ျမန္မာျပည္ အခ်ိန္

သတင္းသစ္မ်ားမတင္နုိင္တာကိုနားလည္ေပးႀကပါ။ C-Box လည္း ပိတ္ထားပါတယ္။

dinsdag 26 juli 2011

ၿမိဳ႕ပတ္ရထားပုဂၢလိကပိုင္ျဖစ္ေရးေနျပည္ေတာ္တြင္ေဆြးေႏြး

စည္သူ Tuesday, 26 July 2011 19:14
.ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိၿမိဳ႕ပတ္ရထားလုပ္ငန္းကုိျပည္တြင္းရွိပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအားလုပ္ကုိင္ခြင့္ေပးေရးအတြက္ စိတ္၀င္စားသည့္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကုိဖိတ္ေခၚ၍ေဆြးေႏြးပြဲတရပ္ကုိေနျပည္ေတာ္ရွိရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနတြင္ ယေန႔ က်င္ပသြားသည္။
တႀကိမ္တည္းခရီးသည္ႏွင့္ကုန္မ်ားစြာတင္ေဆာင္ႏုိင္ၿပီးေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာေသာ္လည္းႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အရႈံးေပၚေနသည့္အျပင္ညံ့ဖ်င္းေသာ၀န္ေဆာင္မႈ၊သန္႔ရွင္းမႈမရွိျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္အေ၀ဖန္ခံေနရသျဖင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ပုဂၢလိကပုိင္ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ယေန႔အစည္းအေဝးတြင္ ေျပာၾကားသည္။
“အဓိကကေတာ့အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေဒါက္တာျမတ္ဉာဏစုိးကလႊတ္ေတာ္မွာရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီးတင္ျပလာလို႔အခုလိုပုဂၢလိကပုိင္ ျပဳလုပ္ေရးျဖစ္သြားတာပါ”ဟု၀န္ႀကီးက ဆုိသည္။
ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ(ႀကံ့ဖြံ႕ပါတီ)မွကိုယ္စားလွယ္၁ ဦး၊ ဦးေအာင္ေသာင္၏သား ဦးေနေအာင္ပုိင္အုိင္ဂ်ီအီးလုပ္ငန္း၊ေရႊေတာင္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စသည္တုိ႔မွလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအပါအ၀င္ လုပ္ငန္းရွင္ေပါင္း၉၀ခန္႔တက္ေရာက္သည့္ယင္းအစည္းအေ၀းတြင္တိက်သည့္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္း မရွိေၾကာင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။
“အခုတႀကိမ္ကေဆြးေႏြးတယ္ဆုိရုံပါပဲ။ေနာက္တႀကိမ္အစည္းအေဝး ထပ္ေခၚရင္ေတာ့ ဒီထက္ျပတ္သားတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ေတြ ထြက္ေပၚလာမယ္ ထင္ပါတယ္” ဟု အစည္းအေ၀း တက္ေရာက္လာသည့္ လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ေျပာၾကားသည္။
ယင္းအစည္းအေ၀းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား လုပ္ငန္းတခုလုံးအား ပုဂၢလိကပုိင္လႊဲမည္ေလာ၊ အပုိင္းလုိက္ ခြဲကာ လႊဲမည္ စသည္ျဖင့္ မဆုံးျဖတ္ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ႏွစ္မည္မွ်ၾကာ ငွားရမ္းမည္၊ ေငြေၾကးပမာဏ မည္မွ်ရွိမည္ ဆုိသည္ကုိလည္း မဆုံးျဖတ္ ႏုိင္ေသးေၾကာင္း သိရသည္။
တရက္လွ်င္ခရီးသည္၁သိန္းခန္႔ကုိ၁၅မုိင္အထိ၁၀က်ပ္၊၁၅မုိင္ေက်ာ္လွ်င္၂၀က်ပ္ျဖင့္ ပုိ႔ေဆာင္ ေပးေနသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလုပ္ငန္း၏တလ၀င္ေငြမွာက်ပ္၄၂ သန္းေက်ာ္သာရွိၿပီးအသုံးစရိတ္သန္း၂၆၀ ေက်ာ္ရွိသျဖင့္ မ်ားစြာ အရႈံးေပၚလ်က္ ရွိသည္။
“က်ေနာ္တုိ႔ကေအာင္ျမင္တဲ့လုပ္ငန္းတခု၊လူတုိင္းလုိခ်င္တဲ့လုပ္ငန္းတခုကုိယူရမွာမဟုတ္ဘူး။ဒါေၾကာင့္ အရႈံးကာမိေအာင္ဘူတာကေနတကၠစီ၊ဘတ္စ္ကား၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း၊ဘူတာနယ္ေျမအတြင္း စားေသာက္ဆုိင္၊ဟုိတယ္စတဲ့ အပုိ၀င္ေငြရေစမယ့္လုပ္ငန္းမ်ိဳးနဲ႕တြဲဖက္လုပ္ကုိင္ခြင့္ ရခ်င္ပါတယ္”ဟု စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ေျပာသည္။
တျခား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တဦးကလည္း ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကို ပုဂၢလိက စလုပ္သည့္ ၄၊ ၅ ႏွစ္တြင္ အရႈံးေပၚႏုိင္ေၾကာင္း၊ႏွစ္ၾကာလာလွ်င္ ျမတ္လာမယ္ ထင္ေၾကာင္း၊ ခရီးသည္လည္း မထိခုိက္ လုပ္ငန္းရွင္လည္း အျမတ္ရမည့္ ေစ်းႏႈန္းျဖစ္ရန္ လိုေၾကာင္း ေျပာသည္။
“အခုရထားခက၁၀၊၂၀က်ပ္ကေနခင္ဗ်ားတုိ႔မကုိက္ရင္ဘယ္ေလာက္တုိးယူမလဲစဥ္းစားထားပါ။ ၇၀က်ပ္ဆုိ ကုိက္ မလား၊ ၁၀၀ ကုိက္မလား စသျဖင့္ေပါ့။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အဆင္ေျပႏုိင္မယ့္ ေစ်းႏႈန္းကုိပဲ အဆုိျပဳပါ” ဟု ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ဆုိသည္။
ဆက္လက္၍ ၎က အေ၀းေျပးရထားခအား ၁ မုိင္ အတြက္ ၄ က်ပ္ယူထားေၾကာင္း၊ ေနျပည္ေတာ္ - ရန္ကုန္ခရီးကုိ က်ပ္ ၉၀၀ သာ ရွိေၾကာင္း ဆက္ေျပာသည္။
“ဘူတာကေနအိမ္ကုိတကၠစီငွားခ၃ေထာင္၊၄ေထာင္ ေတာင္ မျမင္ၾကတာ၊ ရထားခ နည္းနည္းတက္တာကို ျမင္ၾကဖို႔မေကာင္းပါဘူး” ဟု ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ဆိုသည္။
ၿမိဳ႕ပတ္ရထားအား ပုဂၢလိကေပးလိုက္ပါက အစိုးရပိုင္ထက္ ၀န္ေဆာင္မႈပုိေကာင္းလာမည္ဟု ထင္ေၾကာင္း၊ ယခု လက္ရွိတြင္ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားမ်ား တေနကုန္ထြက္မလာသည့္ ေန႔မ်ား ရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္ ၾကည့္ျမင့္တုိင္ ၿမိဳ႕နယ္မွ ေဒသခံတဦးက ေျပာသည္။
ၿမိဳ႕ပတ္ရထားပုဂၢလိကပုိင္ျပဳေရးႏွင့္ပတ္သတ္၍၂ပတ္မွ၁ လအတြင္း အစည္းအေ၀း ထပ္မံျပဳလုပ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။



ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းသည္ မုိင္ ၇၀ ခန္႔ ရွည္လ်ားၿပီး ေန႔စဥ္ေခါက္ေရ ၂၀၀ ကုိ ၅ မိနစ္ျခား ေျပးဆြဲေနကာ အဆိုပါ လုပ္ငန္းတြင္ ဘူတာႏွင့္ ရပ္စခန္း ၇၇ ခု၊ ရထား ေခါင္းတြဲ ၂၅ တြဲ၊ လူစီးတြဲ ၉၀ တို႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။

Geen opmerkingen: