မိုးစက္ Friday, April 02, 2010
.ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာ့ မီးရထားဌာနမွ ရန္ကုန္-မႏၱေလး မီးရထား လမ္းပိုင္းႏွင့္ မႏၲေလး-ျမစ္ၾကီးနား လမ္းပိုင္း မ်ားအား ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္း ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳရန္ ေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ ရွိ မီးရထား ဌာနမွ သိရွိရသည္။
“အဓိ္ကက ထူးကုမၸဏီ နဲ႔ မက္စ္ ျမန္မာကုမၸဏီတုိ႔က ရန္ကုန္-မႏၱေလးရထားလမ္းကို လိုခ်င္တယ္၊ သူတို႔က အဆင့္ျမင့္ရထားေတြ၀ယ္ျပီး ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြကို ဆြဲေဆာင္မယ္လို႔ တင္ျပၾကတယ္၊ ၀န္ၾကီးကလည္း ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးျဖစ္ေနတဲ့ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ပတ္ရထားလုိင္းကိုပါ တြဲျပီးယူေစခ်င္တယ္”ဟု ျမန္မာ့မီးရထား ဌာန အႀကီး တန္း အရာရွိ တဦးက ေျပာသည္။
လႊဲေျပာင္းရန္ေဆြးေႏြးရာတြင္ ႏွစ္ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ငွားရမ္းရန္ ေဆြးေႏြးျခင္းျဖစ္ျပီး ရထား လမ္းပိုင္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ပတ္၊ ရန္ကုန္-မႏၱေလး ၊ ရန္ကုန္-ျမစ္ၾကီးနား၊ မႏၱေလး - လာရႈိး-မူဆယ္ (တရုတ္နယ္စပ္) ေဖာက္လုပ္ ဆဲ ရထားလမ္းပိုင္း ၊ သာစည္-ေရႊေညာင္ ရထားလမ္းတို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေနျပည္ေတာ္မွ အရာရွိတဦးက“ကုမၸဏီေတြ လိုခ်င္တဲ့ မီးရထားလမ္းပိုင္းေတြကို ၀န္ၾကီးကမေပးခ်င္ဘူး၊ အဓိက ေငြ၀င္တဲ့ ရန္ကုန္-မႏၱေလး လမ္းပိုင္းေတြက အျမတ္ေတြလည္းရေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အသစ္ဖြင့္ထားတဲ့ လမ္းပိုင္း ေတြက အရံႈးခံေျပးေန ေတာ့ မီးရထားအေနနဲ႔ ရံႈးေနတယ္၊ ရန္ကုန္-မႏၱေလး လမ္းပို္င္းလည္း အဆင့္ျမင့္ လမ္း ပိုင္း လုပ္ထားျပီးေတာ့ အနည္းဆံုး တနာရီကို ကီလိုမီတာ ၆၀ ေလာက္ ေတာ့ေျပးဆြဲႏိုင္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ထူးလို ကုမၸဏီက လုိခ်င္တယ္ ဆိုေတာ့ ၀န္ၾကီးလည္း အရံႈးေပးရမလိုျဖစ္ေနတယ္”ဟု ဆုိသည္။
ယင္း ရထားလမ္းပိုင္းမ်ား ပုဂၢလိက သို႔ လႊဲေျပာင္းၿပီးပါက ဘူတာ႐ုံ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း လႊဲေျပာင္းရရွိသည့္ ကုမၸဏီကပင္ လုပ္ကိုင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရထားစီးခ ႏႈန္းထားမ်ားသည္လည္း ယခင္ထက္ ပိုမိုလာဖြယ္ရွိ ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာ့မီးရထားတြင္ လက္ရွိအသံုးျပဳေနေသာ မီးရထားစက္ေခါင္းမ်ားႏွင့္ တြဲဆုိင္းမ်ားအပါအ၀င္ အင္းစိန္ ရထား စက္ေခါင္း စက္ရံုကိုပါ လႊဲေျပာင္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးရန္ ေဆြးေႏြးေနသည္ဟုလည္း အထက္ပါ ျမန္မာ့မီးရထား ဌာန အႀကီးတန္း အရာရွိက ဆိုသည္။
အင္းစိန္ ရထားစက္ေခါင္း စက္ရံုတည္ေဆာက္ရန္ ေျမေနရာေရြးခ်ယ္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း၊ ျပီးခဲ့ေသာ လပိုင္း မ်ားက အဆုိပါ စက္ေခါင္းစက္ရံုသစ္အတြက္ စက္ပစၥည္းမ်ား တပ္ဆင္ရန္ တရုတ္ကုမၸဏီတခုမွ တင္ဒါ ေအာင္ ထားေၾကာင္း အင္းစိန္စက္ေခါင္းစက္ရံု တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း အင္းစိန္စက္ေခါင္းစက္ရုံမွ ရထားေခါင္း အေဟာင္း ၂၀ အား ျမင္းေကာင္ ေရအား ၁၂၀၀ ရွိ ေသာ တရုတ္စက္ေခါင္းမ်ားျဖင့္အစားထုိး မြမ္းမံ၍ လမ္းပိုင္းအသီးသီးတြင္ ေျပးဆြဲေနေၾကာင္း၊ အင္ဂ်င္တလံုး လွ်င္ ကုမၸဏီေစ်း ေဒၚလာ ၁၂၀၀၀၀ က်ေၾကာင္း စက္ေခါင္းစက္ရံုက ေျပာသည္။
ျမန္မာ့မီးရထားအေနႏွင့္ ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ဘားခ်က္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၅၀၀ ရ ရွိ ခဲ့ ေၾကာင္း၊ ၂၀၀၉ -၂၀၁၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၈၀၀ တုိးတက္သံုးစြဲခြင့္ရခဲ့ေၾကာင္း သိရွိ ရ သည္။
လက္ရွိ မီးရထား၀န္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္မင္းမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႈးၾကီး သန္းေရႊ၏ ယံုၾကည္အားကိုးမႈကို ခံရသူျဖစ္ျပီး မၾကာမီ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အစိုးရအဖြဲ႕တြင္လည္း မီးရထား၀န္ၾကီးအျဖစ္္ ဆက္လက္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ဦးမည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ အရပ္ဘက္ေျပာင္းျပီး ပါတီေထာင္မည့္ သူမ်ားတြင္ မပါ၀င္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ သတင္းမ်ား က ဆိုသည္။
vrijdag 2 april 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten