ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

donderdag 21 juli 2011

ဇာတ္လမ္းကခုမွစတာဆိုေသာဦးထူးထူးဟန္

ကိုေပါက္ ၾကာသပေတးေန႔၊ ဇူလုိင္လ ၂၁ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၆ နာရီ ၄၇ မိနစ္ .
နယူးေဒလီ(မဇၥ်ိမ)။ ။၁၉၈၈လူထုအံုၾကြမႈအတြင္းအစိုးရဆန္႔က်င္ဆႏၵျပသူ၂၄ဦးအားကိုယ္တိုင္ပစ္သတ္ခဲ့ၿပီး ၁ဝဝေက်ာ္သတ္ျဖတ္ရာ၌ပါဝင္ခဲ့သည္ဟုဦးထူးထူးဟန္၏ဝန္ခံေျဖာင့္ခ်က္မ်ားကိုကိုးကား၍ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံAAPသတင္းဌာနတြင္ဇူလိုင္လ၁၈ ရက္ေန႔ကတည္းက စတင္ေဖာ္ျပပါရွိခဲ့ၿပီး ten NEWS, SBS ႐ုပ္ျမင္သံၾကား သတင္းမ်ားတြင္လည္း ထုတ္လႊင့္ျပသခဲ့ၾကသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာရာဇဝတ္ခံု႐ံုးICCသို႔တက္ေရာက္ရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္မိမိကိုယ္ကို ျမန္မာစစ္ရာဇဝတ္ေကာင္အျဖစ္ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုလိုက္သည့္အတြက္အတိုက္အခံ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားအၾကားသံသယျဖစ္သူမ်ားရွိေနၾကသလိုျမန္မာအစိုးရကိုသာအက်ဳိး ျဖစ္ထြန္းေစမွာလား ဆိုေသာ ေမးခြန္းမ်ား ထုတ္လာၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံတြင္၁၅ႏွစ္ၾကာေနထိုင္လာခဲ့သည့္ ဦးထူးထူးဟန္အား၎၏ျဖတ္သန္းမႈႏွင့္ ဤသို႔လုပ္ရျခင္း၏အေၾကာင္းရင္း၊ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားသိရွိႏိုင္ရန္မဇၥ်ိမသတင္းေထာက္ကိုေပါက္က ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားသည္။

မိမိကိုယ္ကိုျမန္မာစစ္ရာဇဝတ္ေကာင္အျဖစ္ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုလိုက္သည့္ဦးထူးထူးဟန္(Photo:: http://1.bp.blogspot.com)
AustralianAssociatedPress–AAPသတင္းေရးသားခ်က္အရကိုထူးထူးဟန္က၈၈အေရးအခင္း ကာလတုန္းကဆႏၵျပသူေတြကိုလုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့အထဲမွာပါဝင္ခဲ့တယ္၊၂၄ေယာက္ကို ကိုယ္တိုင္သတ္ျဖတ္ခဲ့တယ္လို႔သိရပါတယ္။
‘‘ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်။၂၄ေယာက္မကဘူးထင္တယ္၊၂၄ေယာက္ေက်ာ္တယ္။မွတ္မိတဲ့လူေပါ့။က်ေနာ္နာမည္ သိတဲ့လူ၊ၿမိဳ႕နယ္သိတဲ့လူ။တကယ္တမ္းသတ္ခဲ့တာေတာ့၂၄ေယာက္ထက္မကဘူးေပါ့ေနာ္။သာေကတ ဟိုဘက္ တံတားထိပ္၊ဒီဘက္တံတားထိပ္မွာက်ေနာ္တို႔တပ္မ၇၇ႏွစ္ခုရွိတယ္။ ဒီဘက္မွာက်ေနာ္တို႔က MI-6 လွ်ဳိ႕ဝွက္႐ံုးထားထားတာေလ။အဲဒီမွာက်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ပစ္သတ္တယ္။ပစ္သတ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ရဲေဘာ္ေတြကပဲအေလာင္းေတြကိုမီးရႈိ႕ၿပီးေတာ့ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းထဲပစ္ခ်တယ္။ အေလာင္းေဖ်ာက္တာေပါ့ဗ်ာ”
အဲဒီလူေတြရဲ႕စာရင္းရွိေသးတယ္ဆိုေတာ့အဲဒီစာရင္းကိုထုတ္ျပန္ဖုိ႔ရွိလားခင္ဗ်ာ့။
‘‘က်ေနာ္ကထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။AAPမွာေပးထားပါတယ္။အြန္လိုင္းကေနေကာ္ပီးယူလိုက္လို႔ရပါတယ္။ က်ေနာ္သတ္ထားတဲ့လူေတြရဲ႕ ၿမိဳ႕နယ္ေတြ၊ နာမည္ေတြနဲ႔ အသက္ဘယ္ေလာက္ ရွိတယ္ဆိုတာေတြလည္း ပါတယ္။ နာမည္ေတြကေတာ့ဗမာလိုပဲက်ေနာ္ေရးေပးထားပါတယ္။ခင္ဗ်ားျပန္ၾကည့္လို႔ရတာေပါ့။ သာေကတတို႔ ဘာတို႔၊ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္တို႔ အကုန္ပါတယ္’’
အဲဒီလူေတြကမ်ားေသာအားျဖင့္ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြပဲလား။
‘‘လူငယ္ေတြေပါ့ဗ်ာ၊ေက်ာင္းသားေတြေပါ့။ၿပီးေတာ့ေနာက္ကေနမာစတာမိုင္းလုပ္တဲ့ သူေတြေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလို လူမ်ဳိးေတြပါတယ္။ကြန္ျမဴနစ္ဘက္ကေနဝင္လာၿပီးေတာ့ေက်ာင္းသားေတြကိုေျမႇာက္ေပးတဲ့လူေတြလည္း ပါတယ္။အစံုေပါ့ဗ်ာေနာ္။က်ေနာ္ေျပာတာ၂ဝေက်ာ္ထဲမဟုတ္ဘူးဗ်။၁ဝဝေက်ာ္တယ္ဗ်။က်ေနာ္ အမိန္႔ေပးၿပီးလို႔က်ေနာ့္အမိန္႔နဲ႔ေသသြားရတဲ့သူေတြလည္းအမ်ားႀကီးပဲ။က်ေနာ္ကယ္လိုက္တဲ့ သူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့သူတို႔ေတြကက်ေနာ့္ရပ္ကြက္ထဲက သူေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ သူတို႔စာရင္းေတြကိုၾကည့္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာကိုယ္နဲ႔လမ္းအတူတူ၊ေက်ာင္းတက္ခဲ့တဲ့သူေတြ၊ ကိုယ့္မိတ္ေဆြရဲ႕သားသမီးေတြ၊သူတို႔မိဘေတြကိုက်ေနာ္သိေတာ့တခ်ဳိ႕လူေတြက်ေတာ့ လႊတ္ေပးတယ္ေလ။တခ်ဳိ႕က်ေတာ့က်ေနာ္သတ္ပစ္တယ္။ တခ်ဳိ႕ကိုက်ေတာ့ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ မသတ္ဘူး။ က်ေနာ္ အမိန္႔ ေပးလိုက္တာေပါ့။ က်ေနာ္က ေက်ာင္းသားေတြ ထဲမွာလည္း ေခါင္းေဆာင္လုပ္ေနတာကိုး။ ကိုမိုးသီးတို႔နဲ႔ အတူတူလုပ္ေနတာကိုး။ ၈၈ တုန္းကMI-6ကေနက်ေနာ္ကတာဝန္ယူတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီကေနတဆင့္ ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြကေန သတင္းေတြကို က်ေနာ္က MI-6 ကို ေပးတယ္ေပါ့ေနာ္’’
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္သတ္ေတာ့ ဘယ္လိုသတ္လဲ။
‘‘9mmနဲ႔ေပါ့။အဲဒီေခတ္ကအရာရွိေတြကိုေပးထားတာကေတာ့9mm၂ခုရွိတယ္။အတိုရွိတယ္၊အရွည္ ရွိတယ္။၉မမအတိုေပါ့။အဲဒီဟာနဲ႔ပဲက်ေနာ္ကပစ္သတ္တာ။ သူတို႔ကို မ်က္ႏွာဖုံးစြပ္ထားေတာ့ ေနာက္ကေန ပစ္တာ၊ေသမွန္းေတာင္မသိဘူး။ေနာက္ကေန ပစ္တာဆိုေတာ့နာက်င္မႈမရွိဘူးေပါ့ဗ်ာ။သူတို႔ေခါင္းကို ေသနတ္နဲ႔လည္း မေထာက္ဘူး။ အေဝးကေန ပစ္တာ။ အဲဒီေနရာမွာ ပြဲခ်င္းၿပီးပါပဲ”
အေဝးကေန ပစ္တယ္ဆိုတာက ဘယ္လိုလဲ။
‘‘သူတို႔ေနာက္ကေနပစ္တာေလ။သူတို႔ေခါင္းကိုေသနတ္ႀကီးနဲ႔ထိလိုက္ေတ့လိုက္မယ္ဆိုရင္သူတို႔ခံစား ရမယ္။တေပအကြာေလာက္ကေနပစ္တာေပါ့။ ၆ လက္မအကြာ၊တေပအကြာေလာက္ကေနပစ္တာေပါ့။ သူတို႔ကို မခံစားရေအာင္ေပါ့ေနာ္’’
ဘယ္သူက အမိန္႔ေပးလို႔လဲ။
‘‘က်ေနာ့္ကိုအမိန္႔ေပးတာကေတာ့..အင္း..ဒါကက်ေနာ့္အေၾကာင္းကိုေျပာျပတာေလ။အခုက်ေနာ္တို႔ ဘက္မွာလည္းက်ေနာ္အပါအဝင္၉ဦး ရွိတယ္။က်ေနာ္တို႔MI6က လူေတြ ဒုကၡသည္အေနနဲ႔ ေရာက္လာတာ။ အဲလိုမ်ဳိးဆိုေတာ့က်ေနာ္ကသူမ်ားေတြကိစၥမေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး။က်ေနာ့္အရာရွိေတြ၊က်ေနာ့္္ တပည့္ေတြအေၾကာင္းမေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး။က်ေနာ့္အေၾကာင္းပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ အမိန္႔ဆိုတာက အထက္က လာတာပဲ။အဲဒီအခ်ိန္ကက်ေနာ္အလုပ္ႏွစ္ခုလုပ္ေနရတဲ့အတြက္အရမ္းပင္ပန္းတယ္။တေန႔ကို၄ နာရီေလာက္ပဲ အိပ္ရတယ္၊၃နာရီေလာက္ပဲအိပ္ရတယ္။ဦးေႏွာက္မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မရဘူး။အဲဒီအခ်ိန္မွာအရမ္းရႈတ္ေထြးေနတဲ့အခ်ိန္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢမွာလည္း က်ေနာ္က အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး’’
ဘယ္ေက်ာင္းသား သမဂၢလဲခင္ဗ်ာ့။
‘‘အဲဒီတုန္းကက်ေနာ္က၉တန္းႏွစ္ဆိုေတာ့ အေျခခံ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ရဲေတဇတို႔ ဘာတို႔နဲ႔ အတူတူေပါ့”
၉ တန္းဆိုေတာ့ ဘယ္အထကလဲ ခင္ဗ်ာ့။
‘‘က်ေနာ္က၉တန္းေတာ့မဟုတ္ဘူးေပါ့။၉တန္းေက်ာင္းသားအေနနဲ႔ ဒီေက်ာင္းသားထုထဲကို ဝင္လာတာေပါ့။ ၈၈ မွာ။ က်ေနာ္ကိုယ္က်ေနာ္ ၉ တန္းေက်ာင္းသားပါ ဆိုၿပီးေတာ့’’
အဲဒီတုန္းက အသက္ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ။
‘‘အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္က ၂၂ ေလာက္ ရွိၿပီဗ်ာ့။ ၆၇ မွာ ေမြးတာ’’
ေတာင္ဥကၠလာပ၉တန္းေက်ာင္းသားအေနနဲ႔ဆုိေတာ့ ေတာင္ဥကၠလာပ ေက်ာင္းသားေလးေတြက ဘယ္လိုလုပ္ ယံုၾကည္ႏိုင္မလဲ။
‘‘ေတာင္ဥကၠလာပဆိုတာကဒီလိုဗ်ာ့။က်ေနာ္ကအသက္လိမ္ထားေတာ့က်ေနာ္၁၈ႏွစ္ေပါ့။DSAမွာ ခုႏွစ္ေတာင္မမွတ္မိေတာ့ဘူး။က်ေနာ္က၆၇မွာေမြးတာ၁၈ႏွစ္ဆိုေတာ့ခင္ဗ်ားဟာခင္ဗ်ား ေပါင္းၾကည့္ေတာ့။ က်ေနာ္က သိပ္မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ၾကာခဲ့ၿပီ။ ႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ’’
‘‘က်ေနာ့္ဆီမွာတေယာက္ရွိတယ္။Queenslandမွာ၊ေနာက္Westernမွာ တေယာက္ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မဲလ္ဘုန္းမွာ၄ေယာက္ရွိတယ္။ဆစ္ဒနီမွာ၂ေယာက္ရွိတယ္။က်ေနာ္အပါအဝင္၉ေယာက္ေပါ့ေနာ္။ ဒီမွာရွိတယ္။က်ေနာ္တို႔အားလံုးကေက်ာင္းသားဘက္ကေနလာတာေတြ။တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ထုိင္းႏိုင္ငံမွာ နာမည္ၾကီး သတင္းစာက်ေနာ္ေတာင္ေမ့ေနၿပီး..အဲဒီသတင္းစာမွာ လုပ္လာခဲ့တာ။လူၾကီးပိုင္းေတြမွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ တပ္ၾကပ္ၾကီးတေယာက္ ပါတယ္။ က်ေနာ္ နာမည္ မသံုးခ်င္ေတာ့ဘူး’’
DSA မွာ ဘယ္ႏွႏွစ္ေလာက္ တက္ခဲ့ရလဲ။
‘‘၂ႏွစ္။က်ေနာ္တို႔က၈လရယ္၊ေနာက္၆လက်ေတာ့MIကိုေရာက္ေတာ့၆လ သင္တန္း ထပ္ေပးတယ္ဆိုေတာ့ အားလံုးေပါင္း ၃ႏွစ္ေက်ာ္ေပါ့ေနာ္။က်ေနာ္ MI6ကိုေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ၈၇ ႏွစ္ကုန္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ၈၈ အစမွာ
က်ေနာ္ကMIမွာအရာရွိေပါက္ ျဖစ္သြားၿပီေလ။ ၈၈ျဖစ္ေတာ့ က်ေနာ္က အရာရွိအေနနဲ႔ တာဝန္ယူရၿပီ ၂ ပြင့္ျဖစ္သြားၿပီၤ။ အဲဒီေတာ့ ၈၈ မွာ ရဲက အားနည္းေတာ့MI6တို႔၊ MI5တို႔၊ MI9တို႔၊ MI 7 တို႔ကို သံုးတယ္ေလ။ ၄ ခုရွိတယ္။ ရန္ကုန္မွာသံုးတာ။ နယ္ေတြမွာက်ေတာ့ MI11တို႔ဘာတို႔ ျဖစ္ကုန္တယ္။ ရန္ကုန္မွာ သံုးတာက MI 5,6 မေနာ္ဟရီ၊ ေရၾကည္အိုင္က်ေတာ့ MI 7,9 တို႔ ျဖစ္ကုန္ၿပီ’’
DSA မွာ ဘယ္ေက်ာင္းလဲ၊ တက္ခဲ့ရတာ။
‘‘အဲဒါက်ေတာ့က်ေနာ္ေျပာလို႔မျဖစ္ဘူးေနာ္။ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့က်ေနာ့္မွာဒီမွာရဲေဘာ္ေတြတခ်ဳိ႕မိဘ ေတြကဗမာျပည္မွာရွိေနတယ္။သင္တန္းကနံပတ္စဥ္ေတြေျပာခ်လိုက္ရင္အကုန္လံုးရႈပ္ကုန္မွာစိုးလို႔ ေျပာပိုင္ခြင့္ မရွိဘူးေနာ္။ စိတ္ေတာ့မရွိပါနဲ႔’’
ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ၾကာမွ ဘာေၾကာင့္ ေဖာ္ထုတ္ရတာလဲ။
‘‘က်ေနာ္ကေတာက္ေလွ်ာက္လုပ္လာခဲ့တာ။ထုိင္းမွာလည္းေရာက္ေတာ့လည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက်ေနာ့္ကို သိပါတယ္။ထိုင္းမွာဆိုရင္လည္းက်ေနာ္ကအေထြေထြအတြင္းအေရးမႉးလုပ္ခဲ့တယ္။အဲဒီမွာစၿပီးက်ေနာ္နဲ႔ စစ္အစိုးရနဲ႔စၿပီးျပႆနာတက္တယ္။တက္တယ္ဆိုတာကက်ေနာ့္ကိုဘတ္ဂ်က္္ျဖတ္တယ္။ ထိုင္းေရာက္ခါစကက်ေနာ္ကေကာ္ဆန္းတို႔ဘာတို႔မွာဘိလပ္ေျမေတြသယ္ၿပီးေတာ့အလုပ္ေတြ ဝင္လုပ္ရတယ္။ MI6တေယာက္အေနနဲ႔ဘတ္ဂ်က္မေပးဘူး။ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျပည္တြင္းေရးက ဘာညာ၊ သံအမတ္ေတြေတာင္ လခမရဘူး ဘာညာေပါ့။ က်ေနာ္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ က်ေနာ့္ကို ေဒၚလာ၂၀၀၀၀ထည့္ေပးတယ္။ ထည့္ေပးၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ကို အလုပ္ခုိင္းဖို႔ လုပ္တယ္။ က်ေနာ္က အဲဒီ ၂၀၀၀၀ စလံုးကို တပတ္အတြင္းမွာသံုးပစ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကို ဖုန္းဆက္ၿပီး ေျပာလုိက္တယ္။ သူတို႔က “ဘယ္မွာလဲ”ဆိုေတာ့ “ငါ ..ပတ္ပုန္းမွာ ခ်ေနတယ္”လို႔ ေျပာလိုက္တယ္ဗ်ာ ၿပီးေရာ။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ျပႆနာေလးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ က်ေနာ့္ကို သံုးလို႔ မရေတာ့မွန္း သိလာတယ္။ မရမွန္းသိလာေတာ့ က်ေနာ့္ကို ၿခိမ္းေျခာက္တယ္။ “122 နဲ႔ မင္းကို ဆြဲေတာ့မယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ပုန္ကန္မႈနဲ႔ မင္းကို ဆြဲမယ္၊ မင္းကို ေသဒဏ္ခ်ႏိုင္တယ္” အဲလိုမ်ဳိး ၿခိမ္းေျခာက္လာေတာ့ က်ေနာ္က **** ** လို႔ ေျပာျပလိုက္တယ္။”
‘‘က်ေနာ္ကေထာင္လည္း က်ခဲ့ဖူးတာကိုး။ ေထာင္ထဲမွာကတည္းက က်ေနာ္က တျဖည္းျဖည္း စိတ္ဓာတ္က
ေျပာင္းလာၿပီ။တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္ တိုက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြနဲ႔ကိုယ္ကရင္ဆိုင္ၿပီးေတာ့ သြားခဲ့ေတာ့အေရးအခင္းတခုထဲတင္မဟုတ္ဘူး။တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားေတြက်ေတာ့တကယ့္ကို ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ၾကတာ။အဲဒီလိုေတြျမင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာကိုယ္ခ်င္းစာလာတယ္။ေထာင္ထဲမွာ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ေနခဲ့ေတာ့ေထာင္ထဲမွာလည္းက်ေနာ္ကႏိုင္ငံေရးေတြဘာေတြေလ့လာခဲ့တယ္ေလ’’ ေထာင္ထဲမွာကတည္းက စိတ္ကေျပာင္းလာတဲ့ သေဘာေပါ့။”
‘‘ေျပာင္းလာတယ္ဗ်ာ။မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ေထာင္ကထြက္လာၿပီးေတာ့က်ေနာ္ေတာင္းဆိုတယ္။က်ေနာ့္ကို ရပ္ဆိုင္းေပးဖို႔။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့က်ေနာ္ကေထာင္ထဲမွာအ႐ိုက္ခံရတာကိုး။က်ေနာ္MI6မွာ လုပ္ေနတာကိုေထာင္ကအရာရွိေတြကိုေပးမသိဘူး။ေပးမသိေတာ့ က်ေနာ့္ကို ေက်ာင္းသားပဲ ထင္တာေပါ့။
ေက်ာင္းသားဆႏၵျပတဲ့အထဲက်ေနာ္လည္းပါေတာ့ပိတ္႐ိုက္ခံရတာေပါ့။ က်ေနာ့္ကိုVIPသေဘာမ်ဳိး မထားထားဘူး။ ေထာင္ကထြက္လာေတာ့ က်ေနာ္က အရမ္းနစ္နာေတာ့ နစ္နာေၾကး ေတာင္းလို႔ ရတာေပါ့ဗ်ာ။ ထြက္လို႔ေတာင္ မရဘူး’’
ဒီလိုေဖာ္ထုတ္လိုက္ေတာ့ခိုင္လံုတဲ့၊ခိုင္မာတဲ့သက္ေသခံအေထာက္အထား အေနနဲ႔ေရာ ဘာေတြရွိထားလဲ။
‘‘က်ေနာ့္မွာ ဒီမွာ ၉ ေယာက္ ရွိတယ္။ သူတို႔က ေလာေလာဆယ္ေတာ့ နာမည္မေျပာပါနဲ႔တဲ့’’
သူတို႔အားလံုးက ဘယ္မွာေနၾကတာလဲ။
‘‘က်ေနာ့္ဆီမွာတေယာက္ရွိတယ္။Queenslandမွာ၊ေနာက္Westernမွာ တေယာက္ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မဲလ္ဘုန္းမွာ၄ေယာက္ ရွိတယ္။ဆစ္ဒနီမွာ၂ေယာက္ရွိတယ္။က်ေနာ္အပါအဝင္၉ေယာက္ေပါ့ေနာ္။ ဒီမွာရွိတယ္။က်ေနာ္တို႔အားလံုးက ေက်ာင္းသားဘက္ကေန လာတာေတြ။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ထုိင္းႏိုင္ငံမွာနာမည္ႀကီးသတင္းစာက်ေနာ္ေတာင္ေမ့ေနၿပီး..အဲဒီသတင္းစာမွာ လုပ္လာခဲ့တာ။ လူႀကီးပိုင္းေတြမွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ တပ္ၾကပ္ႀကီးတေယာက္ ပါတယ္။ က်ေနာ္ နာမည္ မသံုးခ်င္ေတာ့ဘူး’’
ဒီ ၉ ေယာက္ထဲမွာေကာ တျခားရာထူးအဆင့္ေတြ ပါလား။
‘‘မပါဘူးခင္ဗ်ာ့။က်ေနာ္အႀကီးဆံုးပဲ။သူတို႔ကိုက်ေနာ္ေမးၾကည့္တယ္။က်ေနာ္သြားမယ္၊သတင္းေထာက္ ေတြနဲ႔ စကားေျပာေတာ့မယ္ ဆိုၿပီးေတာ့’’
သူတို႔ကေကာ အဲဒါကို သေဘာတူလားခင္ဗ်ာ့။
‘‘မတူဘူး၊မတူဘူး။သူတို႔ကစီးပြားေရးအရ အရမ္းေအာင္ျမင္ေနၾကၿပီ၊ အိမ္ေတြ၊ ကားေတြနဲ႔။ အခု ၂ ေယာက္ ဖုန္းဆက္လာတယ္။ဒီေန႔မွဖုန္းဆက္လာတယ္။သူတို႔က က်ေနာ္နဲ႔ တဲြလုပ္ခ်င္တယ္ေပါ့။ တေယာက္ကေတာ့ မူးယစ္ေဆးဝါး စြဲေနၿပီး၊စိတ္ဓာတ္က်တယ္ေပါ့။သူလည္းလုပ္ခဲ့တာေတြ၊ ဒီမတရား လုပ္ခဲ့တဲ့ဟာေတြ၊ က်ေနာ့္လိုေပါ့။ စိတ္က်ေရာဂါ ျဖစ္တယ္ေပါ့’’
အဲလိုလုပ္လိုက္ေတာ့ၾသစေၾတးလ်အစိုးရအေနနဲ႔အေရးယူမႈ၊ရွိမယ္ဆိုတာကိုေကာ ႀကိဳတင္သိလား။
‘‘ဥပေဒေတြဘာေတြ က်ေနာ္ နားမလည္ဘူးေလ။ က်ေနာ္က မစဥ္းစားဘူး။ က်ေနာ့္မွာလည္း ဒီမွာ မိန္းမနဲ႔ ကေလးနဲ႔။ ကေလး ၃ ေယာက္ ရေနၿပီေလ။ ဒီမွာ ရတာ။ မိန္းမကိုလည္း ဒီမွာေတြ႔တာ။ လာတုန္းကေတာ့ တေယာက္ထဲလာတာ။က်ေနာ့္မွာကေလးငယ္ငယ္ရွိတယ္။ေနာက္တခုျပန္စဥ္းစားတာက က်ေနာ္တေယာက္ထဲ က်ေနာ့္မိန္းမနဲ႔ အခု စကားမေျပာဘာမေျပာစိတ္ဆိုးတာေပါ့။ က်ေနာ့္မိန္းမကိုလည္း က်ေနာ္ ဒီအတြင္းေရးကို မေျပာျပခင္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔ က်ေနာ္က ေျပာျပခဲ့တာ’
အခုေတာ့ေကာ ၾသစေၾတးလ် ရဲဌာနက အေရးယူမႈ တစံုတရာ ရွိေနၿပီလား။
‘‘အခု ဘာအေရးယူမႈမွ မရွိေသးဘူးခင္ဗ်ာ့။ သူတို႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္ေပါ့’’
ေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုလုပ္သိသလဲ။
‘‘က်ေနာ့္ဖုန္းလိုင္းေတြဘာေတြကို အကုန္လံုး သူတို႔ နားေထာင္ေနတယ္။ အဲဒီေလာက္ကိုေတာ့ သိတာေပါ့။ က်ေနာ္လည္းေထာက္လွမ္းေရးကလာတာပဲ။ သူတို႔ မပိုင္ေသးေတာ့ က်ေနာ့္ကို ဖမ္းလို႔ မရေသးဘူးဆိုတာ။ က်ေနာ္ဝန္ခံထားတာပဲ။ဝန္ခံထားေပမယ့္ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ဥပေဒက မတူဘူးဗ်။ ဝန္ခံတိုင္းလည္း အေရးယူလို႔ရတာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔က ထင္ခ်င္ထင္မယ္။ လိမ္ေျပာတာလား။ က်ေနာ္က အရင္က နာမည္ႀကီးတာကိုး”
ေလာ္ဘီလုိက္လုပ္တာေတြလည္း ၾကားရပါတယ္ခင္ဗ်ာ့။
‘‘ဒီၾသစေၾတးလ်မွာ။ကမ္ပိန္းေတြ၊စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈေတြကက်ေနာ့္လက္ထက္မွာျဖစ္ခဲ့တာ။၂ဝဝ၃မွာ တႏိုင္ငံလံုးကို ေျခက်င္းႀကီး ခတ္ၿပီးေတာ့ တႏိုင္ငံလံုးကို ေလွ်ာက္ခဲ့တာ၊ လူေပါင္း တသိန္းေက်ာ္။ အဲဒါကို Documentaryေတာင္႐ိုက္ထားတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ေနာက္မွ အေမရိကတို႔ ဘာတို႔ စၿပီး ေအာ္တာ။ ထိုင္းတို႔
ေအာ္တယ္။စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။KevinRuddေရာအကုန္လံုးက စိတ္မေကာင္းျဖစ္တာေပါ့ဗ်ာ။ မယံုၾကဘူးေပါ့’’
“သံုးရက္ေတာ့ၾကာၿပီ အခု ရဲက မဖမ္းေသးဘူးဆိုေတာ့ တခုေတာ့ရွိတာေပါ့ဗ်ာ အခုမွ ဇာတ္လမ္းက စတာေနာ္။ က်ေနာ့္မွာလည္း အၾကံတခု ရွိတယ္ဗ်။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေနာက္မွ ေျပာလို႔ရမယ္။ ဇာတ္လမ္းက အခုမွစတာ။ မီဒီယာရဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းေတြအမ်ားၾကီးရွိတယ္ဗ်ာ့။ မီဒီယာဆိုတာကလဲ ပိုက္ဆံရဖို႔အတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကတာ။ ခင္ဗ်ားက ထူးထူးဆန္းဆန္း လုပ္ျပရင္ မီဒီယာက ခင္ဗ်ားဆီ ေရာက္လာမွာပဲ”
Kevin Rudd က စိတ္မေကာင္း ျဖစ္တယ္ဆိုတာကေကာ ဘယ္လိုလုပ္ သိသလဲ။
‘‘ဒီေန႔ေျပာသြားတယ္ေလ။တီဗီခ်န္နယ္ထဲမွာေျပာသြားတယ္။က်ေနာ့္ကိစၥကိ္ုသူေလးေလးနက္နက္စံုစမ္းမယ္
ေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္နဲ႔ သူနဲ႔ ေတြ႔တဲ့ ပံုေတြကိုပါ ထည့္႐ိုက္ထားတယ္။ ဒုဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ဘာေျပာလဲဆိုရင္ေတာ့
က်ေနာ့္ကို ICCပို႔ဖို႔အတြက္လုပ္တယ္။ဥပေဒကမရွိျပန္ဘူး။ က်ေနာ္က ဒီ ၂ဝဝ၂ ေနာက္ပိုင္း က်ဴးလြန္ခဲ့တာ
ျဖစ္တဲ့အတြက္၂ဝဝ၂ မွာဥပေဒသစ္ လုပ္ထားတယ္။က်ေနာ္က၈၈ေနာက္ပိုင္းမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့အတြက္ အက်ဳံး မဝင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္က်ေနာ္ကလူေတြကိုသတ္ခဲ့ေပမယ့္ ညွင္းဆဲႏွိပ္စက္ၿပီးသတ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။
ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ႔ ေသသြားေအာင္ မခံစားရေအာင္ သတ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ေပါ့။ က်ေနာ့္ကိုICCပဲ ပို႔ပို႔၊ ဘယ္ပဲပို႔ပို႔၊ေသဒဏ္ဘဲေပးေပး၊ဗမာျပည္ပဲျပန္ပို႔ပို႔က်ေနာ့္အေနနဲ႔ကရယ္ဒီျဖစ္ေနၿပီ။ က်ေနာ္လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ခံရမွာဆိုတာ သိတယ္။ အဲဒီအတြက္လည္း ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ထားၿပီးသြားၿပီ။
ဒီလိုေျပာၾကခဲ့တာက ဘယ္လို ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အခုလိုမ်ဳိးထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားရတာပါလဲ။
“အား….က်ေနာ့္မိဘရယ္၊က်ေနာ့္မိန္းမရယ္တဦးတည္းမ်က္ရည္က်ေနတာမဟုတ္ဘူး။ဗမာျပည္မွာ ရွိတဲ့ေျမာက္မ်ားစြာေသာမိဘေတြ မ်က္ရည္က်ေနတာ။ သားသမီးေတြ ေပ်ာက္ဆံုးတယ္။ ေထာင္ေတြထဲမွာ ရွိသလိုလို၊နယ္စပ္ေတြမွာ ရွိသလိုလို။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ က်ေနာ္သတ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ဒါေတြဟာ အိမ္ျပန္မေရာက္လာႏိုင္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြျဖစ္တယ္ဆုိတာကို ေျပာခ်င္တယ္။ ဘီၤဘီစီကေန လႊင့္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ေတာင္းပန္တယ္။က်ေနာ့္မွာအျပစ္ရွိတယ္။လူေတြကိုလည္းလႊတ္ေပးႏိုင္ရဲ႕သားနဲ႔က်ေနာ္ မလႊတ္ေပးခဲ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း အရမ္းငယ္တယ္။ အရမ္း စိတ္လႈပ္ရွားတယ္။ အလုပ္ႏွစ္ခုကို လုပ္ေနရခ်ိန္ဆိုေတာ့”
အလုပ္ႏွစ္ခုဆိုတာက ဘာကို ဆိုလိုတာလဲ။
“အကသမွာလည္းကိုမိုးသီးဇြန္တို႔နဲ႔အတူလုပ္ေနတာေလ။ကိုမိုးသီးဆိုရင္က်ေနာ့္ကိုေကာင္းေကာင္းသိ ပါတယ္။က်ေနာ့္ကိုမသိတဲ့လူမရွိဘူးေနာ္အေရးအခင္းမွာ။အိုးေဝေအာင္တို႔၊ရဲေတဇတို႔ဘာတို႔ အခုအေမရိကမွာ ရွိပါတယ္ ဒီေကာင္ေတြ။ က်ေနာ္နဲ႔ အတူလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္ေတြ”
အခုလိုလုပ္လိုက္တဲ့အတြက္ကိုယ္ေမွ်ာ္မွန္းထားသလို ျဖစ္လာတယ္လို႔ေျပာႏိုင္မလားခင္ဗ်ာ့။ အခုဆိုရင္ သံုးရက္ ၾကာၿပီဆိုေတာ့။
“သံုးရက္ေတာ့ၾကာၿပီအခုရဲကမဖမ္းေသးဘူးဆိုေတာ့တခုေတာ့ရွိတာေပါ့ဗ်ာအခုမွဇာတ္လမ္းက စတာေနာ္။ က်ေနာ့္မွာလည္း အၾကံတခု ရွိတယ္ဗ်။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေနာက္မွ ေျပာလို႔ရမယ္။ ဇာတ္လမ္းက အခုမွစတာ။ Just begin. Not finished yet. People think this is going to be finished, you know. က်ေနာ္ ေထာင္ထဲ ေရာက္သြားတာနဲ႔ က်ေနာ့္ကို အျပစ္ေပးလိုက္တာနဲ႔ မၿပီးဘူးဗ်။ ဇာတ္လမ္းက အခုမွစတာ က်ေနာ္ အဲတာကို ေျပာလို႔မရဘူး။ က်ေနာ္လုပ္ရတာလည္း အေၾကာင္းေတာ့ရွိတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီအေၾကာင္းကို ေျပာျပပိုင္ခြင့္မရွိဘူး”
အကို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲခင္ဗ်ာ့။
“က်ေနာ့္ရည္ရြယ္ခ်က္က ICC ကို ေရာက္ခ်င္တယ္။ ICC နဲ႔ တန္းတူ စကားေျပာခ်င္တယ္။ ဒါ က်ေနာ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္”
ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလို ေျပာခ်င္တာလဲ ခင္ဗ်ာ့။ ဘာေတြ ေျပာခ်င္တာလဲ ခင္ဗ်ာ့။
“ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ၾကည့္ဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ကမၻာ့မီဒီယာကို က်ေနာ္ ရထားၿပီ။ ကမၻာတခုလံုးက မီဒီယာ
ေရာက္လာၿပီဆိုေတာ့ကမၻာ့မီဒီယာရဲ႕အားနဲ႔ကမၻာမွာရွိတဲ့သမၼတေတြ၊ႏိုင္ငံေတြမွာရွိတဲ့ အႀကီးအကဲေတြအားလံုးက်ေနာ့္အေၾကာင္းကိုသူတို႔ၾကည့္မယ္ေလ။ၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကို ေျပာလို႔ရၿပီေလ”
ဒီျမန္မာစစ္အစိုးရအေနနဲ႔၁၉၈၈ကတည္းကစၿပီးေတာ့က်ဴဳးလြန္လာခဲ့တဲ့အမႈေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့CoIလုပ္ေနၾကတာ ရွိပါတယ္ ခင္ဗ်ာ့။ အကို႔အေနနဲ႔ တိုင္ပင္ညွိႏႈိင္းမႈေတြရွိလား ခင္ဗ်ာ့။
“က်ေနာ္ တေယာက္ထဲ လုပ္တာကို။ ဘယ္သူမွ မတိုင္ပင္ပါဘူး”
ဘာ့ေၾကာင့္ မတိုင္ပင္ခဲ့တာလဲ။
“ႏိုင္ငံတိုင္းမွာကေက်ာင္းသားအေတာ္မ်ားမ်ားအေတြးအေခၚေတြ ေနာက္ဆုတ္ ကုန္ၾကတယ္။ စစ္အစိုးရကို
ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေအာ္လာတယ္။ဘာမွမေျပာင္းလဲဘူး၊သံ႐ုံးေတြမွာသြားေအာ္ဆႏၵေတြျပ အခမ္းအနားေတြ လုပ္။ အခ်ိန္ေတြကုန္။ အလုပ္ေတြပ်က္၊ ေငြေတြကုန္ၿပီးေတာ့ မီဒီယာမွာမပါ ဘာမွမပါ။ ဆံုးရႈံးမႈေတြဒီမွာေတြ႔ရတယ္။အဲဒီလိုတိုက္လို႔မရေတာ့ဘူးဆိုတာက်ေနာ္က ျပခ်င္တာ။ လက္နက္ကိုင္တာကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ဒီျပင္နည္းနဲ႔တုိက္လို႔ရတယ္။မီဒီယာရဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းေတြအမ်ားၾကီးရွိတယ္ဗ်ာ့။ မီဒီယာဆိုတာကလဲ ပိုက္ဆံရဖို႔အတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကတာ။ ခင္ဗ်ားက ထူးထူးဆန္းဆန္း လုပ္ျပရင္ မီဒီယာက ခင္ဗ်ားဆီ ေရာက္လာမွာပဲ”
အခုလုပ္တာ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔လား ခင္ဗ်ာ့။
“က်ေနာ္ကသူတို႔အဖြဲ႔ကိုေတာင္မသိဘူးျဖစ္ေနတယ္။က်ေနာ္ကတေယာက္ထဲအျမဲေျပးေနတာ။က်ေနာ့္ ဟာေတြကိုတခ်ဳိ႕က လိုက္မမီဘူးဗ်။ က်ေနာ္က ဒီမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို တန္းတူေျပာႏိုင္တဲ့ အဆင့္ရွိတယ္။ ဗမာေတြနဲ႔ ေျပာရတဲ့အခ်ိန္မွာ အရမ္း အေဟာင္းၾကီးေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဗ်ဴ႐ိုကရက္ေတြ မ်ားတယ္ဗ်ာ။ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေတြ။ က်ေနာ္တို႔မွာ အခ်ိန္ အဲေလာက္မရွိေတာ့ဘူးဗ်”
“ဒါကေျပာလို႔မရဘူး။ဇာတ္လမ္းၿပီးမွၾကည့္ဆိုတာအဲဒါပဲ။က်ေနာ့္ရဲ႕ဦးတည္ခ်က္ကICCေရာက္ရင္ေအာင္ျမင္ တယ္ေပါ့။ ဒီၾကားထဲမွာက်ေနာ့္ကိုနားမလည္တဲ့လူေတြကျပႆနာရွာတယ္။ဗမာအဖြဲ႕အစည္းေတြက ဖုန္းေတြဆက္တယ္။ေနာက္ထိုင္းႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ အက်ဥ္းသားလႊတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔တို႔ဘာတို႔က ကန္႔ကြက္တယ္။ သူတို႔က က်ေနာ့္ကို မယံုဘူး။ အေရးယူဖို႔ အစိုးရက မယံုဘူး။ ဒီလူဟာ အျပစ္ရွိခဲ့တဲ့လူတ ေယာက္ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္ ငါတို႔ကို လာလိမ္ေနတာလားမသိဘူး။ ေနာက္တခ်က္ကလဲ အရမ္းအၾကီးၾကီးေတြ လုပ္ခဲ့တာေတြ ရွိခဲ့တာကိုး။ က်ေနာ့္ မွာက အမကိုလည္း ေထာင္ခ်တယ္။ အေမကိုလည္း ေထာင္ခ်တယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္းေထာင္က်ခဲ့တယ္။ ေပးဆပ္ခဲ့တာလည္း ရွိတယ္။ သိပ္ေျပာလို႔ မေကာင္းဘူးေနာ္။ အဲဒါေလာက္ကို ျမင္ေစခ်င္တယ္။ က်ေနာ့္ပန္းတိုင္ေလးကိုsupportလုပ္ေပးပါ။ အဲဒီကိုေရာက္သြားရင္ အေကာင္ၾကီးေတြနဲ႔ စကားေျပာေတာ့မယ္။ ဗမာျပည္ကို စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈေတြလုပ္ၿပီးေတာ့ ဘာမွ အက္ရွင္ မပါပဲနဲ႔ အခ်ိန္ေတြျဖဳန္းေနတာ”
CoIကိစၥလုပ္ေနသူတခ်ဳိ႔ကကိုထူးထူးဟန္အခုလိုလုပ္လိုက္ျခင္းဟာသူတို႔လုပ္ငန္းေတြကို အေႏွာက္ အယွက္ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္လို႔ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြရွိေနပါတယ္။ ဒါကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းခ်င္ပါသလဲ။
“က်ေနာ္ကသူတို႔အဖြဲ႔ကိုေတာင္မသိဘူးျဖစ္ေနတယ္။က်ေနာ္ကတေယာက္ထဲအျမဲေျပးေနတာ။က်ေနာ့္ဟာေတြ ကိုတခ်ဳိ႕ကလိုက္မမီဘူးဗ်။က်ေနာ္ကဒီမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ေခါင္းေဆာင္ေတြကို တန္းတူေျပာႏိုင္တဲ့ အဆင့္ရွိတယ္။ ဗမာေတြနဲ႔ ေျပာရတဲ့အခ်ိန္မွာ အရမ္း အေဟာင္းႀကီးေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဗ်ဴ႐ိုကရက္ေတြ မ်ားတယ္ဗ်ာ။ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေတြ။ က်ေနာ္တို႔မွာ အခ်ိန္ အဲေလာက္မရွိေတာ့ဘူးဗ်”
အခု ဘရစ္ဘန္းၿမိဳ႕မွာ ဘာအလုပ္ လုပ္ကိုင္ေနပါသလဲ။
“က်ေနာ္က ပန္းခ်ီဆရာပါ။ ဆုေတြရတယ္။ မႏွစ္က တေသာင္းဆု ရတယ္ေလ”
ပန္းခ်ီဆြဲၿပီး ရပ္တည္တာလား။
“ေရာင္းရတဲ့ပန္းခ်ီေတာ့မဟုတ္ဘူး။က်ေနာ့္ပန္းခ်ီကားေတြကေစ်းအရမ္းႀကီးတယ္။ေတာ္႐ုံတန္႐ုံလူ မဝယ္ႏိုင္ဘူး။ က်ေနာ့္ဟာ က်ေနာ္ ဆြဲတယ္။ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ လုပ္တယ္။
မေရာင္းရဘူးဆိုေတာ့ စားဝတ္ေနေရးကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းလဲ။
“ဆုေတြကေတာ့ရတယ္ဗ်ာ။က်ေနာ့္နံရံမွာဆုေတြကေတာ့ ျပည့္ေနတာပဲ။ ၁၅ဝဝ၊ ၆ဝဝဝ၊ ၁ဝဝဝဝ အဲလိုမ်ဳိး ရထားတာ”
ဒီမွာ ၁၅ ႏွစ္ ၾကာၿပီဆိုေတာ့ အရင္တုန္းကေရာ ဘာေတြလုပ္ခဲ့လဲ။
“ေရာက္ခါစကေတာ့စာမတတ္ေတာ့ဂေရးဟြန္းမွာအလုပ္ ဝင္လုပ္တယ္။ စာတတ္ေတာ့ ပန္းခ်ီဆြဲတယ္ေပါ့။ အလုပ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္။KevinRuddဗမာျပည္သြားဖို႔လည္း က်ေနာ္ လုပ္ေပးလိုက္တာပဲ။ က်ေနာ္ဒီမွာ ေလာ္ဘီလုပ္ထားတာ အမ်ားႀကီးပဲ။ သတင္းစာေတြထဲမွာ ဗမာျပည္မသြားရင္ မင္းငါ့ကို လိမ္တာပဲဆိုတဲ့အထိ က်ေနာ္က ေျပာထားတယ္။ အတိုက္အခံျဖစ္ေနတုန္းက မင္းနဲ႔ငါနဲ႔ေတြ႔တုန္းက မင္းငါ့ကို ဗမာျပည္သြားမယ္ဆိုၿပီး ကတိေပးခဲ့တယ္။ မင္း ဝန္ႀကီးျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ မသြားဘူးလို႔ သတင္းစာမွာ ထုတ္ေတာ့ သိပ္မၾကာဘူး။ သူ သြားရတယ္။ တခ်ဳိ႕ေတြက မသိဘူး။ က်ေနာ္က အစိုးရက လူေတြနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ လုပ္ေနတာ။ ခုကိစၥလည္း လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လိုက္မီမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ ေတာင္းပန္တယ္။ ပြဲၿပီးတဲ့အထိ ၾကည့္ပါ။ ခုေတာ့ လူယုတ္မာ၊ သစၥာေဖာက္ေပါ့။ လူသတ္သမားေပါ့”
ျမန္မာျပည္အေရးကိစၥကိုICCေရာက္ေရးလုပ္တယ္ဆိုေတာ့တကယ္ပဲေရာက္သြားႏိုင္တယ္ ထင္လို႔လားခင္ဗ်။
“အခု ျပႆနာ အဲဒါ တက္သြားတာေပါ့။ ၾကားထဲက နားမလည္တဲ့အဖြဲ႔ေတြက က်ေနာ့္ကို ကန္႔ကြက္တယ္။ အဲေတာ့ အစိုးရက မဖမ္းရဲဘူးေပါ့။ ဖမ္းလို႔ ICC ေရာက္သြားရင္ က်ေနာ္ ေအာင္ျမင္ၿပီ”
ျမန္မာျပည္အေရး ICC ေရာက္ေရးကိစၥ ၾကိဳးပမ္းေနၾကတဲ့ အင္အားစုေတြ ရွိပါတယ္။
“ရွိတယ္ဆိုရင္က်ေနာ္ အရမ္းစကားေျပာခ်င္တယ္။ ျဖတ္လမ္းက က်ေနာ္က တက္တဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ သူတို႔က လုပ္ထံုးလုပ္နည္းၾကီးနဲ႔ တက္တယ္ဆိုေတာ့ မရဘူး။ ဒုကၡသည္တေယာက္ကို ဘန္ကီမြန္းအေနနဲ႔ စကားမေျပာဘူး။ သူတို႔ကို ေတြ႔ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ျဖတ္လမ္းက တက္ဖို႔လိုတယ္”
“မေမးနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ။အဲေလာက္ဆိုခင္ဗ်ားသေဘာေပါက္ၿပီ။အားလံုးကေက်ာင္းသားေတြပါပဲ။က်ေနာ္အလုပ္ လုပ္ေနတယ္။က်ေနာ့္ပန္းတိုင္ကိုသြားမယ္။ ဒီလိုမ်ဳိးျဖစ္သြားတယ္၊လူသတ္ခဲ့တယ္ဘာညာ ဆိုတာကလည္း က်ေနာ့္ရဲ႕စတိုရီေပါ့။ဒါေပမယ့္စတိုရီဆိုတာကစတိုရီပဲျဖစ္တယ္။ထရူးစတိုရီကသပ္သပ္။စတိုရီက သပ္သပ္”
ခုနက ၉ ေယာက္က ၾသစေၾတးလ်မွာပဲ ေနတာဆိုေတာ့ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာေရာ ရွိေသးလားဗ်။
“မေမးနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ။အဲေလာက္ဆိုခင္ဗ်ားသေဘာေပါက္ၿပီ။အားလံုးကေက်ာင္းသားေတြပါပဲ။က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ေနတယ္။က်ေနာ့္ပန္းတိုင္ကိုသြားမယ္။ဒီလိုမ်ဳိးျဖစ္သြားတယ္၊လူသတ္ခဲ့တယ္ဘာညာ ဆိုတာကလည္းက်ေနာ့္ရဲ႕စတိုရီေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စတိုရီဆိုတာက စတိုရီပဲျဖစ္တယ္။ ထရူးစတိုရီက သပ္သပ္။ စတိုရီက သပ္သပ္”
ကိုထူးထူးဟန္ ၾသစေၾတးလ်မွာ ေနထိုင္စဥ္ ေဆးကုသမႈ ခံယူခဲ့ရဖူးတယ္လို႔သိရပါတယ္။
“က်ေနာ္ကေထာင္ေတြထဲမွာရက္ရက္စက္စက္ ႏွိပ္စက္၊ အ႐ိုက္ခံထားရတာကိုး။ သာယာဝတီေထာင္ထဲမွာ က်ေနာ္ မေရာက္ဖူးတဲ့တိုက္ခန္း မရွိဘူး။ ၾသစေၾတးလ်ေရာက္မွ စိတ္က်ေရာဂါရတယ္။ အျပင္းအထန္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။တခါတေလအိပ္ေဆးေလးဘာေလး ေသာက္တယ္။ ႏွစ္သိမ့္ေဆြးေႏြး ပညာေပးမႈ Counselling ေတြသြားေတြ႔တယ္။က်ေနာ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့အမွတ္သညာmemoryေတြရွိခဲ့တာကိုး။ က်ေနာ္ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့လိုင္းေတြက အရမ္းျမင့္မားေတာ့ ဒီအမွတ္သညာေတြကို ေပ်ာက္သြားေစခ်င္တယ္”
အခု ဆက္လက္ကုသမႈ ခံယူေနဆဲပဲလား။
“ခုထက္ထိေပါ့။ဒါေပမယ့္အခုကmentallyfitျဖစ္ေနၿပီေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြ လုပ္ႏိုင္တာေပါ့။ ဦးေႏွာက္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ေကာင္းလို႔ ပန္းခ်ီေတြ ဆြဲတယ္၊ ဆုေတြ ရတယ္။ အရူးတေယာက္ကို ဆုမေပးဘူးဗ်။ အရူးေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ စိတ္က်ေရာဂါေတာ့ ရွိတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ ေဆးကုသမႈ ခံယူေနရတယ္။ ဒီႏိုင္ငံက ပရီမီယာေတြေတာင္ ရွိတာ။ သူတို႔ ထုတ္ေျပာတယ္ေလ။ စိတ္က်ေရာဂါနဲ႔ ရူးတာနဲ႔ မတူဘူးဗ်။ ရူးတာက လံုးဝရူးသြားတာ။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အေဟာင္းႀကီးေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ့္တိုင္းျပည္အတြက္ အရမ္းစိုးရိမ္တယ္”
ေနာက္ထပ္ ဘာဆက္လုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိလဲခင္ဗ်။
“သူတို႔ဖမ္းတာကို ေစာင့္ေနတယ္။ ခုထက္ထိ လာမဖမ္းေသးဘူး။ ဖမ္းရင္ ဥပေဒပညာရွင္နဲ႔ သြားမယ္။ ICC ပို႔ခ်င္လည္းပို႔။ ဥပေဒမရွိဘူးဆိုရင္လည္း သူတို႔သေဘာပဲေလ။ မီဒီယာက ျပႆနာရွာမွာေပါ့။ ဒီႏိုင္ငံမွာ ဒီေလာက္ လူေတြသတ္လာတဲ့ သူတေယာက္ကို လက္ခံထားလားဆိုတာ ကမၻာႀကီးမွာရွိတဲ့ မီဒီယာမွာ အကုန္လံုးပါသြားၿပီ။ ပြဲၿပီးတဲ့အထိ ၾကည့္ပါလို႔ အားလံုးကို က်ေနာ္ေျပာပရေစ”







Geen opmerkingen: