊သင္ရုိးညႊန္းတန္းကျမန္မာျပည္မွခ်မွတ္ထားတဲ့အတိုင္းသံုးရတာဘဲ၊ က်မတို႔က်ေတာ့အစိမ္းသက္သက္လုပ္ရေတာ့စာသင္ပံုသင္နည္းကြာျခားခ်က္ရွိတယ္”ဟုေျပာသည္။
စစ္အစိုးရခ်မွတ္ထားသည့္သင္႐ိုးညႊန္းတန္းအတိုင္းသင္ၾကားရျခင္းေၾကာင့္ကေလးငယ္မ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားေတြေခၚႏိုင္မႈမ်ားက်ဆင္းလာၿပီး၎တို႔႐ိုက္သြင္းထားသည့္အတိုင္းမွတ္သားရသည့္ အတြက္ ကေလးငယ္မ်ားဉာဏ္ရည္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈပါနည္းပါလာေၾကာင္း၎ကေျပာသည္။

Geen opmerkingen: